Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ääntely liikkeellelähdössä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snellu
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 16
    • Tampere

    e39 ääntely liikkeellelähdössä

    Moron!

    Manuaalivaihteinen dieseltouring päästää vähänkään reippaammalla kaasulla liikkeellelähdettäessä selvää "pauketta" auton alta. Varovasti lähdettäessä ääntä ei kuulu. Arvelin vian olevan kytkimessä, mutta sama pauke tulee vaikka kytkin on jo täysin ylhäällä ja vain painaa ykkösellä reilummin kaasua. 2> pykälillä ääntä ei tule. Kytkin ei ravista / luista ollenkaan. Onko kellään kokemusta/tietoa missä vika?
    X3 3,0i -04
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2


    2 tai 7?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • jokke78
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 34
      • Oulu, FI

      #3
      Moottorin tukikumit aiheuttivat ikävää ääntä ainakin minulla. Toinen oli vaihdettaessa täysin poikki, päälle päin ei näkynyt mitään.
      BMW 530DaT 2000

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Kaksoismassavautipyörä finito :think
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Snellu
          Newbiemmer
          • Dec 2008
          • 16
          • Tampere

          #5
          Moro!

          Kiitokset vastauksista! Hallitus määräsi remonttihommiin, enkä ole ehtinyt auton kimpussa paljoa aikaa vietellä Tuo kolina oli ehkä vähän liioittelua, pikemminkin kyseessä on rutina ja tosiaan vain liikkeellelähdettäessä. Kuinka tuo moottorin kumityynyjen kuluneisuus todetaan. Tossa päivällä vietin hiukan "laatuaikaa" konepellin alla ja totesin että konetta pystyy liikuttelemaan sivusuunnassa n.3cm suht vaivattomasti, onko liikaa? Tyhjäkäynnilla kone ravistaa selvästi, mutta kierroksilla ei. Kaasuteltaessa heilahtaa sen ~3cm. Tossa viikolla pitäisi päästä lämpimään rasvamontulliseen talliin tekemään öljynvaihtoa ym. pientä niin samalla voisi tutkailla rättinivelen / kardaanin keskilaakerin kuntoa. Mites niiden kuluneisuus helpoimmin selvitetään?

          Vauhtipyörästä olenkin jo tarinoita lueskellut täältä ja taalat alkoivat silmissä vilistää Toi ei kuitenkaan sammutettaessa päästä minkäänlaista kolahdusta vielä...
          X3 3,0i -04

          Comment

          • Purni
            BTCF Member
            • May 2007
            • 915
            • Vantaa

            #6
            Vauhtipyörä pitää pienen kolahduksen kun nostaa kytkintä hieman. Silloin on merkit ilmassa että alkaa olemaan väljä. Ei se mun tietääkseni pauku kytkin ylhäällä
            Kesämiina: E39 M5 S/C
            Talvimiina: E70 X5 530sd

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by Purni View Post
              Vauhtipyörä pitää pienen kolahduksen kun nostaa kytkintä hieman. Silloin on merkit ilmassa että alkaa olemaan väljä. Ei se mun tietääkseni pauku kytkin ylhäällä
              minun ymmärtääkseni veltostunut kaksoismassa pitää kuormitettuna iskuporakoneeseen verrattavaa ääntä kun pääsee jouset pohjaamaan :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • jokke78
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 34
                • Oulu, FI

                #8
                Originally posted by Snellu View Post
                Moro!

                Kiitokset vastauksista! Hallitus määräsi remonttihommiin, enkä ole ehtinyt auton kimpussa paljoa aikaa vietellä Tuo kolina oli ehkä vähän liioittelua, pikemminkin kyseessä on rutina ja tosiaan vain liikkeellelähdettäessä. Kuinka tuo moottorin kumityynyjen kuluneisuus todetaan. Tossa päivällä vietin hiukan "laatuaikaa" konepellin alla ja totesin että konetta pystyy liikuttelemaan sivusuunnassa n.3cm suht vaivattomasti, onko liikaa? Tyhjäkäynnilla kone ravistaa selvästi, mutta kierroksilla ei. Kaasuteltaessa heilahtaa sen ~3cm. Tossa viikolla pitäisi päästä lämpimään rasvamontulliseen talliin tekemään öljynvaihtoa ym. pientä niin samalla voisi tutkailla rättinivelen / kardaanin keskilaakerin kuntoa. Mites niiden kuluneisuus helpoimmin selvitetään?
                Päälle päin ei nähnyt minun tapauksessani mitään. Kovasti vaikuttaisi risoilta tukikumeilta, piti juurikin semmoista rutinaa enemmän kiihdyttäessä. Jos kone heilahtaa selkeästi kun sammutat auton (anna toisen sammuttaa ja katso itse konehuoneeseen), on homma ainakin ihan selvä. Minulla rikki oli vain kuskin puoleinen kumi.
                BMW 530DaT 2000

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎