Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540i ja lämmitin talveksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by Arnolds View Post
    Samalla tavalla ahdasta kuin M60:n kanssa, tilaa ei yhtään liikaa.
    Kaveri asensi mun S62:een M62:n romut, ja sanoi että ihan nätti homma. Kuskinpuolen elementin paikka oli kuulemma vähän ahdas muttei tosiaan mahdoton... :think
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9992
      • KVLA

      #32
      Originally posted by Risto113 View Post
      Jos haluat sisätilat oikeasti lämpimäksi, on säteilijä+sisälämppäri ainoa vaihtoehto!

      30min käytöllä polttoainelämmittimellä jäähynesteet on vielä aikas haaleat, eikä sisätila ehdi lämmetä juurikaan. Jos siis kierto niin, että lämmittää myös moottorin...
      Pieni ongelma voi tulla siitä,kun 8-koneeseen tulee kaksi sätilijää=2¤400W.Tuohon päälle vielä sisälämppärin tehot,niin ei meinaa "yhteistolpissa" ainakaan sulakkeet kestää.Sen vuoksi monissa taloyhtiöissä ja työpaikoilla on sisälämppärin käyttökielto.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #33
        Originally posted by Risto113 View Post
        ...Sen sijaan, orkkis-asennuksena max lämmitysaika on 30min. Tuota ei saa ohitettua mitenkään, ja olen monesti kironnut kun omani orkkistyyliin asennutin. Se ei riitä mitenkään, jos kierto on kone+sisätilat, pakkasilla jäähyneste on jotain 20-30C puolen tunnin jälkeen. Koneelle ok, sisätiloissa on hailakka lehmänhenkäys joka ei edes yritä sulattaa reikää tuulilasin jääkerrokseen...
        hmm. pitäisi varmaankin seurata tuota lämpenemistä testerillä ettei se vain pudota liian aikaisin puolitehoille jostakin syystä, tosin kyllähän bmwssä nestetilavuutta toki riittää, no saa nähdä, itse asentelen ensi kuussa omaan e38 750 bemariin weban niin saa vähän referenssiä. Jossei riitä täytyy kai sitten asentaa kaksi, toinen toisen lokarin taakse (kustannuksia ei tarvitse ihmetellä, minulla on noita weban romuja joista korjailen).

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #34
          Originally posted by teropa View Post
          Joo noita käytettyjä oem weboja on kyllä myynnissä jonnin verran, mutta harva paikka suostuu vaan niitä asentamaan. Eikä viittis viedä autoa johonkin semmoselle pärnäspajalle, jossa se saadaa "rimpuloitua" autoon jollain lailla, mutta sitten työn jälki ja muu integrointi autoon ei välttämättä oikein tyydytä...

          Tero
          Rovaniemellä voi asennus onnistua jossain vaiheessa jos tarvetta. Toki Thermo top S mallia ei enää välttämättä kannata asentaa vaikka kuinka orkkis olisikin vaan uudempi orkkis thermo top c.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            #35
            Siis itse en ole kyllä keksinyt miten tuosta vanhasta eberistä saisi 30min aikaa jatkettua, jos ajastuksella laittaa lämmittämään. Onko tuohon jotain tapaa, että sais vaikka 45min normi ajaksi?

            Tuo on viikkokellolla.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • HC91
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 998
              • 29100/310053

              #36
              E39:ssä on original teile standheizung kaukosäädöllä ja eihän se tietenkään lämmitä kuin sisätiloja, sen se tosin tekee aika tehokkaasti.

              Jos jäähdytysnestettä (50:50 seos) on 13.3 litraa, niin joku lämpöopista jotain muistava voinee laskea kauanko sitä tarvii 5kW teholla huudattaa että saa lämpötilan nostettua -30C -> +30C :think
              92' ///M5 3.8 individual
              09' 320d xDrive
              16' NIU N1 Sport
              19' NIU U+ Sport

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #37
                Originally posted by WSE1 View Post
                Rovaniemellä voi asennus onnistua jossain vaiheessa jos tarvetta. Toki Thermo top S mallia ei enää välttämättä kannata asentaa vaikka kuinka orkkis olisikin vaan uudempi orkkis thermo top c.
                Sait asiasta YV:tä !

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • imppa81
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 650
                  • Raahe

                  #38
                  Itellä oli viime talvena M60 motissa säteilylämmittimet ja kyl jakso tarpeeksi pitkällä lämmitysajalla sulattaa senki malmikasan siihen tilaan, et vihti vääntää tulille. Sisähaaralla ois sitte saanu kapiininki lämpimäksi, mut kun ulkona on 30+ pakkasta nii mikään ei tunnu miltään Asennus on kyl mallia varjoon ja poikittain...ainaki kuskin puolelle. Onneksi löyty asennustovereista yksi, jolla oli tarpeeksi pienet kädet ja sai elementin kiinni pultin alle. Itekkin pohdin tuota lämmitin asiaa viime syystalvella ja päädyin nuihin hilppeisiin, koska letkulämmitin ei saanut kovinkaan kannatusta ja weba on sitte hinnaltaan moninkertainen. Et oon kyl itekkin tuon säteily + sisätilalämppärin kannalla. Siihen ku vielä hommaa kätevän ajastinkellon, niin voi laittaa sopivat lämmitysajat ihan yhtä kätevästi mitä weballa Enempi oli harmia lumitöistä mitä autonlämmityksestä.
                  F26 X4 m-sport
                  E60 M5

                  -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                  -Team Kärppä- limited edition
                  "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #39
                    WSE1, tyhjäätkö YV boksia... ?

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • nut
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1613
                      • Vaasa/Kauhajoki

                      #40
                      Sattuisko arvon kanssaveljiltä löytymään PDF-muotoista BMW:n omaa asennusohjetta Weballe?
                      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #41
                        Originally posted by teropa View Post
                        WSE1, tyhjäätkö YV boksia... ?

                        Tero
                        koko ajan mutta täyttyy melkein heti...

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #42
                          Foorumin jumalat antakoon tähän vielä voitelunsa...

                          Olen kahen vaiheilla, enkä osaa päättää kumman ottasin:

                          - OEM retrofit paketti Webasto + Webasto T90 kaketsu. Hinta ~1500€ töineen, uusi.

                          - Eber 5kW + Easystart R+ kaketsu. Hinta 2050€ töineen, uusi.


                          Syy, miksi mietin on:

                          Tuo OEM paketti pitäis ite asentaa (siihen on jo apua luvassa kylläkin), ja siihen OEM pakettiin haluaisin kyllä uudemman kaketsun, nimenomaan tuon Eeberin mallin, mutta sen jos pulttaa tuohon niin kaikki toiminnot ei pelaa kuten Eberiin kiinnitettynä.

                          Eber pakettia ei tarvis ite asentaa, ei tarvis laittaa sen kanssa tikkua ristiin ja laite on 4% tehokkaampi testien mukaan kuin Weba. Ja kuulemma korjaus on halvempaa, kun osia saa paremmin "irtona".

                          Molemmissa hinnoissa on laskettu mukaan 95Ah Vartan AGM-akku, jolla pitäis ainakin jatkuvasta akkulatauksista päästä (toki talven aikaan sillon tällöin Ctekin perässä kun käyttää niin voi välttyä katastrooffeilta...).

                          Tero

                          edit: Huolto+:n säteilijät + sisähaara + Defa termin asennuksineen, tarjous eiliseltä: 820€ (!).
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #43
                            Mulla on tuo Eber-paketti tuossa meidän autossa. Varmaan ostettu ja asennettu samassa paikassa, kuin mistä olet tarjouksen kysynyt. Asennuksessakaan ei ole mitään moittimista. En voi kyllä huonoa sanaa sanoa. Ongelmia toistaiseksi 0 kpl. Kesän aikana unohtanut käyttää sitä välillä vaikka sitä suositellaan, mutta aina on syksyllä pelannut ilman ongelmia. Ja se kaukosäädin ominaisuuksineen on huippu.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • heijani
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 220
                              • Turku

                              #44
                              Mahdollisesti alkuperäinen Webasto olisi tiedossa tuohon E39 540:iin. Tämä vaatisi kuitenkin varusteen 538A Latent Wärmespeiche, jota autossa ei ainkaan varustelistauksen mukaan ole. Onko jollain tietoa mikä tämä on ja onko pakollinen varuste, että tuon orggis webaston saa pelittämään? Tuo 538A varuste meinaan maksaa saman verran kuin tuo webasto. :think
                              BMW e61 525dA 2006
                              ex BMW e39 530dT 2000
                              ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                              ex BMW e39 540iA sedan 1999
                              ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                              ex BMW e46 316i sedan 2000

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎