Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tasonsäätö ja inpa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    e39 tasonsäätö ja inpa

    Miten tapahtuu inpalla oikeaoppisesti e39 farkun ilmaperän korkeuden säätö? Olen koittanut activate --> tune vehicle level valikon takaa hommaa hoidella, siellä siis f8 ja avautuvaan lootaan syöttää todellisen ja oletuskorkeuden erotus plusmiinus jotain riippuen halutusta madalluksesta. Perän kyllä saa nousemaan ja laskemaan, mutta ei tahdo reagoida aina oikein loogisesti ja esim. toinen puoli jää ylemmäs. Sitten kun tätä koittaa korjata, niin ei välttämättä tapahdu mitään tai tapahtuu liikaakin. Autoa oon käynnistellyt ja ollut käynnistelemättä, virtoja pidellyt eri asennoissa jne. Enkö vain osaa, vai onko jotain vialla?

    Toinen mikä vähän kummastuttaa on kun ottaa read digital status -valikon, niin siellä on tilanteesta riippuen täppejä ihmeellisesti, esim. saman puolen takakulma ylös ja alas aktiivisena. Wtf? :think
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Perää nostaessa sun pitää käyttää perää ylhäällä ja alas laskeutuessaan se jää vasta siihen kohtaan mihin sen arvot laitoit.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #3
      Eipä aina mee noin lineaarisesti. Omassanikaan ei tahdo toinen puoli millään enää laskea määräänsä alemmas, vaikka on joskus aiemmin alempana on ollutkin. Yks e61:nenkin oli kerran vastaavalla ongelmalla. Tiedä sitten mistä johtuu, onko korkeusanturissa jotain häikkää vai mitä?
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        Perää nostaessa sun pitää käyttää perää ylhäällä ja alas laskeutuessaan se jää vasta siihen kohtaan mihin sen arvot laitoit.
        Mitä tarkoitat sanalla "ylhäällä"? Tehtaan oletusarvoissa vai kuinka?

        Sain perän nousemaan vakio M-Sport alustan korkeuteen lähes millilleen molemmat puolet samaan tasoon syöttämällä sopivat arvot (actual - nominal vai oliko se tosinpäin). Siitä sitten kun koitti lähteä "huijaamaan" korkeutta alaspäin, niin aina syntyi eroja kulmien välille luokkaa 10mm tai enemmän. Sitten kun tätä koitti kompensoida syöttämällä hieman toisistaan poikkeavia arvoja, ei tilanne oikeastaan paremmaksi mennyt.. Vituttaa ajella kun auto on enemmän tai vähemmän kenossa, eikä tuo ilmapussien (ja vakioiskareiden) toiminta oikein muutenkaan vakuuta kun reippaammin madaltaa, nyt kun keulassa on coiloverit. :think

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          No sitähän saa erikseen ajettua joko ylös tai alas.
          Taisi olla eri kohdassa kun tuo mistä uudet arvot syötetään, en muista
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by Martti View Post
            Mitä tarkoitat sanalla "ylhäällä"? Tehtaan oletusarvoissa vai kuinka?
            Ilmeisesti Rahu tarkoittaa sitä et käsikäytöllä pumppaa perän ylöspäin niin laskee sit perän ittellänsä alas. Ite todennut et tarkemman tuloksen saa kun käy ajamassa lenkin niin perä hakee todellisen paikkansa.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              #7
              Originally posted by Thuppu View Post
              Ilmeisesti Rahu tarkoittaa sitä et käsikäytöllä pumppaa perän ylöspäin niin laskee sit perän ittellänsä alas. Ite todennut et tarkemman tuloksen saa kun käy ajamassa lenkin niin perä hakee todellisen paikkansa.
              Ahaa, siis sieltä hand control:in (tjsp) takaa? Eli aluks syöttää halutut arvot, jonka jälkeen tuolta sitten pumppaa palkeet täyteen, jonka jälkeen se laskee itsestään noihin syötettyihin arvoihin?

              Jos näin, niin pitääpä kokeilla. Kiitoksia vinkeistä!

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Martti View Post
                Ahaa, siis sieltä hand control:in (tjsp) takaa? Eli aluks syöttää halutut arvot, jonka jälkeen tuolta sitten pumppaa palkeet täyteen, jonka jälkeen se laskee itsestään noihin syötettyihin arvoihin?

                Jos näin, niin pitääpä kokeilla. Kiitoksia vinkeistä!
                Juuri näin.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • liha_ville
                  BTCF Member
                  • Feb 2009
                  • 1417
                  • Karstula/JKL

                  #9
                  Mikähän meni pieleen? Kokeiltiin tota tasonsäätöä, Chassis valiko -> 1 axle air suspension. Tohon asti pääsi mutta ei sit suostunut avamaan enempää että olis päässy uusia lukemia syöttämään :think
                  e60 M5 Supercharger

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by will3] View Post
                    Mikähän meni pieleen? Kokeiltiin tota tasonsäätöä, Chassis valiko -> 1 axle air suspension. Tohon asti pääsi mutta ei sit suostunut avamaan enempää että olis päässy uusia lukemia syöttämään :think
                    Niin pääsitkö EHC yksikköön sisään vai et? Onko autossa tasonsäätöä, kai se on tarkistettu? Tuossa 525tds:ssä voi olla ainakin vielä perinteisetkin jouset, en muista miten/millon vaihtu.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • liha_ville
                      BTCF Member
                      • Feb 2009
                      • 1417
                      • Karstula/JKL

                      #11
                      Originally posted by Supa View Post
                      Niin pääsitkö EHC yksikköön sisään vai et? Onko autossa tasonsäätöä, kai se on tarkistettu? Tuossa 525tds:ssä voi olla ainakin vielä perinteisetkin jouset, en muista miten/millon vaihtu.
                      Kyllä voi vittu että tyhmyydestä taas sakotetaan jousethan sielä on Näin paljon taas tuli katottua ennen ku alkaa värkkäämään...
                      e60 M5 Supercharger

                      Comment

                      • takahiki
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 203
                        • home

                        #12
                        Originally posted by Martti View Post
                        Miten tapahtuu inpalla oikeaoppisesti e39 farkun ilmaperän korkeuden säätö? Olen koittanut activate --> tune vehicle level valikon takaa hommaa hoidella, siellä siis f8 ja avautuvaan lootaan syöttää todellisen ja oletuskorkeuden erotus plusmiinus jotain riippuen halutusta madalluksesta. Perän kyllä saa nousemaan ja laskemaan, mutta ei tahdo reagoida aina oikein loogisesti ja esim. toinen puoli jää ylemmäs. Sitten kun tätä koittaa korjata, niin ei välttämättä tapahdu mitään tai tapahtuu liikaakin. Autoa oon käynnistellyt ja ollut käynnistelemättä, virtoja pidellyt eri asennoissa jne. Enkö vain osaa, vai onko jotain vialla?

                        Toinen mikä vähän kummastuttaa on kun ottaa read digital status -valikon, niin siellä on tilanteesta riippuen täppejä ihmeellisesti, esim. saman puolen takakulma ylös ja alas aktiivisena. Wtf? :think
                        Mistäs tuo mitta oikein mitataan , siis se todellinen.Onko se akselin keskeltä suojan yläreunaan...
                        Ja onko näin että jos laitan esim 40 ja 40 suoraan siihen valikkoon niin nouseeko se 40mm, ei ainakaan hyväksy sitä + merkkiä ollenkaan, tuntuu niin epäloogiselta tuo perän käyttäytyminen inpalla säädettäessä...
                        Last edited by takahiki; 06-12-2011, 19:34.

                        Comment

                        • Pexi_87
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 86
                          • Kangasala

                          #13
                          Laita siihen ruutuun 20mm niin perä laskee 20mm, jos taas haluat laskea 30mm niin vastaavasti 30mm siihen. Ei plusmerkkejä. Jos laitat -20mm niin se nostaa 20mm perää jne.

                          Comment

                          • takahiki
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 203
                            • home

                            #14
                            Mjoo, edelleen se kiinnostaa että mikä on se lähtötilanne mihin se mitta vaikuttaa mikä sinne laatikkoon laitetaan. Eli tuleeko se muutos aina senhetkiseen tilanteeseen missä korkeudessa suojan reuna on vai onko joku oletus asetus mitta mihin niitä muutoksia tehdään. Sillä manuaali pumppauksellahan voi nostaa ja laskea molemman puolen kohdilleen ja tehdä sitten muutos korkeuteen,, mutta meneekö se oikein..

                            Comment

                            • Pexi_87
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2011
                              • 86
                              • Kangasala

                              #15
                              Laitat niihin ruutuihin 0 molempiin, käyt ajaan lenkin ja mittaat paljonko on keskiöstä kaaren reunaan. Tämä on se vakiomitta mistä sitten korkeus muuttuu sen 20 tai 30 tai mitä sinne laitatkaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎