Elikkäns E39 525D -02 manuaali pudotti kierrosrajoittimensa 3000 rm paikkeille, kone ei kierrä juuri yli kolmea tonnia, ei vaihde päällä eikä vapaalla. Kiihdyttäessä n. 2800-3200 rpm alkaa nykiä ja kiekat jää siihen 3000-3500 paikkeille, isompaa kun tarjoaa niin taas mennään aina siihen samaan n.kolmen tonnin paikkeille. Paikallaan sama homma vaihde vapaalla, saattaa nytkyttää kiekkamittari kolmessa tonnissa, kaasua kun päästää aavistuksen niin tasaantuu mutta kiekat ei nouse. Merkkivaloja ei pala, eli ilmeisesti kyseessä ei ilmiselvä "madalletun tehon tila" jolla saisi ajaa korjaamolle.
Olisko visioita mikä mättää, klikkaako ilmamäärämittarissa jokin tuolla kierrosalueella, vai voiko olla jossain kierrosnopeustunnistimessa vikaa (vai vaikuttaisiko silloin kiekkamittariinkin.
Huolestuttaa vaan jos raja paljon putoaa niin alkaa jossain vaiheessa suorituskyky kärsiä. Nyt vaan opastaa ajamaan taloudellisesti eikä vedättämään punaiselle saakka...
Olisko visioita mikä mättää, klikkaako ilmamäärämittarissa jokin tuolla kierrosalueella, vai voiko olla jossain kierrosnopeustunnistimessa vikaa (vai vaikuttaisiko silloin kiekkamittariinkin.
Huolestuttaa vaan jos raja paljon putoaa niin alkaa jossain vaiheessa suorituskyky kärsiä. Nyt vaan opastaa ajamaan taloudellisesti eikä vedättämään punaiselle saakka...
Comment