Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 puhallin ei toimi --> Vika löytyi, SIILI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kylläbemu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 62

    e39 puhallin ei toimi --> Vika löytyi, SIILI

    No nyt teki bemu temput. Ei lähde sisätilan puhallin enää pyörimään. Saa skraapata ajossa ikkunoita, nimittäin sisäpuolelta. Mulla on 523i -99 malli, onko kuulolla joku vastaavaan törmännyt ?? Tattis vaan avusta

    ------
    KORJATTU!
    Piti töiden jälkeen ajaa hakeen uusi siili mutta eipä startannut enää, eli on se totta, viallinen siili tosiaan syö akkua, tai voi syödä. No, sain kyydin ja sain sen friiking siilin ja vaihdettu ja toimii. Vanhan poistaminen ahtaan paikan takia pikkusen kökköö puuhaa mut tuli se sieltä. Uusi on lyhyempi niin se meni sukkana paikalleen. Tossa viä kuvat niistä.

    Paskat se mun kohdalla akkua ollukaan syöny. Oli bensa loppu . Oudosti vaan ku olin omassa parkkiruudussa eikä ole rinteessä..No voi se silti mut noloo

    Uploaded with ImageShack.us
    Last edited by kylläbemu; 23-12-2010, 14:55.
  • mijuko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 951
    • ۩□□۩

    #2
    Originally posted by kylläbemu View Post
    No nyt teki bemu temput. Ei lähde sisätilan puhallin enää pyörimään. Saa skraapata ajossa ikkunoita, nimittäin sisäpuolelta. Mulla on 523i -99 malli, onko kuulolla joku vastaavaan törmännyt ?? Tattis vaan avusta

    Just laitoin pakkasnesteet kuntoon..kerkes hetken aikaa puhaltaan kuumaa, pelkkää kuumaa nimittäin. Ihan ääri kylmässä asennossa puhalsi sellasta viileää. Onko näissä joku yhteys keskenään.

    Löytyikö noista apua

    Comment

    • kylläbemu
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 62

      #3
      Originally posted by mijuko View Post
      Joo kattoin itekkin että ehkä joku siili.. ja löytyy ilmeisesti pelkääjänpuolen hanskalokeron huitteilta. KL:ssä 65eur ja kannattaa varmaan itte vaihtaa? Mites akku? Kannattaako kenkä irrottaa?

      Voiko muuten viallinen siili tyhjentää akkua?
      Last edited by kylläbemu; 18-12-2010, 22:55. Reason: Lisäsin akun tyhenemisestä kyssärin

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Itse kannattaa vaihtaa, ohjeet löytyy googlettamalla.. siili= final stage unit.
        En näe akun irroittamista mitenkään tarpeelliseksi toimenpiteeksi, loppujen lopuksi todella simppeli operaatio.

        Comment

        • Tontsa
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 201
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by kylläbemu View Post
          Voiko muuten viallinen siili tyhjentää akkua?
          Kyllä.
          Audi S3 -07

          Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
          Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
          Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
          BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
          BMW 530dA -00, Audi S3 -07

          Comment

          • kylläbemu
            Bimmer Rookie
            • Dec 2006
            • 62

            #6
            e39 Löysin hyvät ohjeet siilin vaihtoon

            Oikein rautalangasta väännetyt

            Comment

            • Astwau
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 73
              • Lahti

              #7
              nonii.. nyt ois itelläkin se 530d "siili" sökönä.. schmiedmannilta vissiin saa halvimmalla niitä?

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #8
                Originally posted by Astwau View Post
                nonii.. nyt ois itelläkin se 530d "siili" sökönä.. schmiedmannilta vissiin saa halvimmalla niitä?
                Kannattaa kysyä ensi marmorilta mihin pystyvät myimään osan. Ainakin minä sain vielä tingittyä oem osan, ettei jäänyt hirveesti eroa Schm.mann hintaan.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Astwau
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 73
                  • Lahti

                  #9
                  Kiitos vinkista. Soitan huomenna.

                  Originally posted by janke View Post
                  Kannattaa kysyä ensi marmorilta mihin pystyvät myimään osan. Ainakin minä sain vielä tingittyä oem osan, ettei jäänyt hirveesti eroa Schm.mann hintaan.

                  Comment

                  • henripit
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 29
                    • Espoo

                    #10
                    Itseltäkin puhallin sanoi sopimuksen irti aivan yllättäen. Onko vika (lähes) aina tässä ko siilissä, vai onko kuin todennäköisesti itse moottori tai sulake? Selviääkö muuten kuin kokeilemalla uutta siiliä?

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by henripit View Post
                      Itseltäkin puhallin sanoi sopimuksen irti aivan yllättäen. Onko vika (lähes) aina tässä ko siilissä, vai onko kuin todennäköisesti itse moottori tai sulake? Selviääkö muuten kuin kokeilemalla uutta siiliä?
                      Mulla joskus hajosi siili yht.äkkiä kesken ajon, ja ei mitään oireita edes ollut aikaisemmin. Ostin riskillä uuden siilen ja taas alkas toimiin.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • E.K.
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 494
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by henripit View Post
                        Itseltäkin puhallin sanoi sopimuksen irti aivan yllättäen. Onko vika (lähes) aina tässä ko siilissä, vai onko kuin todennäköisesti itse moottori tai sulake? Selviääkö muuten kuin kokeilemalla uutta siiliä?
                        tossa jotain:
                        24-09-2008, 23:37 #5
                        WSE1
                        Bimmer Enthusiast



                        Join Date: Apr 2006
                        Location: Rovaniemi / Lohja
                        Posts: 2,493

                        Purkamalla kojelaudan yläosan (airbageineen) tieltä pois. Mahdollisia sivuturvavarusteita pilarista ei ole tarvinnut välttämättä purkaa vaikka ohje kehoittaakin niin tekemään.
                        Jos puhallin ei toimi täydelläkään nopeudella niin vika ei todennäköisesti ole siilissä, mutta sen voi toki testata irroittamalla siilille kytketyn pistokkeen ja syöttämällä jännitettä puhaltimelle meneviin napoihin, nyt en muista mitkä ne olivat mutta joku täsmentäköön/ kytkentäkaavioista selviää tai kysykää yvnä niin katson manuaalista kun ehdin.
                        Puhaltimen korjauksesta ei välttämättä kannata kuvitella selviävänsä hiilien vaihdolla sillä ainakin ne mitä olen purkanut olivat kuluttaneet kollektorinsa loppuun.
                        Tuossa menee kolmisen tuntia kaikkineen, muistaakseni. Uusi puhallinmoottori on noin 100€.
                        __________________
                        -- BMW korjaamo Nummelassa -- www.autorepair.fi --
                        -- BMW tuontiautoja -- www.autoimport.fi --
                        -- kaikki bmw huollot ja korjaukset -- www.autorepair.fi --
                        -- koodaukset ja ohjainlaitekorjaukset-- www.autorepair.fi --
                        -- diagnostiikka alkaen 35€, työt alk. 65€/h. --

                        Comment

                        • -|jamppa|-
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 35
                          • Varkaus

                          #13
                          Ei pelitä ei

                          itellä kans puhallin lakkas pyörimästä kokonaan , ei millään nopeus alueella toimi.

                          noh, vaihdoin tottakai "siilin" ja Tättärää, EI TOIMI!
                          sulakkeet--> OK! (jopa se iso siellä hanskalokeron takana..)

                          Eli ei taida auttaa kun purkaa koko keula puhaltimen moottorin tarkistusta varten , jippii!!

                          Jos jollai tarvetta siilille niin täältä löytyy paketissa oleva, kerran testattu!
                          Ex. e36 325i -91
                          Ex. e36 328i -95
                          Ajossa e39 528ia -97

                          Comment

                          • Forsmanni
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 146
                            • Turku, Finland

                            #14
                            Multa sammus koko paneeli josta puhallista säädetään :/ Mistä vois johtua? mistä vaan paneelin napista painaa niin ei tapahdu mitään. ei edes takalasin lämmitystä saa päälle. hain romikselta "uuden" paneeli ja iskin kiinni ja virrat pääl ni paneelin näytös vaan välähti valo ja sit sammus :S Varmaan oikkari jossain vai onko sekään mahdollist ku sulakkeet ei hajoo?
                            -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                            -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                            -Plancraft BMW Boat
                            (b130/m10b20-->m60b40)
                            EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                            EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                            EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                            EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                            EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                            Comment

                            • Aslakki
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 359
                              • Kuusamo

                              #15
                              Originally posted by E.K. View Post
                              tossa jotain:
                              24-09-2008, 23:37 #5
                              WSE1
                              Bimmer Enthusiast



                              Join Date: Apr 2006
                              Location: Rovaniemi / Lohja
                              Posts: 2,493

                              Purkamalla kojelaudan yläosan (airbageineen) tieltä pois. Mahdollisia sivuturvavarusteita pilarista ei ole tarvinnut välttämättä purkaa vaikka ohje kehoittaakin niin tekemään.
                              Jos puhallin ei toimi täydelläkään nopeudella niin vika ei todennäköisesti ole siilissä, mutta sen voi toki testata irroittamalla siilille kytketyn pistokkeen ja syöttämällä jännitettä puhaltimelle meneviin napoihin, nyt en muista mitkä ne olivat mutta joku täsmentäköön/ kytkentäkaavioista selviää tai kysykää yvnä niin katson manuaalista kun ehdin.
                              Puhaltimen korjauksesta ei välttämättä kannata kuvitella selviävänsä hiilien vaihdolla sillä ainakin ne mitä olen purkanut olivat kuluttaneet kollektorinsa loppuun.
                              Tuossa menee kolmisen tuntia kaikkineen, muistaakseni. Uusi puhallinmoottori on noin 100€.
                              __________________
                              -- BMW korjaamo Nummelassa -- www.autorepair.fi --
                              -- BMW tuontiautoja -- www.autoimport.fi --
                              -- kaikki bmw huollot ja korjaukset -- www.autorepair.fi --
                              -- koodaukset ja ohjainlaitekorjaukset-- www.autorepair.fi --
                              -- diagnostiikka alkaen 35€, työt alk. 65€/h. --
                              Mitkähän on nuo puhaltimelle menevät navat? Puhallin lakkasi yhtäkkiä toimimasta vallan. Tarvike siili vaihdettu ja se iso sulake sieltä hanskalokeron alta/takaa tarkistettu, ei puhalla millään nopeudella.
                              Last edited by Aslakki; 17-01-2017, 17:28.
                              E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                              Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎