Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da savutus ja kulkee vaivaiset 160km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MacBaren
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 96
    • JNS

    e39 530da savutus ja kulkee vaivaiset 160km/h

    Moi.

    Mistähän sitä vikaa kannattas tällä kertaa lähteä hakemaan..
    Eli auto toimii kutakuinkin normaalisti jos ei lasketa sitä, että se savuttaa kuin joku traktor-pulling härveli ja ei kulje yhtään enempää kuin 160km/h. Vedot loppuu sillä kohin kuin seinään. Tuntuu kuin rajoitin ottaisi vastaan. Ajotietokoneen limitti ei ole päällä ja ei kai sen muutenkaan pitäisi muutakuin piipittää kun vauhti menee yli sallitun?
    Turbo tuossa on ujeltanu aika häiritsevästi viime aikoina, eli se on lähitulevaisuudessa vaihtolistalla, mutta se kumminkin vielä ahtaa ja kiihtyy sinne 160km/h asti normaalisti, tosin hirveän savupilven kera. Voiko vika olla silti sillä suunnalla?

    Se toimi ihan normaalisiti ajossa ja kun lähin kiihdyttämään vähän enemmän auton ohi niin siitä kuului omasta mielestä jonkinlainen "rolahdus" sen jälkeen kiihtyminen loppui siihen 160km/h..
    Muistaakseni joskus luin, että joku oli paininut samanlaisen ongelman kanssa mutta searchista en löytänyt sitä topiccia niin jos joku muistaa kyseisen topicin niin mielenkiinnolla lukisin sen läpi!
    F11 520d
    E39 530da
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    #2
    Turbohan sulla valmis. Uutta kehiin ja taas pelittää.

    Comment

    • MacBaren
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 96
      • JNS

      #3
      Originally posted by S4Driver View Post
      Turbohan sulla valmis. Uutta kehiin ja taas pelittää.
      Mistähän tota uutta fööniä kannattas lähteä kalastelemaan?
      Ja mitäs mieltä ootte jos sinne laittas suoraan kiinni ton e60:sen gt2260v ? Siihen piti muistaakseni ainakin öljynpaluuputki ostaa ja pitikö ahtoputkia ja pakoputkia muokata? Näyttäs saksan maalla olevan yks käytetty 550e, tosin en sitten tiedä miten luotettavaa tilata käytettyä..
      F11 520d
      E39 530da

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3311
        • Kajjjaani

        #4
        Originally posted by MacBaren View Post
        Mistähän tota uutta fööniä kannattas lähteä kalastelemaan?
        Ja mitäs mieltä ootte jos sinne laittas suoraan kiinni ton e60:sen gt2260v ? Siihen piti muistaakseni ainakin öljynpaluuputki ostaa ja pitikö ahtoputkia ja pakoputkia muokata? Näyttäs saksan maalla olevan yks käytetty 550e, tosin en sitten tiedä miten luotettavaa tilata käytettyä..
        Kysy tuolta http://www.professionalmotor.fi/
        Ei ole kaukana käydä uutta hakemassa.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • S4Driver
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 572
          • Kaukana

          #5
          Pari vuotta sitten kun itselle hankin uuden niin hintaa oli kotiin tuotuna noin 735€. Suomesta ei mistään saanut ees tonnilla. Firmaa en vaan muista, mutta eiköhän se googlella löydy.> kysäisepä tuolta>http://en.turbolader.net/Turbocharge...191-5015S.aspx
          Käytettyä ei kannata ostaa.
          Last edited by S4Driver; 20-08-2010, 11:19.

          Comment

          • MacBaren
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 96
            • JNS

            #6
            Mitenkäs jos tuota isompaa e60:sen gt:tä laittaa niin mikä malli se pitää olla että selviäis kaikista pienimmällä vaivalla ja oluen määrällä??
            Esimerkiksi jos tuolta sivulta kattoo niin löytyy ainakin paria eriliaista e60 puhallinta? http://en.turbolader.net/Turbocharge...bocharger.aspx

            Itse veikkaisin tätä mutta kun suhde on 1/4 niin se luultavasti on minun tapauksessa väärin. http://en.turbolader.net/Turbocharge...364-5021S.aspx

            Ja tämäkin sivu näyttää nyt jos sun vaikka minkälaista koodia noille gt2260v:lle
            Turbocompresores Garrett para vehiculos Bmw por Modelo, año, motor, caballos, centimetros cubicos, modelo de turbo, referencia de fabricante y alternativas de otras marcas de turbos
            F11 520d
            E39 530da

            Comment

            • ///THe
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 837
              • Espoo

              #7
              Originally posted by MacBaren View Post
              Itse veikkaisin tätä mutta kun suhde on 1/4 niin se luultavasti on minun tapauksessa väärin. http://en.turbolader.net/Turbocharge...364-5021S.aspx
              Tuo ahdin on juurikin oikea. Itse tilasin samasta firmasta kyseisen ahtimen muutama kuukausi takaperin. Muista tilata tiivistesarja samalla. Tais tiivisteiden hinta olla about 8€...

              Lisäksi tarvit:
              -E60 öljynpaluuputki
              -moottorikorvakon kulmaa hieman hiottava surralla (ahtimen kompurakotelo ottaa muuten mahdollisesti kiinni)
              -turbon ja ahtoputken väliin laippalähtö+ kiinnitysruuvit (marmoritiskiltä n.200€, sorvaamolla ??€)
              -turbon ja ahtoputken väliin tuleva silikonikulma olis hyvä olla ahtoputken puolelta hieman pidempi. Jos venyttää vakio kumikulmalla paikoilleen niin tahtoo mennä kumimutka hieman kasaan. Ahtoputken voi kyllä katkaista ja jatkaa väliholkilla.

              Vaihto onnistuu joko ala tai ylä kautta. Molemmilla tavoilla omat "haittansa"... Alakautta alakelkkaa joutuu löysäämään, jolloin aurauskulmat menee perseelleen. Yläkautta joutuu löysäämään ilmastoinnin putken eli ilmastointi menee uudelleen täytettäväksi.

              Viimeksi viikko sitten tehtiin yksi turbo päivitys näillä opein. Aikaa tais mennä noin 4h ihan rauhassa tupakoiden.
              X5 F15 ///Msport
              CRX 2gen +25psi

              Comment

              • MacBaren
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 96
                • JNS

                #8
                Originally posted by ///THe View Post
                Tuo ahdin on juurikin oikea. Itse tilasin samasta firmasta kyseisen ahtimen muutama kuukausi takaperin. Muista tilata tiivistesarja samalla. Tais tiivisteiden hinta olla about 8€...

                Lisäksi tarvit:
                -E60 öljynpaluuputki
                -moottorikorvakon kulmaa hieman hiottava surralla (ahtimen kompurakotelo ottaa muuten mahdollisesti kiinni)
                -turbon ja ahtoputken väliin laippalähtö+ kiinnitysruuvit (marmoritiskiltä n.200€, sorvaamolla ??€)
                -turbon ja ahtoputken väliin tuleva silikonikulma olis hyvä olla ahtoputken puolelta hieman pidempi. Jos venyttää vakio kumikulmalla paikoilleen niin tahtoo mennä kumimutka hieman kasaan. Ahtoputken voi kyllä katkaista ja jatkaa väliholkilla.

                Vaihto onnistuu joko ala tai ylä kautta. Molemmilla tavoilla omat "haittansa"... Alakautta alakelkkaa joutuu löysäämään, jolloin aurauskulmat menee perseelleen. Yläkautta joutuu löysäämään ilmastoinnin putken eli ilmastointi menee uudelleen täytettäväksi.

                Viimeksi viikko sitten tehtiin yksi turbo päivitys näillä opein. Aikaa tais mennä noin 4h ihan rauhassa tupakoiden.
                Mites vaihdon jälkeen onko tarvista tehdä mitään säätöjä vai onko ihan bolt on ja kovaa ajoa vaan?
                F11 520d
                E39 530da

                Comment

                • ///THe
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 837
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by MacBaren View Post
                  Mites vaihdon jälkeen onko tarvista tehdä mitään säätöjä vai onko ihan bolt on ja kovaa ajoa vaan?
                  Voi kyllä ihan huoletta ajella vakio-ohjelmallakin, mutta jos siitä isommasta turbosta jotain hyötyä haluaa niin softahan sinne pitää laittaa...
                  X5 F15 ///Msport
                  CRX 2gen +25psi

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by ///THe View Post
                    Vaihto onnistuu joko ala tai ylä kautta. Molemmilla tavoilla omat "haittansa"... Alakautta alakelkkaa joutuu löysäämään, jolloin aurauskulmat menee perseelleen. Yläkautta joutuu löysäämään ilmastoinnin putken eli ilmastointi menee uudelleen täytettäväksi.
                    Entä jos esim. kuskinpuoleisen (helppo irrottaa) moottorin tukityynyn irrottaa ja konetta laskee tunkin varassa hieman vinoon? Koneen ja pyöräkotelon väliin saa lisätilaa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1375
                      • Oulainen

                      #11
                      Onko käynyt mielessä käyttää autoa piuhan nokassa. Minkä väristä tuo savu on? Kiihtyykö läheskään normaalisti?
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • ///THe
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 837
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Entä jos esim. kuskinpuoleisen (helppo irrottaa) moottorin tukityynyn irrottaa ja konetta laskee tunkin varassa hieman vinoon? Koneen ja pyöräkotelon väliin saa lisätilaa.
                        Hyvä pointti... ei ole hek.koht. tullut kokeiltua, mutta voi pelastaa tilanteen. Jos jollain kokemusta asiasta niin kertokoon!
                        X5 F15 ///Msport
                        CRX 2gen +25psi

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Ihan samat oireet omassa autossa.
                          Mistäs sitten lähtee seuraavaksi hakemaan vikaa kun turbo on huollettu reilu 10tkm sitten?
                          Ja oma auto savuttaa ainakin mustaa ja ihan vitusti....

                          Niin ja turbo tulee kyllä alakautta pois ilman että tarvii sitä kelkkaa löysätä.
                          Last edited by AnttiR; 22-08-2010, 15:25.
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • ///THe
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 837
                            • Espoo

                            #14
                            Tuleehan se vanha pois mutta saatko sen GT2260V:n menemään takaisin koskematta alakelkkaan? :think Mielestäni ei sovi "kokonaisena"...

                            Originally posted by AnttiR View Post
                            Ihan samat oireet omassa autossa.
                            Mistäs sitten lähtee seuraavaksi hakemaan vikaa kun turbo on huollettu reilu 10tkm sitten?
                            Ja oma auto savuttaa ainakin mustaa ja ihan vitusti....

                            Niin ja turbo tulee kyllä alakautta pois ilman että tarvii sitä kelkkaa löysätä.
                            X5 F15 ///Msport
                            CRX 2gen +25psi

                            Comment

                            • MacBaren
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2010
                              • 96
                              • JNS

                              #15
                              Originally posted by jsr85 View Post
                              Onko käynyt mielessä käyttää autoa piuhan nokassa. Minkä väristä tuo savu on? Kiihtyykö läheskään normaalisti?
                              No onhan sitä tullu mietittyä, mut aika on niin tiukassa ku intti tuntuu vievän koko elämän ja tuo savu on sellasta helevetin tummaa mut siitä silti näkee läpi.. Normaalia HUOMATTAVASTI suurempaa. Tuohon on vaihdettu just äskettäin nafta pumpun kaikki pikku tiivisteet, voiko asialla olla osansa? aika haku-ammuntaa mut anyway.
                              Ja kiihtyminen omasta mielestä melko normaalia, ehkä vähän normaalia nahkeampaa mut sillon oli kyl täys auto ja ei oo hirveemmin oo tullu kiihyteltyä täydellä autolla..

                              mut se tuntu muistaakseni(viimeks oon ajanu autolla 2viikkoa sit) et auto heräs vähän laiskasti.. esim turbo keräs hirveesti painetta mut oli muuten vähän laiskan olonen..
                              Last edited by MacBaren; 25-08-2010, 22:43.
                              F11 520d
                              E39 530da

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎