Hei,
Neuvokaa te kokeneemmat automiehet nyt minua.
Omistan ensimmäistä kertaa elämässäni henkilöauton, kun perin sen pari vuotta sitten kuolleelta isältäni. Auto on 520i, siis E39 ymmärtääkseni, -98 ja reilut 200 000 ajettu.
Myyntiarvoa tuolla ei taida hirveästi olla, kai jokusen tonnin luokkaa, mutta käyttöarvoa kyllä. Olen sillä ajellut ja tykkään, se on mukava, rauhallinen ja tyylikäs.
Sen verran vanha se on, että käytin sitä merkkihuollon turvatarkastuksessa, kun sellaista kerran tarjottiin. Ja merkkihuoltohan löysi ongelmaa: takajarruletkut murteilla, takajarrulevyt huonot, oikean alatukivarren pusla väljä, laturin hihna murteilla, ja lisäksi vielä käsijarrun kunnosta on omat epäilyksensä, selviävät vasta purkamalla. Merkkihuolto lupasi myös ystävällisesti panna ongelmat kuntoon, hinta-arvio osineen töineen 1200,- €.
Enhän minä kuvittele täältä päivystävän ennustajan neuvoa saavani, mutta noin niin kuin yleisen elämänkokemuksen valossa: onko se kuinka oletettavaa, että saman kokoisia remontteja rupeaa tuon ikäiseen autoon pukkaamaan lähitulevaisuudessa enemmänkin? Mikä siitä seuraavaksi voisi mennä, jos jarrut, voimansiirto ja alusta on nyt tarkastettu? Ja tonneja pöytään taas?
Meinaan vain että jos tuo on yleinen trendi, samalla rahanmenolla saisi piankin alleen uudemman, pienemmän ja kaikin puolin vähemmän rahaavievän kulkuneuvon. Kuinka vanhaksi käsivaihteisen E39:n yleensä voi kuvitella järkevästi ajavansa, jos ei ole paikkaa/taitoa itse korjailla?
Kuten sanoin, ennustajan taitoja en pyydä, mutta olisin kiitollinen valistuneista arvioista.
Neuvokaa te kokeneemmat automiehet nyt minua.
Omistan ensimmäistä kertaa elämässäni henkilöauton, kun perin sen pari vuotta sitten kuolleelta isältäni. Auto on 520i, siis E39 ymmärtääkseni, -98 ja reilut 200 000 ajettu.
Myyntiarvoa tuolla ei taida hirveästi olla, kai jokusen tonnin luokkaa, mutta käyttöarvoa kyllä. Olen sillä ajellut ja tykkään, se on mukava, rauhallinen ja tyylikäs.
Sen verran vanha se on, että käytin sitä merkkihuollon turvatarkastuksessa, kun sellaista kerran tarjottiin. Ja merkkihuoltohan löysi ongelmaa: takajarruletkut murteilla, takajarrulevyt huonot, oikean alatukivarren pusla väljä, laturin hihna murteilla, ja lisäksi vielä käsijarrun kunnosta on omat epäilyksensä, selviävät vasta purkamalla. Merkkihuolto lupasi myös ystävällisesti panna ongelmat kuntoon, hinta-arvio osineen töineen 1200,- €.
Enhän minä kuvittele täältä päivystävän ennustajan neuvoa saavani, mutta noin niin kuin yleisen elämänkokemuksen valossa: onko se kuinka oletettavaa, että saman kokoisia remontteja rupeaa tuon ikäiseen autoon pukkaamaan lähitulevaisuudessa enemmänkin? Mikä siitä seuraavaksi voisi mennä, jos jarrut, voimansiirto ja alusta on nyt tarkastettu? Ja tonneja pöytään taas?
Meinaan vain että jos tuo on yleinen trendi, samalla rahanmenolla saisi piankin alleen uudemman, pienemmän ja kaikin puolin vähemmän rahaavievän kulkuneuvon. Kuinka vanhaksi käsivaihteisen E39:n yleensä voi kuvitella järkevästi ajavansa, jos ei ole paikkaa/taitoa itse korjailla?
Kuten sanoin, ennustajan taitoja en pyydä, mutta olisin kiitollinen valistuneista arvioista.
Comment