Morjes.
Eli kyseessä on 2002 e39 520IA, aj.230tkm joka on nyt viimeisen 5000km aikana pari kertaa sytyttäny EML valon palamaan ja sammunut. Kun käyttää virrat pois ja starttaa uudelleen meno jatkuu normaalisti. Välillä tuntuu myös teho/vääntö olevan kateissa ja vastaa kaasuun huonosti.
Myös vaihteiston toiminta melko erikoista, välillä saa kaasua painaa ihan kunnolla että vaihtaa pienempää ja välillä taas tuuppaa pienessäkin mäessä jopa 3 silmään. Nokka-akselien asentoanturit vaihdettu kun antoi vikakoodia imunokan anturista.
Käytin autoa taas paikallisella korjaamolla ja BOSCH:n testeri kertoi seuraavaa. Liikkeessä ei osattu sanoa mitä koodit tarkoittaa.
A0 asennonsäädön valvontaimpulssisuhde on liian suuri
A1 asennonsäädön valvontaimpulssisuhde on liian suuri
31 vaihteen valvonta viallinen
Mitä nuo nyt oikein käytännössä tarkoittaa ja mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään??
Eli kyseessä on 2002 e39 520IA, aj.230tkm joka on nyt viimeisen 5000km aikana pari kertaa sytyttäny EML valon palamaan ja sammunut. Kun käyttää virrat pois ja starttaa uudelleen meno jatkuu normaalisti. Välillä tuntuu myös teho/vääntö olevan kateissa ja vastaa kaasuun huonosti.
Myös vaihteiston toiminta melko erikoista, välillä saa kaasua painaa ihan kunnolla että vaihtaa pienempää ja välillä taas tuuppaa pienessäkin mäessä jopa 3 silmään. Nokka-akselien asentoanturit vaihdettu kun antoi vikakoodia imunokan anturista.
Käytin autoa taas paikallisella korjaamolla ja BOSCH:n testeri kertoi seuraavaa. Liikkeessä ei osattu sanoa mitä koodit tarkoittaa.
A0 asennonsäädön valvontaimpulssisuhde on liian suuri
A1 asennonsäädön valvontaimpulssisuhde on liian suuri
31 vaihteen valvonta viallinen
Mitä nuo nyt oikein käytännössä tarkoittaa ja mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään??
Comment