Katselin foorumia mutten löytänyt tyhjentävää vastausta ongelmaani, joka on seuraava. Miten vaihdetaan kyseiseen e39 523i touring bemuun oikean puolen käsijarruvaijeri?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 käsijarruvaijerin vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by kaspad View Postesim. tarviiko purkaa pakaria tms.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eit View PostSuojapellit kannattaa ottaa pois tieltä ja pakoputken irrotin kiinnikkeistä ja laskin alaspäin.
En kyllä ymmärrä miten paikallaan oleva vanha vaijeri helpottaa uuden asennusta ? :thinkVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostEi tarvitse irroitella mitään autosta kun vedät vanhasta vaijerista sen kuori osan irti ja teippaat vaikka ilmastointi teipillä uuden vaijerin pään siihen katkenneeseen vaijeriin ja sitten vetää sen vanhan vaijerin sisäkautta pois niin uusi vaijeri tulee oikeaa reittiä kabiiniin... Pikkaisen kaveri heiluttelee uutta vaijerin suojakuorta jotta lupsahtaa oikelle paikalle siellä auton alla
Mulla oli vaijeri juminu kuoreen niin ettei se irronnut vaikka ruustukissa yritin kiskoa.Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
Vaijeri tuli vaihdettua että heilahti. No ei se aivan heilauksella mennyt Renkaan päässä vaijerin kuoren holkin irroitus jarruista vaati rasvaa, kuumentamista toholla, sopivaa tappia ja roimaa lyöntivoimaa moskalla. Pohjasta peltien tai pakarin irroituksia ei tarvittu. Vanha vaijeri liitettiin ilmastointiteipillä uuteen vaijeriin siten, että vaijereiden päät olivat vastakkain (ei rinnakkain) muuten tahtoi syltätä teipin. Uusi vaijeri rasvattiin huolella sekä kabiinin päästä ruiskutettiin myös liukastetta putkeen. Hitaasti ja varoen toinen työnsi takapäästä ja toinen kabiinissa sitä mukaa varovasti veti vaijeria.
Kiitos kaikille jotka neuvoivat asian tiimoilta.
Comment
-
-
Jos ei ois lämpösuojia edessä, ni toi ois aika simppeli homma. Nyt ei sit ihan niin simppeli. Tuli taaempi lämpösuoja revittyä loppuen lopuks väkivalloin eestä pois. Putkee ja kardaania ois varmaan pitäny tiputtaa enemmän edestä pois jotta noi suojat sais nätisti irti.
Navan puolesta lähti melko kivuttomasti n 8 mm tuuralla naputtelemalla ja pienellä suostuttelulla myös korin läpiviennin puolelta.
Narun vedin läpi samalla kun vanhan vaijerin vedin pois, mutta eipä varmaan ois tarvinnu kun suojapellit oli edestä pois, sen verran helposti sujahti uusi vaijeri paikalleen.
520d Touring
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
Comment