Originally posted by tomppa1986
View Post
E39 530da -02 Laatikko ongelma
Collapse
X
-
Tuskin on johtosarjassa vikaa ollut. Lähes jokainen auto joissa näitä failsafe-juttuja näyttää niin aski mennyt vaihtoon/auto liikkeeseen vaihtoon
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
-
Onhan noita tullu luettua, mutta eipä ne tähän ongelmaan paljon enään vaikuta/vaikuttanut.Originally posted by appelsiinipuutikku View PostTässä vaiheessa suosittelen käyttämään searchia ja lukemaan noin 1400 postausta näistä automaattilaatikoista.
http://www.btcf.fi/forum/showthread....+%F6ljynvaihtoMercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15
Ex:
Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
BMW 530d xDrive A F11 -11
BMW X5 M-Sport individual E70 -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring E39 -02
BMW 525 tdsa Touring E34 -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Comment
-
Joo ei ollu, eile tiputettiin aski pois ja lähti ugiin korjattavaks. Uus teetetty vahvempi turbiini ja kitkapinnat. Sit pitäis kestää..Originally posted by Jaska.T View PostTuskin on johtosarjassa vikaa ollut. Lähes jokainen auto joissa näitä failsafe-juttuja näyttää niin aski mennyt vaihtoon/auto liikkeeseen vaihtoon
BMW G12
Comment
-
No niin auto taas liikenteessä. Laatikkoon vaihdettiin männät, master kit (sisältää mm. kaikki kitkapinnat + x-määrän muita osia) ja öljypumpun kansi koneistettiin. Tämä lysti maksoi kokonaisuudessaan 2500€ (laatikon remppa: 1850€, laatikon irroitus, takaisin laitto, uudet öljyt kierrättämällä, suodattimet, tiivisteet ja vikakoodien luku: 650€)...halpaa ku saippua, mutta minkäs teet kun ei oo aikaa, työkaluja, tiloja ja komemusta ko. rempasta.Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15
Ex:
Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
BMW 530d xDrive A F11 -11
BMW X5 M-Sport individual E70 -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring E39 -02
BMW 525 tdsa Touring E34 -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Comment
-
Tuliko selväksi, että mikä oli varsinainen "master" syy laatikon toimimattomuuteen?Originally posted by PVBasstard View PostNo niin auto taas liikenteessä. Laatikkoon vaihdettiin männät, master kit (sisältää mm. kaikki kitkapinnat + x-määrän muita osia) ja öljypumpun kansi koneistettiin. Tämä lysti maksoi kokonaisuudessaan 2500€ (laatikon remppa: 1850€, laatikon irroitus, takaisin laitto, uudet öljyt kierrättämällä, suodattimet, tiivisteet ja vikakoodien luku: 650€)...halpaa ku saippua, mutta minkäs teet kun ei oo aikaa, työkaluja, tiloja ja komemusta ko. rempasta.Ahneella on aina enemmän!
Comment
-
Varsinaista yhtä täsmäsyytä ei ollut, mutta kaksi oleellista syytä oli kuulemma, että edellisessä turbiinin vaihtotyössä ei ollut vaihdettu turbiinin akselin holkkia ja se oli kulunut ja väljä, joten akseli oli päässyt hakkaamaan jotain paskaksi/väljäksi...tästä kuulemma sitten seurasi, että öljyt pääsivät falskaamaan isoilla vaihtella ja luistattivat 4 ja 5 kitkapinnat sököksi...jos nyt oikein ymmärsin laatikkokorjaajan puheista...joku viisaampi voi oikaista, jos olen väärässä.:thinkOriginally posted by R Power View PostTuliko selväksi, että mikä oli varsinainen "master" syy laatikon toimimattomuuteen?Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15
Ex:
Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
BMW 530d xDrive A F11 -11
BMW X5 M-Sport individual E70 -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring E39 -02
BMW 525 tdsa Touring E34 -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Comment
-
e39 automaattilaatikon oireet ja korjaus
Auto: e39, 2001, 525dAT, 565 Nm, 307 tkm, GM:n automaattilaatikko
Kirjoitin juuri omista kokemuksistani, ehkä niistä on apua
Huoltokirjan mukaan vähäinen öljyn määrä automaattilaatikossa saattaa aiheuttaa kuvaamasi kaltaisia oireita.
Comment
-
Lainaanpas tästä vanhaa topikkia..
Eli 530da -01 ajettu 216tkm aloitti eilen tasakaasulla ajettaessa nykymisen, kierrokset ei seilannut vaan pysyivät n.1500 vauhdin ollessa noin100km/h.
Ajattelin ensin vian olevan polttoaineen saannissa, nykiminen tuntui siltä kuin löpö olisi loppumassa.
Tänään pelasi normaalisti kunnes rupesi vauhdissa arpomaan vaihteiden välillä, löi siis välillä pienempää päälle. Tämän jälkeen iski näyttöön tekstin TRANS. FAILSAFE PROG. ja vaihteet hävisi kokonaan. Rullailin bussipysäkille, kokeilin liikkeelle lähtöä manuaali ykkösellä, mutta mitään ei tapahtunut. Sammutin auton, ensimmäisellä starttaus yrityksellä ei käynnistynyt, käytin virtoja pois ja sen jälkeen käynnistyi. D:llä lähti ensin liikkeelle, kunnes TRANS. FAILSAFE PROG. ilmeistyi uudelleen näytölle ja vaihteet häipyivät.
Öljyjä lootaan ei ole vaihdettu. Haulla löytyi monenlaista juttua virtalukon pohjasta laturin vikoihin, toivottavasti ei ala laatikkoa vaihdatuttaan..
Auto hinattiin korjaamolle, mutta eihän ne siellä mitään näin viikonloppuna tee. Maanantaina sitten vikakoodin lukuun.e30 323i Cabrio
e36 320i Touring -95
Honda CB 600 Hornet -98
ex e39 530da Touring M-Sport -01
ex e36 323i M-Sport -98
ex e36 316i -97
Comment
-
Omat lähes vastaavat kokemukset. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=139239 En halua olla ilonpilaaja, mutta pahalta kuulostaa.
Comment
-
Tällä kertaa selvittiin pelkällä öljynvaihdolla, nyt saa sitten jännäkakka housussa ajella ja katsoa miten pitkälle pääsee
Öljyt oli aivan kuraa (mitään ylimäärästä roinaa ei öljyjen mukana tullut) ja jos tuo laatikko nyt sattuu tämän vaihdon jälkeen kestämään tulen kyllä vaihtamaan öljyt jatkossakin.e30 323i Cabrio
e36 320i Touring -95
Honda CB 600 Hornet -98
ex e39 530da Touring M-Sport -01
ex e36 323i M-Sport -98
ex e36 316i -97
Comment
Comment