Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 keskuslukitus ei toimi kauko-ohjaimesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Migetzu
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 13
    • Oulu

    E39 keskuslukitus ei toimi kauko-ohjaimesta

    Mistähän kannattaa ensimmäisenä ruveta vikaa etsimään kun keskuslukitus ei toimi avaimen napeista? avainta yritetty koodata mutta ei ole auttanut.

    Auto on 530dA 2/2000 salmiakin mallisella avaimella.
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    koita toisella avaimella. Patteri mahdollisesti loppu.

    Comment

    • Migetzu
      Newbiemmer
      • Dec 2009
      • 13
      • Oulu

      #3
      Avain on uusi.

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        miten sitä on yritetty koodata?
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Migetzu
          Newbiemmer
          • Dec 2009
          • 13
          • Oulu

          #5
          Originally posted by buksin-1 View Post
          miten sitä on yritetty koodata?
          Näillä ohjeilla yritin ohjelmoida toimimaan. minun aikana kauko-ohjaus ei ole toiminut ikinä ja edellinen omistaja sanoi että oli ostanut uuden avaimen koska keskuslukitus ei hänenkään aikana ole toiminut kauko-ohjauksella ja oli luullut ensin että vika on avaimessa.

          1.Astutaan autoon ja suljetaan ajajan ovi
          2.Virta-avain kierretään ohjauslukossa hetkeksi(enint. 5s) asentoon 1(ohjaus avoin ja joidenkin laitteiden virta päällä eli ns. Acc-asento) ja sen jälkeen takaisin asentoon 0, virta-avain poistetaan lukosta
          3. Painetaan painiketta 1(nuolikuvio vasen alakulma eli ovien avaus nappi) ja pidetään painettuna. Painiketta 2(bemari merkki eli ovien lukitsemis nappi) kolme kertaa peräkkäin 10s kuluessa. Painiketta 1 ei tänä aikana kuitenkaan vapauteta
          4. Vapauta painike 1 ->led vilkkuu hitaasti enintään 10s ajan
          5. Keskuslukitus ilmoittaa koodauksen onnistumisen lukitsemalla ja avaamallla keskuslukituksen

          Comment

          • Migetzu
            Newbiemmer
            • Dec 2009
            • 13
            • Oulu

            #6
            Rupes toimimaan!

            Ihmeiden aika ei ole ohi vielä kerran rupesin kokoilemaan ohjelmointia ja sehän alkoi toimimaan. tainnu tulla viime talvena joku kämmi ohjelmoinnissa.

            Originally posted by Migetzu View Post
            Näillä ohjeilla yritin ohjelmoida toimimaan. minun aikana kauko-ohjaus ei ole toiminut ikinä ja edellinen omistaja sanoi että oli ostanut uuden avaimen koska keskuslukitus ei hänenkään aikana ole toiminut kauko-ohjauksella ja oli luullut ensin että vika on avaimessa.

            1.Astutaan autoon ja suljetaan ajajan ovi
            2.Virta-avain kierretään ohjauslukossa hetkeksi(enint. 5s) asentoon 1(ohjaus avoin ja joidenkin laitteiden virta päällä eli ns. Acc-asento) ja sen jälkeen takaisin asentoon 0, virta-avain poistetaan lukosta
            3. Painetaan painiketta 1(nuolikuvio vasen alakulma eli ovien avaus nappi) ja pidetään painettuna. Painiketta 2(bemari merkki eli ovien lukitsemis nappi) kolme kertaa peräkkäin 10s kuluessa. Painiketta 1 ei tänä aikana kuitenkaan vapauteta
            4. Vapauta painike 1 ->led vilkkuu hitaasti enintään 10s ajan
            5. Keskuslukitus ilmoittaa koodauksen onnistumisen lukitsemalla ja avaamallla keskuslukituksen

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #7
              Nyt teki tuo allekirjoituksen auto sellaisen munan, että kumpikaan avain ei toimi (ei lukitse eikä avaa keskuslukitusta), paitsi takaluukun avausnappi toimii. Yritin koodata avaimia uusiksi, mutta ei onnistunut. Kuljettajan oven lukkopesästä keskuslukitus toimii normaalisti. Joskin toinen takaovi ei toimi; ilmeisimmin ovimoottori surahtanut viimeisen kerran ja tämä tapahtui jo muutama kuukausi sitten ja tähän asti muut ovet ovat toimineet moitteetta avaimista.

              Onko kellään kokemuksiä tällaisesta viasta tai arvauksia/tietoa, mistä tällainen johtuu? Itseäni ihmetyttää se, että takaluukun avausnapit toimivat mutta muut eivät.
              E61 525d LCI

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #8
                Jaha. Löyty smanalainen tapaus, kun tarpeeksi haki.


                No onneksi auto saadaan tänään läppäriin kiinni. Toivotaan, että sekoilu loppuu.
                E61 525d LCI

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #9
                  Nyt kaivattaisiin ideoita. Tilanne on edelleen sama. Yhtäaikaa molemmat avaimet lopetti toimintansa lukuunottamatta takaluukun aukaisunappia. Myöskään keskikonsolin paniikkilukitusnappi ei toimi.

                  Tutkitiin Clavurionin kanssa tätä ongelmaa eilen. INPA:lla pystyy aktivoimaan takaovien lukkoja, joihin viesti menee suoraan general modulelta. Etuovien lukkoja ei pysty, niissähän on vielä omat ovimodulit, jotka saa viestinsä GM:ltä. Keskikonsolin hätälukitusnappulalta näytti livedatan mukaan menevän viesti general modulelle, mutta yhdenkään oven lukitus ei tottele suuntaan eikä toiseen. Sähköikkunat, peilit ja kaikki muut toiminnot ovissa toimii. Keskuslukitus toimii kyllä kuskin oven lukkopesästä. Avaimia ei saa edelleenkään synkattua.

                  Tuntuu hölmöltä, että avaimet olisivat rikki, koska molemmat lopettivat toimintansa tasan yhtä aikaa ja takakontin aukaisunappi kuitenkin toimii molemmissa. Myöskin tuntuu hölmöltä, että molemmat etuovien modulit olisivat hajonneet tasan yhtäaikaa.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • superb
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2827

                    #10
                    GM:n releet rikki. Vaihdettavissa, mm. ebaystä saa uusia releitä.

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      #11
                      Joo tuonhan sais varmaan varmistettua, kun sais jostain lainaan varmasti ehjän GM:n. Mulla on autossa servotronic, joten mulla on GM3 HIGH. Tosin tämän lukitusongelman kokeiluun kelpaa toki LOW-versiokin.

                      Olisiko kellään lainata sellaista, ennen kuin rupean summassa ostamaan? Saksan ebayssä näkyy olevan halvimmillaan alle 40€ E39 GM3 HIGH, mutta haluaisin silti kokeilla. Jos jollain olisi lainata kauempaakin, niin maksan tietysti postikulut edestakaisin lähettelystä.

                      Tai osaatko superb laittaa linkkiä. Ei oikein mun hakusanoilla fet, schalter, grundmodul jne. oikein löydy mitään.
                      Last edited by Ha2; 10-06-2011, 09:16.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by superb View Post
                        GM:n releet rikki. Vaihdettavissa, mm. ebaystä saa uusia releitä.
                        Ainakaan tämän mukaan koko keskuslukitukselle ei ole relettä, ainoastaan takaoville, joille ohjaus menee suoraan GM:ltä. Miten rikkoutunut rele voisi vaikuttaa avainten synkkausongelmaan?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Ha2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1786
                          • Oulu

                          #13
                          Tällaista löysin ison veden takaa:


                          Tämä vikahan ilmaantui, kun autosta oli akku tyhjentynyt niin, että se ei lähtenyt käytiin. Latasin akkua laturilla ja sen jälkeen ei ole avaimet toiminu pl. takakontti. En ole hoksannut tarkistaa toimivatko sisävalot ovien mukana, noissa ameriikanjutuissa on autoista heittäny sisävalotkin toimimasta ovien avaamisen yhteydessä. Enkä myöskään ole hoksannut tarkistaa, lukkiutuuko bensatankin läppä, kun laittaa lukkopesästä ovet lukkoon.
                          Last edited by Ha2; 10-06-2011, 10:45.
                          E61 525d LCI

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Ainakaan tämän mukaan koko keskuslukitukselle ei ole relettä, ainoastaan takaoville, joille ohjaus menee suoraan GM:ltä. Miten rikkoutunut rele voisi vaikuttaa avainten synkkausongelmaan?

                            Tossa taitaa olla käyny pikku kämmi nimettäessä noita, topicin aloittaja voisi putsata "RLY3" -releen alkuun. Sillä todennäköisesti saa kauko-ohjauksen pelittämään. Tarvii myös todennäköisesti ehjän antennivahvistimen testauksen ajaksi lainaan.

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              #15
                              Eilen testattu lisää vaihtamalla isän autosta (E39 525i) GM mun autoon ja sillä toimi lukitus heti normaalisti ja avaimetkin sai synkattua. Tilasin jo Saksan Ebaystä itelle uuden GM3 High:n hintaan 31 € ja sentit päälle. En jaksa alkaa noiden releiden kanssa arpomaan. Suomalaiset purkaamot haluaa muuten niistä GM:stä alk. 150€. Joku ei mee taas tässä maassa ihan oikein.

                              Edit: Ennen kuin kokeilin toisella moduulilla, niin kokeiltiin INPA:lla ohjelmoida ihan kaikki uusiksi koko autosta, mutta sekään ei auttanut. Tämä siis tuohon ylempänä linkittämääni toiseen topikkiin liittyen. Siinä tapauksessa auto oli tullut kuntoon ohjelmoinnilla.
                              Last edited by Ha2; 16-06-2011, 15:38. Reason: lisätietoa
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎