520i E39 vm. 2001
Renkaat: Nankang Ultra Sport NS-2 225/40/18
Ratti vispaa todella voimakkaasti hiljaisessa vauhdissa huonolla tiellä. Esim. mukulakivillä ratti heiluu joka kuopassa sivulta toiselle. Jos nostaa nopeutta, niin tärinä/vispaus katoaa. Jatkuvasti saa pelätä, että joku pian hajoaa. Lisäksi ratti on ollut hieman vinossa vasemmalle jo vuoden ajan.
Moottoritiellä ajaessa autoa joutuu korjailemaan pienillä korjausliikkeillä lähes aina juuri sinne suuntaan mihin ratti on vinossa, eli vasemmalle. Joskus joutuu korjaamaan vähän enemmänkin ennen kuin jotain tapahtuu.
Ohjauskulmat on tarkistettu ja auto kävi katsastuksessakin juuri. Sanoin katsastusmiehelle vielä, että katsoo etupään tuennat tarkkaan. Ei löytynyt mitään moitittavaa.
Välillä tulee semmoinen tunne, että auto ei ohjaannu tai jotenkin ohjautuu hetkittäin itsestään mutkissa epäloogisesti. Semmoinen voimakas aliohjauksen tunne. Varsinkin jos mutkassa jarruttaa. Ihan kuin jotain ohjaukseen liittyvää olisi irti tai löysällä.
Joskus harvoin myös tärisee lievästi jarruttaessa kovassa vauhdissa. Ja jarruttaessa esim. liikennevaloihin ratti kääntyy pienestäkin tien epätasaisuudesta itsestään. Moottoritienopeuksissa Ratti tärisee jos päästää ratista irti, muuten ei.
Renkaat: Nankang Ultra Sport NS-2 225/40/18
Ratti vispaa todella voimakkaasti hiljaisessa vauhdissa huonolla tiellä. Esim. mukulakivillä ratti heiluu joka kuopassa sivulta toiselle. Jos nostaa nopeutta, niin tärinä/vispaus katoaa. Jatkuvasti saa pelätä, että joku pian hajoaa. Lisäksi ratti on ollut hieman vinossa vasemmalle jo vuoden ajan.
Moottoritiellä ajaessa autoa joutuu korjailemaan pienillä korjausliikkeillä lähes aina juuri sinne suuntaan mihin ratti on vinossa, eli vasemmalle. Joskus joutuu korjaamaan vähän enemmänkin ennen kuin jotain tapahtuu.
Ohjauskulmat on tarkistettu ja auto kävi katsastuksessakin juuri. Sanoin katsastusmiehelle vielä, että katsoo etupään tuennat tarkkaan. Ei löytynyt mitään moitittavaa.
Välillä tulee semmoinen tunne, että auto ei ohjaannu tai jotenkin ohjautuu hetkittäin itsestään mutkissa epäloogisesti. Semmoinen voimakas aliohjauksen tunne. Varsinkin jos mutkassa jarruttaa. Ihan kuin jotain ohjaukseen liittyvää olisi irti tai löysällä.
Joskus harvoin myös tärisee lievästi jarruttaessa kovassa vauhdissa. Ja jarruttaessa esim. liikennevaloihin ratti kääntyy pienestäkin tien epätasaisuudesta itsestään. Moottoritienopeuksissa Ratti tärisee jos päästää ratista irti, muuten ei.
Comment