Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540IA öljyvuoto...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami_R
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 276
    • Kurikka

    E39 540IA öljyvuoto...?

    Elikkäs, potilas on tuo oma 540IA vm.-99. Alapuolelta "kytkinkopan" kohdalla on märkää, ja siitä öljyä on levinnyt myös vaihteiston öljypohjan etuosaan varmaan ajoviiman vaikutuksesta. Alleen tuo ei kuitenkaan kuseksi, mutta aika kostean näköistä on.

    Saa laittaa veikkauksia siitä mikä vuotaa. Mikä noista yleensä menee?
    Joutuu vissiin repiä laatikon pois ennenkuin näkee varmasti?
    Kilometrejä on semmoset 217tkm takana.

    Itselle tulee mieleen lähinnä:

    Moottorista (M62B44TU)
    -Kampuran stefa
    -Öljypohjan tiiviste

    Vaihteistosta (ZF 5HP24)
    -"kytkinakselin" stefa
    -turbiini
    -Öljypohjan tiiviste
    -Joku muu?
    BMW F11 520d -11
    MINI Cooper D -11
    BMW E90 318i -11
    BMW E90 318i -06

    Ex:
    BMW E46 316i -04
    E70 X5 3.0sd M-Sport -08
    E46 325iA -03
    E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Nii tai sitten vuotaa ylempää... Venttiilikopan tiivisteet ja kuseksii tietysti alemmas sieltä ne. Tarkista ne nyt ennen kuin revit lootan pois
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Eiköhän se tosiaan kannata aloittaa niistä venakopan tiivisteistä
      Ex-540:ssä ainakin oli ihan samat oireet ja nuohan sinne sitten vaihdettiin.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Sami_R
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 276
        • Kurikka

        #4
        Originally posted by Dunky View Post
        Nii tai sitten vuotaa ylempää... Venttiilikopan tiivisteet ja kuseksii tietysti alemmas sieltä ne. Tarkista ne nyt ennen kuin revit lootan pois
        Täytyypi tarkistaa. Venakopan tiivisteet vaan on hiljattain vaihdettu, että en tiedä sitten vuotaisko sieltä. Semmonen kämmi siinä tosin on tehty (edellinen omistaja), että niitä kumiprikkoja ei ole vaihdettu samalla. Oliskohan paha nakki vaihtaa ne jälkeenpäin, kun mulla olis niitä jokunen jemmassa. Pari kolme tarvis ostaa lisää. Vai onko vahinko jo tapahtunut? Hemmetti kun tehdään remonttia, mutta ei viitsitä tehdä kunnolla.
        BMW F11 520d -11
        MINI Cooper D -11
        BMW E90 318i -11
        BMW E90 318i -06

        Ex:
        BMW E46 316i -04
        E70 X5 3.0sd M-Sport -08
        E46 325iA -03
        E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          Originally posted by Sami_R View Post
          Täytyypi tarkistaa. Venakopan tiivisteet vaan on hiljattain vaihdettu, että en tiedä sitten vuotaisko sieltä. Semmonen kämmi siinä tosin on tehty (edellinen omistaja), että niitä kumiprikkoja ei ole vaihdettu samalla. Oliskohan paha nakki vaihtaa ne jälkeenpäin, kun mulla olis niitä jokunen jemmassa. Pari kolme tarvis ostaa lisää. Vai onko vahinko jo tapahtunut? Hemmetti kun tehdään remonttia, mutta ei viitsitä tehdä kunnolla.
          No käy pesemässä se kone ihan ensiksi. Siellä takapäässä voi olla sitä vanhaa öljyä vielä, tosin voi olla hankala saada kaikki pois :think
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Sami_R
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 276
            • Kurikka

            #6
            Originally posted by _nixu_ View Post
            No käy pesemässä se kone ihan ensiksi. Siellä takapäässä voi olla sitä vanhaa öljyä vielä, tosin voi olla hankala saada kaikki pois :think
            Näin varmaan täytyy toimia.
            BMW F11 520d -11
            MINI Cooper D -11
            BMW E90 318i -11
            BMW E90 318i -06

            Ex:
            BMW E46 316i -04
            E70 X5 3.0sd M-Sport -08
            E46 325iA -03
            E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Originally posted by _nixu_ View Post
              No käy pesemässä se kone ihan ensiksi. Siellä takapäässä voi olla sitä vanhaa öljyä vielä, tosin voi olla hankala saada kaikki pois :think
              Juuri näin
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎