Originally posted by Rami72
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 käyntihäiriötä
Collapse
X
-
Muistaakseni imuvuodosta saattoi aiheutua pakonokan vikakoodi. Se voi aiheuttaa myös lambdojen säätörajojen ylitykset.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ei viitti lumisatees/pakkases mennä pihalle imuvuotoja tutkimaan, mutta voiko vuotaa ilmaa venttiilikopan tiivisteen välistä? Joulukuus kun huohotin jääty, alkoi sen jälkee hieman vuotaa oljyä tuosta. Ja vikahan tuli noin viikko tuon jälkee.Last edited by Rami72; 13-01-2011, 22:40.///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99
Comment
-
-
Auto korjautui kuin itsestään, kun pääsi sisälle kunnolla lämpimään halliin päiväksi. Pelannu päivän (noin 100km) ilman ongelmia. Aika erikoista.. :think
Mutta ei bimmeristi elämä siitä paljoa parantunu, vaikka asia olisi korjautunu itsestää (koputtaa puuta..). Alkoi etupään kolinat. Mahdollisesti alatukivarsi..Last edited by Rami72; 17-01-2011, 20:45.///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99
Comment
-
-
Originally posted by Dalglish View PostSe on sitä bemaristin arkea! Mulla meni Abs boksi,nyt kolvattavana
Vekatronicsilla Vaasassa.
Turhaa sai koputtaa pöytää,, Taas reistaa samasta syystä kuin ennenkin..
Viimeisimmät havainnot moottorin käynnistä: Kun kiihdyttää tai painaa kaasua voimakkaasti, kierrokset jäävät ajoittain korkealle ja laskevat hitaasti noin 1200 rpm. Käynti muuttui tuollaiseksi 98E5 lisäämisen jälkeen (aiemmin ajellut 95E:llä. Tiedä sitten onko vaikutusta..) Eräs asentaja epäili kaasuläpän asentotunnistinta. Vaihdettu kuulemma muutamiin bmw:hin.. Olisko kyse samasta asiasta kuin käyntihäiriöihin tyhjäkäynnillä (sammuu herkästi liikkeelle lähtiessä, jolloin pitää antaa aika reippaasti kaasua)? (Vikakoodit A9, D3) Pistää turvaohjelmaa päälle, jotta välttyy vahingot (kaasuläppä ei toimi oikein)..? Käytetty Inpassa, samoja vikoja ilmoittelee kuin Autocom..
Linkiksi tuollasta, jossa kirjotellaan jostain samantaisesta kuin itsellä vikana.. http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=4234Last edited by Rami72; 18-01-2011, 01:19.///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99
Comment
-
-
Joko nyt viimen etsisit sen 100% varman imuvuodon aiheuttajan ja korjaisit sen?
Jos sieltä on huohotin päässyt jäätymään niin että öljyt ovat tulleet kopan tiivisteen välistä, niin vaihdat venakopan tiivisteen+kopan ruuvien alla olevat kumiset kiristysprikat+huohotinputken.
Tätä ennen tietenkin tsekkaat massamittarin jälkeiset isot imuputket irroittamalla ja valoa vasten tutkimalla ne.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJoko nyt viimen etsisit sen 100% varman imuvuodon aiheuttajan ja korjaisit sen?
Jos sieltä on huohotin päässyt jäätymään niin että öljyt ovat tulleet kopan tiivisteen välistä, niin vaihdat venakopan tiivisteen+kopan ruuvien alla olevat kumiset kiristysprikat+huohotinputken.
Tätä ennen tietenkin tsekkaat massamittarin jälkeiset isot imuputket irroittamalla ja valoa vasten tutkimalla ne.
Maanantaiksi aika merkkikorjaamolle. Venttiilikopan tiivisteestä sanottiin siellä, että ei oo siitä kiinni. Tiedä sitten..
Uusia arvauksia viasta: Korroosia/kontaktivikaa jossain? Vettä pa-järjestelmässä?
Ohessa viimeisin Inpalla saatu vikalista ja noille kun löytyis suomennos ja oikea diagnoosi, niin täällä kiittää ja kumartaa..
Last edited by Rami72; 20-01-2011, 02:11.///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99
Comment
-
-
Oireet vähän tollasia.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=100012
Ja toinen vastaava.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=105692
Tuonne map-termostaattianturille antaa pysyvää vikaa. Onko sama asia kuin moottorin lämpöantura? Tuosta mapista viime merkkihuoltokäynnillä asentaja sanoi, että kun menee kokonaan pimeeks, lakkaa ajo kokonaan. Ilmeisesti voi kuitenkin aiheuttaa muutakin ongelmaa eli antaa virheellistä koodia?///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99
Comment
-
-
Originally posted by Rami72 View PostTuonne map-termostaattianturille antaa pysyvää vikaa. Onko sama asia kuin moottorin lämpöantura? Tuosta mapista viime merkkihuoltokäynnillä asentaja sanoi, että kun menee kokonaan pimeeks, lakkaa ajo kokonaan. Ilmeisesti voi kuitenkin aiheuttaa muutakin ongelmaa eli antaa virheellistä koodia?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Rami72 View PostOireet vähän tollasia.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=100012
Ja toinen vastaava.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=105692
Tuonne map-termostaattianturille antaa pysyvää vikaa. Onko sama asia kuin moottorin lämpöantura? Tuosta mapista viime merkkihuoltokäynnillä asentaja sanoi, että kun menee kokonaan pimeeks, lakkaa ajo kokonaan. Ilmeisesti voi kuitenkin aiheuttaa muutakin ongelmaa eli antaa virheellistä koodia?
Eikä tuon vaihdolla ainakaan minun tapauksessani ollut vaikutusta moottorin
käyntiin.Tyyppivika tuokin näissä vehkeissä.
Nuo vikakoodit viittaavat vahvasti vialliseen MDK:n toimintaan tai kaasupolkimen asento-potentiometreihin.Kokeiltiinko nuo nollata ja entä adaptiot?Mikä tai mitkä koodeista tulivat uudestaan?
Edit:myös jarruvalokatkaisijalta näyttää tulevan vikakoodi, eikös joskus joku kirjoitellut että ainakin DSC:n omaavissa autoissa
tuo on aiheuttanut mitä kummallisimpia häiriöitä ja vikakoodeja?
Imuvuoto on toki hyvinkin mahdollinen mutta ei selitä näitä MDK:n vikakoodeja eikä oikein noita muitakaan.Last edited by creative 22; 22-01-2011, 19:13.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostEi ainakaan M54b25:ssa meno loppunut vaikka tuo oli kokonaan mykkänä.
Eikä tuon vaihdolla ainakaan minun tapauksessani ollut vaikutusta moottorin
käyntiin.Tyyppivika tuokin näissä vehkeissä.
Nuo vikakoodit viittaavat vahvasti vialliseen MDK:n toimintaan tai kaasupolkimen asento-potentiometreihin.Kokeiltiinko nuo nollata ja entä adaptiot?Mikä tai mitkä koodeista tulivat uudestaan?
Edit:myös jarruvalokatkaisijalta näyttää tulevan vikakoodi, eikös joskus joku kirjoitellut että ainakin DSC:n omaavissa autoissa
tuo on aiheuttanut mitä kummallisimpia häiriöitä ja vikakoodeja?
Imuvuoto on toki hyvinkin mahdollinen mutta ei selitä näitä MDK:n vikakoodeja eikä oikein noita muitakaan.
Tuo MDK on uus juttu. Takavaloissa on tosiaan on ollut jotain hämminkiä. Tässä viikko sitten syttyi molemmanpuolen takavalojen vikavalot mittaristoon, ei sammunu ajon aikana. Molemmat lamput oli rikki ja vaihdoin ne, mutta sen jälkeen satunnaisesti mittaristoon tulee vikavalo toisen puolen takalampusta, joka sammunut hetken ajon jälkeen. Tuossa syksyllä oli muistaakseni jotain kohtaa samantyyppistä satunnaisesti, vikavalot sammu käynnistyksen jälkeen tai ajossa. Ajattelin olevan jotain tyyppivikaa, josta ei tarvinnut olla huolissaan.Last edited by Rami72; 23-01-2011, 14:11.///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99
Comment
-
-
Nyt hyppää vähän asiasta toiseen mutta otsikon alla kuitenkin pysytään. Tuo E10 on aika pirullista siinä mielessä, että etanoli tunnetusti höyrystyy todella helposti. Oma e39 540i ei meinannut millään lähteä käyntiin kun tuli kyseistä moskaa tankattua ja ajettua auto ulkoa kylmästä lämpimään talliin, ja seisoi siellä pari päivää. Ikinä ennen ei ole tehnyt moista. Monet tuntuvat olevan sitä mieltä, että etanolin höyrystyessä polttoainelinjaan saattaa tulla ns. höyrylukko, joka vaikeuttaa polttoaineen virtausta. Ja ei, koneesta ei tullut vikakoodeja ulos kyseisen tapahtuman jälkeen.
Myös autokorjaamot ovat huolissaan etanolin tiivisteitä/letkuja kuivattavasta vaikutuksesta: Kaikki varmaan tietävät miten suuta kuivaa baarireissun jälkeen, joten eiköhän se alkoholi yhtä lailla tiivisteitäkin kuivata
Sitä paitsi kulutus tuntuu kasvaneen jonkin verran vanhaan 95E -laatuun verrattuna.. Itse olen sitä mieltä että 98-oktaanista tankkiin: Noin neljän sentin hintaero tulee melko lailla kuitattua hivenen pienentyneellä kulutuksella. Ja kun siirryin kerran 95E10:ä kokeilleena takaisin 98-oktaaniseen, ei minkäänlaisia ongelmia ole esiintynyt. Paitsi vuotava muovipäätyinen syyläri, mutta sitä ei varmaan bensan piikkiin voi laittaa
Comment
-
Comment