Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 käsijarruvaijerin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaspad
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 16
    • Oulu

    e39 käsijarruvaijerin vaihto

    Katselin foorumia mutten löytänyt tyhjentävää vastausta ongelmaani, joka on seuraava. Miten vaihdetaan kyseiseen e39 523i touring bemuun oikean puolen käsijarruvaijeri?
  • kaspad
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 16
    • Oulu

    #2
    esim. tarviiko purkaa pakaria tms.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Originally posted by kaspad View Post
      esim. tarviiko purkaa pakaria tms.
      Ei tarvitse. Älä sitten vedä vanhaa vaijeria pois heti kättelyssä, helpottaa uuden pujottamista huomattavasti
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • kaspad
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 16
        • Oulu

        #4
        Kiitos Dunky entäpä palopelti vai mikä se nyt onkaan nimeltään?

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #5
          Suojapellit kannattaa ottaa pois tieltä ja pakoputken irrotin kiinnikkeistä ja laskin alaspäin.
          En kyllä ymmärrä miten paikallaan oleva vanha vaijeri helpottaa uuden asennusta ? :think
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Originally posted by Vee-eit View Post
            Suojapellit kannattaa ottaa pois tieltä ja pakoputken irrotin kiinnikkeistä ja laskin alaspäin.
            En kyllä ymmärrä miten paikallaan oleva vanha vaijeri helpottaa uuden asennusta ? :think
            Ei tarvitse irroitella mitään autosta kun vedät vanhasta vaijerista sen kuori osan irti ja teippaat vaikka ilmastointi teipillä uuden vaijerin pään siihen katkenneeseen vaijeriin ja sitten vetää sen vanhan vaijerin sisäkautta pois niin uusi vaijeri tulee oikeaa reittiä kabiiniin... Pikkaisen kaveri heiluttelee uutta vaijerin suojakuorta jotta lupsahtaa oikelle paikalle siellä auton alla
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #7
              Originally posted by Dunky View Post
              Ei tarvitse irroitella mitään autosta kun vedät vanhasta vaijerista sen kuori osan irti ja teippaat vaikka ilmastointi teipillä uuden vaijerin pään siihen katkenneeseen vaijeriin ja sitten vetää sen vanhan vaijerin sisäkautta pois niin uusi vaijeri tulee oikeaa reittiä kabiiniin... Pikkaisen kaveri heiluttelee uutta vaijerin suojakuorta jotta lupsahtaa oikelle paikalle siellä auton alla
              Ahaa ! No nythä mä hokasi !
              Mulla oli vaijeri juminu kuoreen niin ettei se irronnut vaikka ruustukissa yritin kiskoa.
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • kaspad
                Newbiemmer
                • Sep 2008
                • 16
                • Oulu

                #8
                Vaijeri tuli vaihdettua että heilahti. No ei se aivan heilauksella mennyt Renkaan päässä vaijerin kuoren holkin irroitus jarruista vaati rasvaa, kuumentamista toholla, sopivaa tappia ja roimaa lyöntivoimaa moskalla. Pohjasta peltien tai pakarin irroituksia ei tarvittu. Vanha vaijeri liitettiin ilmastointiteipillä uuteen vaijeriin siten, että vaijereiden päät olivat vastakkain (ei rinnakkain) muuten tahtoi syltätä teipin. Uusi vaijeri rasvattiin huolella sekä kabiinin päästä ruiskutettiin myös liukastetta putkeen. Hitaasti ja varoen toinen työnsi takapäästä ja toinen kabiinissa sitä mukaa varovasti veti vaijeria.

                Kiitos kaikille jotka neuvoivat asian tiimoilta.

                Comment

                • Janne-90
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 246
                  • Naantali

                  #9
                  pitäis omaani vaihtaa kuskin puolelle vaijeri nii riittääkö jos pakoputkea hieman pudottaa ja peltiä raottaa ? auto 528 e39

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    #10
                    Jos ei ois lämpösuojia edessä, ni toi ois aika simppeli homma. Nyt ei sit ihan niin simppeli. Tuli taaempi lämpösuoja revittyä loppuen lopuks väkivalloin eestä pois. Putkee ja kardaania ois varmaan pitäny tiputtaa enemmän edestä pois jotta noi suojat sais nätisti irti.

                    Navan puolesta lähti melko kivuttomasti n 8 mm tuuralla naputtelemalla ja pienellä suostuttelulla myös korin läpiviennin puolelta.

                    Narun vedin läpi samalla kun vanhan vaijerin vedin pois, mutta eipä varmaan ois tarvinnu kun suojapellit oli edestä pois, sen verran helposti sujahti uusi vaijeri paikalleen.

                    520d Touring

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎