Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d e39 sammu laakista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purola
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 59

    #16
    Originally posted by jsr85 View Post
    Katoitko sulakkeet myös vänkärin jalkatilasta?
    Sulakkeet katottu peräkontista, konehuoneesta, ja hanskalokeron yläpuolelta.

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #17
      Originally posted by purola View Post
      Sulakkeet katottu peräkontista, konehuoneesta, ja hanskalokeron yläpuolelta.
      Hanskalokeron takana oli muistaakseni muutama sulake, pitää ottaa se jalkatilan "katto" pois.
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • purola
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 59

        #18
        Nyt saatu kontakti autoon ja vikakoodit nollattu. Uusia ei tule startatessa.

        Ei nosta painetta jakotukille ollenkaan, korkeapainepumppu vaihdettu uuteen syksyllä. Kuuluu kun diesel virtaa paluulinjaan takasin.

        Vittu mitä romuja!

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          #19
          Selvisikö, miksi DDE:lle ei alkuun päässyt käsiksi?

          Onko siirtopaine normaali 3,5-4 bar? Pumpun perässä olevan painesäätimen rikkoutuneet o-renkaat voisivat hyvinkin tuon aiheuttaa. Tuosta löytyy muutama mallitarina foorumiltakin. Toki suuttimien ohivuodot voi tarkistaa, mutta tuskin vuotaisi noin reilusti ja olisi laakista sammunut. Jos näillä ei tärppää, niin toki huonoimmassa tapauksessa korkeapainepumppu porsinut uudelleen.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • purola
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 59

            #20
            Originally posted by Clavurion View Post
            Selvisikö, miksi DDE:lle ei alkuun päässyt käsiksi?

            Onko siirtopaine normaali 3,5-4 bar? Pumpun perässä olevan painesäätimen rikkoutuneet o-renkaat voisivat hyvinkin tuon aiheuttaa. Tuosta löytyy muutama mallitarina foorumiltakin. Toki suuttimien ohivuodot voi tarkistaa, mutta tuskin vuotaisi noin reilusti ja olisi laakista sammunut. Jos näillä ei tärppää, niin toki huonoimmassa tapauksessa korkeapainepumppu porsinut uudelleen.
            DDE:n pinnit hapettuneet. Välillä löyti auton ja välillä ei. Pinnit putsattu.

            Kokeiltu myös 2 muun auton poksia (ajonestoa ja avainta) mutta sama vika toistuu. Kuuluu selvästi kun diesel virtaa korkeapainepumpun läpi.

            Siirtopaineet oli normaalit.

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #21
              Originally posted by purola View Post
              DDE:n pinnit hapettuneet. Välillä löyti auton ja välillä ei. Pinnit putsattu.

              Kokeiltu myös 2 muun auton poksia (ajonestoa ja avainta) mutta sama vika toistuu. Kuuluu selvästi kun diesel virtaa korkeapainepumpun läpi.

              Siirtopaineet oli normaalit.
              Hieman outoa ettei mitään koodia jää muistiin, millä testerillä luettu? Näkyykö ilmaa suodattimen ja pumpunvälisessä putkessa silloin kun starttaa?

              Onko sulla kiinni autossasi joku poksi viritys joka mahdollisesti hajoittais tuon pumpun liian kovilla paineilla?

              ps. hyviä vehkeitä nämä on...
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • luikas
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 644
                • Oulu area

                #22
                Originally posted by Jube View Post
                Käyttäytyykö mittarit normaalisti, neulat ei nouse itsekseen kun laittaa virrat päälle?
                Tulipa tuosta mieleen kun itelle kävi juuri samoin että 530i sammu vauhista, ja mittarit kyllä värähti omasta mielestäni ku koitti avaimesta käyntiin. Peräkontissa tuoksahti käry heti sammumisen jälkeen. Apuvirralla ei lähtenyt käyntii ja auto on Wetterin pihassa sitte tällä hetkellä... Mikähä piru siihenki tuli??
                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                Past:
                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                F31 318d xdrive -14
                F07 530d GT-11
                E90 330xda LCI -09
                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                E39 530d M-Sport -03
                E39 530iA M-Sport -02
                E39 528i -97
                E30 320i -88

                Comment

                • purola
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 59

                  #23
                  Originally posted by jsr85 View Post
                  Hieman outoa ettei mitään koodia jää muistiin, millä testerillä luettu? Näkyykö ilmaa suodattimen ja pumpunvälisessä putkessa silloin kun starttaa?

                  Onko sulla kiinni autossasi joku poksi viritys joka mahdollisesti hajoittais tuon pumpun liian kovilla paineilla?

                  ps. hyviä vehkeitä nämä on...
                  En muista mikä ohjelma se oli mut ihan kunnon korjaamo vehjes kuitenki Mun mielestä kokeili kahta eri ohjelmaa..

                  En ainakaan havainnu ilmaa putkessa.

                  Autossa karalan lastu, korkeapainepumpun vaihdoin viimeks turhaan ku luulin siinä olevan vikaa. Vika olikin kuitenkin ekassa ohjelmassa minkä karala teki. (ei vastannu välillä kaasuun ollenkaan, alko kuitenkin pelata ku ohjelman muutti).

                  Originally posted by luikas View Post
                  Tulipa tuosta mieleen kun itelle kävi juuri samoin että 530i sammu vauhista, ja mittarit kyllä värähti omasta mielestäni ku koitti avaimesta käyntiin. Peräkontissa tuoksahti käry heti sammumisen jälkeen. Apuvirralla ei lähtenyt käyntii ja auto on Wetterin pihassa sitte tällä hetkellä... Mikähä piru siihenki tuli??
                  Mulla on semmonen mielikuva ettei omassa viisarit pomppinu. Testeriä kiinni, toivottavasti selviää vika.

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1375
                    • Oulainen

                    #24
                    Laita paikkakunta näkyville niin saattais joku avulias foorumilainen auttaa ja lukaista merkkikohtaisella testerillä ne viat.
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • purola
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 59

                      #25
                      Originally posted by jsr85 View Post
                      Laita paikkakunta näkyville niin saattais joku avulias foorumilainen auttaa ja lukaista merkkikohtaisella testerillä ne viat.
                      Se oli merkkikohtanen. Kaveri on harrastanu bemareita jo vuosia. Ja osaa hommansa. Se saakin jatkaa tuota painia sen kanssa ku ite ei jaksa.



                      Tuntuu kyllä ihmeelliseltä jos tuo uus korkeapainepumppu olis hajonnu tai tuo säädin siitä.
                      Onko kellään tietoa mikä tuota säädintä ohjaa? Tuleeko käsky suoraan poksilta vai onko jotain releitä välissä?

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1375
                        • Oulainen

                        #26
                        Originally posted by purola View Post
                        Se oli merkkikohtanen. Kaveri on harrastanu bemareita jo vuosia. Ja osaa hommansa. Se saakin jatkaa tuota painia sen kanssa ku ite ei jaksa.



                        Tuntuu kyllä ihmeelliseltä jos tuo uus korkeapainepumppu olis hajonnu tai tuo säädin siitä.
                        Onko kellään tietoa mikä tuota säädintä ohjaa? Tuleeko käsky suoraan poksilta vai onko jotain releitä välissä?
                        Jos INPA ei anna vikakoodia tuosta käynnistymättömyydestä niin sitä on kyllä sit turhaa oikeen muunlaisella testerilläkään testata. Eikö tosiaan ole yhtään baria rail-painetta startatessa?

                        Jos se kaveris on enemmänkin harrastanut noita luulis sen osaavan käyttää tuo säädin irti ja katsovan ne o-renkaat siitä. Ilmoittele kuitenkin jos löytyy vikaa.
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • purola
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 59

                          #27
                          Originally posted by jsr85 View Post
                          Jos INPA ei anna vikakoodia tuosta käynnistymättömyydestä niin sitä on kyllä sit turhaa oikeen muunlaisella testerilläkään testata. Eikö tosiaan ole yhtään baria rail-painetta startatessa?

                          Jos se kaveris on enemmänkin harrastanut noita luulis sen osaavan käyttää tuo säädin irti ja katsovan ne o-renkaat siitä. Ilmoittele kuitenkin jos löytyy vikaa.
                          Nolla siellä loisti koneella startatessa. :think

                          Ite olin kans tänää tuusaamassa sen pajalla noiden boxien kanssa. Yritin irrottaa paikallaan olevaa säädintä mut ei hermo kestäny enää. Alko niin tympiä koko värkki. Se sano kokeilevansa toista säädintä seuraavaks.
                          Jospa se vika ens viikolla siitä selviäis.

                          Ja jos jollain ollu samanmoista ongelmaa niin tietoa vaan ruutuun.

                          Comment

                          • luikas
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 644
                            • Oulu area

                            #28
                            Originally posted by purola View Post
                            Testeriä kiinni, toivottavasti selviää vika.
                            Testeristä ei saanut mitään vikakoodeja, ja kampiakselista pyörittämällä ei kone pyörähtänyt, niin kaverit vetivät johtopäätöksen että on leiponut mylly kiinni.
                            Öljytikussa ei kyllä juuri näkynyt mitään, vaikka vasta lisäsinkin öljyä, ja ennen sammumista ei syttynyt mielestäni mitään merkkivalojakaan.. Onkohan tosi että pitää alkaa konetta vaihtamaan??
                            Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                            Past:
                            F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                            F31 318d xdrive -14
                            F07 530d GT-11
                            E90 330xda LCI -09
                            E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                            E39 530d M-Sport -03
                            E39 530iA M-Sport -02
                            E39 528i -97
                            E30 320i -88

                            Comment

                            • jsr85
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1375
                              • Oulainen

                              #29
                              Originally posted by purola View Post
                              Nolla siellä loisti koneella startatessa. :think

                              Ite olin kans tänää tuusaamassa sen pajalla noiden boxien kanssa. Yritin irrottaa paikallaan olevaa säädintä mut ei hermo kestäny enää. Alko niin tympiä koko värkki. Se sano kokeilevansa toista säädintä seuraavaks.
                              Jospa se vika ens viikolla siitä selviäis.

                              Ja jos jollain ollu samanmoista ongelmaa niin tietoa vaan ruutuun.
                              Kyllä vähän haisee... Ei kai se voi niin paljoa kusta ettei mitään näkyisi. INPAlla testasitta?
                              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                              Comment

                              • luikas
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 644
                                • Oulu area

                                #30
                                Kaveri heitti aika hyvän arvauksen yhtäkkisen sammumisen syyksi, startin akseli mennyt poikki ja jumittanut startin -> hihna jumiin -> kone seis. Toinen hyvä arvio on myös laturin korkkaaminen, mikä on myös ilmeisesti kampiakselin kanssa saman remmin pyöritettävänä? Mielipiteitä, arvauksia?
                                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                                Past:
                                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                                F31 318d xdrive -14
                                F07 530d GT-11
                                E90 330xda LCI -09
                                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                                E39 530d M-Sport -03
                                E39 530iA M-Sport -02
                                E39 528i -97
                                E30 320i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎