E39:iin vaihdettu lämppärin "siili", kun puhallin pätki, ja akku tyhjä aamulla, kun jäi tahdosta riippumatta puhaltelemaan.
Ennen siilin vaihtoa lämmintä ilmaa tuli kyllä ihan normaalisti moottorin lämpenemisen myötä, silloin kun puhallin sattui toimimaan.
Nyt on siili vaihdettu, ja kun auton pistää aamulla käyntiin, puhallin menee täydelle teholle, ja vetäisee akkunat sisäpuolelta jäähän, eli pirun kylmää ilmaa painaa hyttiin.
Noin puolen tunnin ajelun jälkeen kun räkä on jäätynyt poskelle, puhallin päättää antaa lämpimämpää ilmaa. Tällöin siis moottori saavuttanut käyntilämpönsä (91 astetta) jo noin 20 minuuttia sitten.
Mistäköhän tuollainen ilmiö?
Ennen siilin vaihtoa lämmintä ilmaa tuli kyllä ihan normaalisti moottorin lämpenemisen myötä, silloin kun puhallin sattui toimimaan.
Nyt on siili vaihdettu, ja kun auton pistää aamulla käyntiin, puhallin menee täydelle teholle, ja vetäisee akkunat sisäpuolelta jäähän, eli pirun kylmää ilmaa painaa hyttiin.
Noin puolen tunnin ajelun jälkeen kun räkä on jäätynyt poskelle, puhallin päättää antaa lämpimämpää ilmaa. Tällöin siis moottori saavuttanut käyntilämpönsä (91 astetta) jo noin 20 minuuttia sitten.
Mistäköhän tuollainen ilmiö?
Comment