Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 vikakoodeista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Terminaattori
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 3
    • Suomi

    e39 vikakoodeista

    Morjes.

    Eli kyseessä on 2002 e39 520IA, aj.230tkm joka on nyt viimeisen 5000km aikana pari kertaa sytyttäny EML valon palamaan ja sammunut. Kun käyttää virrat pois ja starttaa uudelleen meno jatkuu normaalisti. Välillä tuntuu myös teho/vääntö olevan kateissa ja vastaa kaasuun huonosti.
    Myös vaihteiston toiminta melko erikoista, välillä saa kaasua painaa ihan kunnolla että vaihtaa pienempää ja välillä taas tuuppaa pienessäkin mäessä jopa 3 silmään. Nokka-akselien asentoanturit vaihdettu kun antoi vikakoodia imunokan anturista.

    Käytin autoa taas paikallisella korjaamolla ja BOSCH:n testeri kertoi seuraavaa. Liikkeessä ei osattu sanoa mitä koodit tarkoittaa.

    A0 asennonsäädön valvontaimpulssisuhde on liian suuri

    A1 asennonsäädön valvontaimpulssisuhde on liian suuri

    31 vaihteen valvonta viallinen

    Mitä nuo nyt oikein käytännössä tarkoittaa ja mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään??
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Originally posted by Terminaattori View Post
    Morjes.

    Eli kyseessä on 2002 e39 520IA, aj.230tkm joka on nyt viimeisen 5000km aikana pari kertaa sytyttäny EML valon palamaan ja sammunut. Kun käyttää virrat pois ja starttaa uudelleen meno jatkuu normaalisti. Välillä tuntuu myös teho/vääntö olevan kateissa ja vastaa kaasuun huonosti.
    Myös vaihteiston toiminta melko erikoista, välillä saa kaasua painaa ihan kunnolla että vaihtaa pienempää ja välillä taas tuuppaa pienessäkin mäessä jopa 3 silmään. Nokka-akselien asentoanturit vaihdettu kun antoi vikakoodia imunokan anturista.

    Käytin autoa taas paikallisella korjaamolla ja BOSCH:n testeri kertoi seuraavaa. Liikkeessä ei osattu sanoa mitä koodit tarkoittaa.

    A0 asennonsäädön valvontaimpulssisuhde on liian suuri

    A1 asennonsäädön valvontaimpulssisuhde on liian suuri

    31 vaihteen valvonta viallinen

    Mitä nuo nyt oikein käytännössä tarkoittaa ja mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään??
    Ilmeisesti Suomi nimisellä paikkakunnalla on käytettävissä vain bosch testeri, otan osaa. Kyllä nyt kuitenkin nuo koodit pitäisi lukea jollakin muulla laitteella tai softalla että saadaan jotakin järkeä tähän hommaan.

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      #3
      Originally posted by Terminaattori View Post
      Morjes.


      Käytin autoa taas paikallisella korjaamolla ja BOSCH:n testeri kertoi seuraavaa. Liikkeessä ei osattu sanoa mitä koodit tarkoittaa.

      A0 asennonsäädön valvontaimpulssisuhde on liian suuri

      A1 asennonsäädön valvontaimpulssisuhde on liian suuri

      31 vaihteen valvonta viallinen

      Mitä nuo nyt oikein käytännössä tarkoittaa ja mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään??
      Pitikö tuollaisesta palvelusta muuten maksaakin jotain?

      Comment

      • Terminaattori
        Newbiemmer
        • Mar 2010
        • 3
        • Suomi

        #4
        Suomi nimisellä paikkakunnalla on käytettävissä muitakin testereitä, sattui vaan tuo bosch olemaan lähes naapurissa. Täytynee auto viedä toiseen testeriin kun ehtii.

        Ja kiinnostuneille tiedoksi, ei tarvinnut maksaa tuosta koodien lukemisesta mitään

        EDIT: 3500 kierroksen yläpuolella veto tuntuu olevan suht normaalia, sen alle todella hengetön.
        Millaisia lukemia kulutusmittarin pitäisi näyttää 5-vaihteella vedättäessä? Nousee 14l/100km heti kun vähänkin painaa kaasua mutta vaikka laittaa manuaali puolelle ja vedättää sen mitä pystyy ei nouse yli 15l/100km. Onko normaalia?
        Last edited by Terminaattori; 09-10-2010, 20:15.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎