Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 perän huojunta ja levottomuus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NikitaT
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 426
    • Espoo

Päivitellään tätäkin, eli huojunta ongelma on saatu kuriin ja vika oli takimmaisessa alatukivarressa. Nyt on sitten vaihdettu kaikki takana olevat tukivarret ja kallistuksenvakaajan kumit + "koiranluut".

Comment

• _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

Originally posted by NikitaT View Post
      Päivitellään tätäkin, eli huojunta ongelma on saatu kuriin ja vika oli takimmaisessa alatukivarressa. Nyt on sitten vaihdettu kaikki takana olevat tukivarret ja kallistuksenvakaajan kumit + "koiranluut".

Eli tarkalleen missä noista?
      Narinahela eli osa 2? Ne nyt itselle vaihtaisin ensimmäisenä jos ongelmia ilmenee :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

Nyt kun talvi ja liukkaat kelit tuli, niin huomasin autostani vian. Eli hiemankin jos on liukasta ja vaikka ihan pieni jääpinta tiessä. Niin auton perä on ihan levoton ja noin 60km/h vauhdista ylöspäin. On ihan älyttömän hankala ajaa. Perä seilaa melkein koko ajan sivuille ja joutuu tekemään jatkuvasti korjauliikettä ratilla. Mistä ihmeestä voi johtua? renkaat on kuitenkin hyvät.

Tätä on vaikee selittää, mutta tuntuu ihan siltä että perä olis koko ajan irti tienpinnasta.

Autona siis e39 540 sedan.
        Nostellaas tätä.. Minulla juurikin samat oireet, kun tässä threadin aloittajalla, mutta minulla pitäisi olla takana kaikki kunnossa, kun kävin hieman vääntelemässä takapään rippeitä. Se mikä tässä on hauskaa, niin Kuivalla kelillä tätä ei ilmene:think
        Bmw 316 E30 -88

Comment

• Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

Originally posted by janke View Post
          Nostellaas tätä.. Minulla juurikin samat oireet, kun tässä threadin aloittajalla
          Vastaushan oli jo tuolla aiemmin.

Originally posted by TJJ View Post
          Se perusvikahan on takavetoinen auto...

Comment

• TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

Nostellaas tätä.. Minulla juurikin samat oireet, kun tässä threadin aloittajalla, mutta minulla pitäisi olla takana kaikki kunnossa, kun kävin hieman vääntelemässä takapään rippeitä. Se mikä tässä on hauskaa, niin Kuivalla kelillä tätä ei ilmene:think
            Ei kai sinulla enää ole niitä 15" renkaita?
            E39 528iA

Comment

• janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

Originally posted by TJJ View Post
              Ei ole. 17" tällä kertaa. Kuinka iskarit voi saada tollasta aikaan, jos ovat vaikka jäässä?
              Bmw 316 E30 -88

Comment

• Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10051
                • KVLA

Jos ne on oikeasti jäässä=ei liiku yhtään.niin eihän siellä ole silloin käytännössä joustoa/jousitusta.Ja voi aiheuttaa todellakin mitä vain.

Comment

• janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Jos ne on oikeasti jäässä=ei liiku yhtään.niin eihän siellä ole silloin käytännössä joustoa/jousitusta.Ja voi aiheuttaa todellakin mitä vain.
                  Eipä tuota tiedä varmaksi, kun olin auton kanssa sielä pajalla noin tunnin, niin luulisin että ehtivät jo sulaa tuossa ajassa. Pitää käydä suuntauksessa jos sieltä löytyy jotain erikoista. Aivan niin kun takapyörät harittais.
                  Bmw 316 E30 -88

Comment

• Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

Originally posted by TJJ
                    Ei ole. 17" tällä kertaa.
                    Mun E39:ssa on 15" talvirenkaat eikä mitään levottomuusongelmaa, joten tuosta rengaskoosta se ei missään nimessä voi johtua.
                    Last edited by Havis; 06-01-2015, 18:48.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

• janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

Originally posted by Havis View Post
                      Mun E39:ssa on 15" talvirenkaat eikä mitään levottomuusongelmaa, joten tuosta rengaskoosta se ei missään nimessä voi johtua.
                      Ei minullakaan ne 15" noin käyttäytynyt kun nämä 17". Minun 15" oli taas erilailla oudosti käyttäytyvät kun nämä 17. Jännä, kun näillä renkailla ei ole ollut ennen liukkaita tämöstä "hyökkäiväisyyttä" Kait olen mennyt kylkimyyrää sen verran rajusti, että auraukset ovat muuttuneet
                      Bmw 316 E30 -88

Comment

• peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

Minä olen havainnut hyökkäilyä vain rajusti harituksella olevilla kulmilla..
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

Nyt kun talvi ja liukkaat kelit tuli, niin huomasin autostani vian. Eli hiemankin jos on liukasta ja vaikka ihan pieni jääpinta tiessä. Niin auton perä on ihan levoton ja noin 60km/h vauhdista ylöspäin. On ihan älyttömän hankala ajaa. Perä seilaa melkein koko ajan sivuille ja joutuu tekemään jatkuvasti korjauliikettä ratilla. Mistä ihmeestä voi johtua? renkaat on kuitenkin hyvät.

Tätä on vaikee selittää, mutta tuntuu ihan siltä että perä olis koko ajan irti tienpinnasta.

Autona siis e39 540 sedan.
                          Tänään oli helvetin liukasta ja piti käydä hakemassa poika mummolasta ja voi hyvänen aika kun oli taas vaarallista kyyttiä!!! Oireet ihan samat kun tuossa yllä ketjun aloittajalla! Mulla vain teki lisäksi sitä, että 3sek. välein joutui tekemään korjausliikkeen oikealle, eli perä lähtee oikealle ja samalla auto lähtee vasenpaan suuntaan ja tuo korjaus liikee palauttaa oikean ajolinjan 3-sekuniksi.:think Kuiteskin kotiinpäin ajellessa auto ei tätä enää tehnyt, kun suolattu tie, mutta kuiteskin tuo perän yllättävä hyökkäys suuntaan tai toiseen on edelleen olemassa..
                          Tulee nykyään ajettua vähän tuolla autolla joten se suuntauskin on jäänyt tekemättä. Ei tuolla todellakaan voi lähteä ajamaan näin liukkailla keleillä mihkään.
                          Bmw 316 E30 -88

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎