Ajattelin aloittaa uuden kyselin tällaiseen ongelmaan liittyen, kun en suoranaisesti löytänyt vastausta tähän. Ongelmana mulla on E39 530, että kaikki sähköt häviää. Yleensä sähköt tulevat takaisin, kun paukauttaa jonkin oven kiinni. Sähköjen ollessa pois autossa ei toimi siis mikään ei edes valot. Virtojen palatessa autosta on nollautunut kaikki siis tämä viittaisi siihen, että virrat häviävät akulta lähtien. Onko kellään tietoa tai kokemuksia mistä tällainen voisi johtua?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 sähköt häviää
Collapse
X
-
Originally posted by Mikke79 View PostAjattelin aloittaa uuden kyselin tällaiseen ongelmaan liittyen, kun en suoranaisesti löytänyt vastausta tähän. Ongelmana mulla on E39 530, että kaikki sähköt häviää. Yleensä sähköt tulevat takaisin, kun paukauttaa jonkin oven kiinni. Sähköjen ollessa pois autossa ei toimi siis mikään ei edes valot. Virtojen palatessa autosta on nollautunut kaikki siis tämä viittaisi siihen, että virrat häviävät akulta lähtien. Onko kellään tietoa tai kokemuksia mistä tällainen voisi johtua?:thinkE70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
-
-
Kannattaa lukaista myös tämä:
Eli virtalukon pohja on aika yleinen ongelma näissä ja aiheuttaa vaikka mitä sähköpuolelle.BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Originally posted by heijani View PostKannattaa lukaista myös tämä:
Eli virtalukon pohja on aika yleinen ongelma näissä ja aiheuttaa vaikka mitä sähköpuolelle.
OK. Onko vielä sellaista tietoa, että kulkeeko bemarissa kaikki sähkötuon virtalukon pohjan kautta? Meinaan kun sähköt häviiää niin ne häviää todellakin kaikki. Tuo jonkun oven kiinni lyöminen aktivoi nuo sähköt takaisin. Käsittääkseni näissä E39:ssä oven avaaminen tai kiinni laittaminen aktivoi sähköt autoon.
Comment
-
-
Originally posted by Mikke79 View PostOK. Onko vielä sellaista tietoa, että kulkeeko bemarissa kaikki sähkötuon virtalukon pohjan kautta? Meinaan kun sähköt häviiää niin ne häviää todellakin kaikki. Tuo jonkun oven kiinni lyöminen aktivoi nuo sähköt takaisin. Käsittääkseni näissä E39:ssä oven avaaminen tai kiinni laittaminen aktivoi sähköt autoon.
Auto on valmiustilassa 16 min. sen jälkeen kun mihinkään ei kosketa autossa, esim. autom. ilmastoinnin anturin puhallin pyörii tämän ajan.
Tuskin liittyy sun tapaukseen.
Heiluttele akun plusjohtoa kun vika on päällä, pätkiikö?
Räjähdyspanoksessa voi olla kosketushäiriö.
Jos siinä on vikaa, varovasti sitten ropeltaessa, siellä on oikeasti räjähde.
Itse ostaisin vikaantuneen tilalle suosiolla uuden.
Comment
-
-
Vaihdoin autoon uuden 100A akun ja nyt ainakin näyttäisi, että virrat pysyvät autossa normaalisti En tiedä liekko tuo vanha akku jo ollut niin huonossa hapessa, että veti välillä jonkinlaiseen oikkariin ja virrat katosivat. Käytin autoa tuossa Bosch Car Servicessakin ja vähemmän ne tuntuivat tietävän viasta kuin minä itse. Mittasivat oikein akunkin ja sanoivat, että pitäisi olla kunnossa... Vaihdoin peilit tuossa viikon loppuna ja akku meni aivan tyhjäksi parin tunnin vaihtotyön aikana. Ei luulisi 100A akusta loppuvan virran normaalisti, jos sisävalot autossa palavat pari tuntia... Varsinkaan jos akku on kunnossa niin kuin tuossa huollossa sanoivat.
Comment
-
-
Noniin, lainataanpas.. Eli vaimokkeen E39 535i:ssähän on tommonen naksutartti, eli ei tarvitse, kun näpäyttää avaimella ja auto sahaa ittensä käyntiin - varmaan tuttu ominaisuus näitten kanssa pelanneille. Eniveis, nyt on pari kertaa tehnyt siten, että kun kääntää virrat päälle (antaa rattiputken säätyä tallennettuun kohtaan) ja tämän jälkeen näpäyttää auton käyntiin, niin startti vaan naksahtaa kerran ja kaikki virrat katoaa autosta, poislukien takakontin lukko.. :think
Ennenkuin joku sanoo, että akku paska, niin ei tosiaan pitäisi olla.. Juuri ajettiin tuolla akulla ilman latausta noin 30km valot päällä laturin vaihtoon (laturikin on siis "uusi" käytetty). Tuosta tilasta autoa ei saa pois muuten, kuin hyppäämällä ulos autosta - ovi kiinni, ovet lukkoon, taas auki ja takas kokeilemaan --> toimii.. Ekalla kerralla teki yllä kuvatulla tavalla noin 20km ajon jälkeen, kun oli seissyt noin 5min ja nyt toisen kerran seisottuaan työpaikan pihalla sen 8 tuntia..
Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa, virtalukon pohjakos? En nyt jaksa uskoa, etteikö kukaan muu olisi törmännyt vastaavaan ongelmaan..
Kiitti jo etukäteen!
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Virrat katos koko kiesistä, paitsi tupakan sytyttimestä.. Mistä vikaa ettimään?
Onko apukuskin jalkotilassa matonalla sulakkeita e39:ssä?
Vika löytyi, +kengässä oleva keltainen liitin mustalla johdolla oli löyhässä, mikähän johto mahtaa olla?Last edited by Nuuskis; 07-04-2011, 20:36.E39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by Nuuskis View PostVirrat katos koko kiesistä, paitsi tupakan sytyttimestä.. Mistä vikaa ettimään?
Onko apukuskin jalkotilassa matonalla sulakkeita e39:ssä?
Vika löytyi, +kengässä oleva keltainen liitin mustalla johdolla oli löyhässä, mikähän johto mahtaa olla?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by samppa990 View Postihellä tekee 530 sitä et kosteella ku laittaa pitkät päälle tai aukasee ikkunan ni häviää häviää reippaasti virtraa koska puottaa mankan, acs ja absit pois käytöstä ja välillä loppuu meno täysin ku loppuu virta kokonaa. hyviä ehotuksia mistä kannattais alottaa?
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
salavalikko? ihellää ensmäinen bemari ni ei hirmusest oo tietoo mistää tollasista... ei see ku kosteella kelillä temppujaa muute toimii iha niiku pitää.
Originally posted by kmn View PostLataako se kiesi, eli ootko kattonut salavalikosta, mitä tapahtuu latausjännitteelle riippuen kuormasta?
Comment
-
-
Originally posted by samppa990 View Postihellä tekee 530 sitä et kosteella ku laittaa pitkät päälle tai aukasee ikkunan ni häviää häviää reippaasti virtraa koska puottaa mankan, acs ja absit pois käytöstä ja välillä loppuu meno täysin ku loppuu virta kokonaa. hyviä ehotuksia mistä kannattais alottaa?
sieltä ei pääse tarpeeksi virtaa läpi niin ahistaa muita laitteita.
mut vika voi olla muuallakin....e30 316 2d megasquirt+m10b20
e30 320i cabrio
e30 325i touring
ex.e30 318i, e36 320i, e39 523i, e30 320is, e30 325ic, e34 540i, e30 316it med m50b25+mega, e30 320 med m50b25+mega, e39 535, e46 320d.
Comment
-
-
Vika saatiin selville ja korjattii niinkii helpolla päästiin kuin, kuskinpuolelta umpio irti (oli kosteutta) ja umpio osiks ja silikoonia kaikkii mahollisiin väleihin josta on mahollista päästä vettä johdotuksiin/polttimoiden pohjiin. Ei oo temppujaan näyttänä sen jälkeen. Kiitoksia kuitenki kaikille
Originally posted by samppa990 View Postihellä tekee 530 sitä et kosteella ku laittaa pitkät päälle tai aukasee ikkunan ni häviää häviää reippaasti virtraa koska puottaa mankan, acs ja absit pois käytöstä ja välillä loppuu meno täysin ku loppuu virta kokonaa. hyviä ehotuksia mistä kannattais alottaa?
Comment
-
Comment