Eli vaihteisto on S6S 420G ja auton olen omistanut vasta vajaan kuukauden...
Ostaessa tuota minulle kerrottiin, että vaihteet tulisi mennä jokainen aina läpi kun vaihtaa. Eli 6-vaihteella tullessa risteykseen pitää kelata kaikki läpi, ettei synkrot hajoa.
Noh, mitään tietämättömänä uskoin asian olevan näin ja olen kelannut vaihteet aina alaspäin jokaisen pykälän kautta (kytkin pohjassa koko ajan kumminkin).
MUTTA:
Onko tosta jo synkrot loppu, koska joutuu tekemään noin että vaihde menee nätisti päälle?
Nimittäin ilman "kelausta" kutoselta on melkein mahdottomuus saada esim. 1 tai 2 päälle ilman, että heittää ainakin vitosen kautta alaspäin...
Onko siis vika vai ominaisuus?
(Entinen omistaja todisti, että lootaan olisi kerran jo vaihdeltu edellisen omistajan toimesta synkroja)
PS. Auto oli juuri öljynvaihdossa ja lootaöljyjen seassa oli hieman pientä hilettä keltaista/kuparin väristä->synkroista?
Kuuluuko siis S6S 420G vaihteita kelata tollalailla vai onko sieltä synkrot loppu?
Ja onko kelaaminen suositeltavaa yleensäkkin?
Ostaessa tuota minulle kerrottiin, että vaihteet tulisi mennä jokainen aina läpi kun vaihtaa. Eli 6-vaihteella tullessa risteykseen pitää kelata kaikki läpi, ettei synkrot hajoa.
Noh, mitään tietämättömänä uskoin asian olevan näin ja olen kelannut vaihteet aina alaspäin jokaisen pykälän kautta (kytkin pohjassa koko ajan kumminkin).
MUTTA:
Onko tosta jo synkrot loppu, koska joutuu tekemään noin että vaihde menee nätisti päälle?
Nimittäin ilman "kelausta" kutoselta on melkein mahdottomuus saada esim. 1 tai 2 päälle ilman, että heittää ainakin vitosen kautta alaspäin...
Onko siis vika vai ominaisuus?
(Entinen omistaja todisti, että lootaan olisi kerran jo vaihdeltu edellisen omistajan toimesta synkroja)
PS. Auto oli juuri öljynvaihdossa ja lootaöljyjen seassa oli hieman pientä hilettä keltaista/kuparin väristä->synkroista?
Kuuluuko siis S6S 420G vaihteita kelata tollalailla vai onko sieltä synkrot loppu?
Ja onko kelaaminen suositeltavaa yleensäkkin?
Comment