Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sulake n.11 --> Syö virrat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #16
    Originally posted by JiiBee View Post
    Eipä selvinnyt ei, samat oireet vaan jatkuu

    WDS:n mukaan tuon sulakkeen takana on General module A1 http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...89.svg?m=e3902
    jossa sitten taas onkin kamaa ihan reilusti takana.

    Pitäisi arpoa ja tutkia lisää, mutta motivaatio aika tasan nolla. Jos joltakin löytyisi vinkkiä niin olisin enemmän kuin kiitollinen!
    Otasta kokeeksi navista töpseli irti.
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • JiiBee
      Newbiemmer
      • Nov 2010
      • 19
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by exautisti View Post
      Otasta kokeeksi navista töpseli irti.
      Testataan tämäkin vielä tarkemmin, tosin mulla oli navi jossain vaiheessa irti ja muistelen että virrankulutus ei poistunut.
      Kulkineet:
      VW Touran 2.0 TDI -04

      Comment

      • pagi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 73
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by JiiBee View Post
        Eipä selvinnyt ei, samat oireet vaan jatkuu

        WDS:n mukaan tuon sulakkeen takana on General module A1 http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...89.svg?m=e3902
        jossa sitten taas onkin kamaa ihan reilusti takana.

        Pitäisi arpoa ja tutkia lisää, mutta motivaatio aika tasan nolla. Jos joltakin löytyisi vinkkiä niin olisin enemmän kuin kiitollinen!

        OK! vittumainen ongelma kyllä, jos meinaa seisottaa autoa päivän pitää olla buusteri lähellä että pääsee taas ajelee.

        itse tuossa nopeasti sunnuntaina tutkailin niin sulake nro 4 vaikuttaa myös samaan paikkoihin kun tuo 11.

        itsellä 11 pois oton jälkeen ei enää keskulukko toiminut mutta virransyönti hävisi, taas niin että 4 irti ja 11 paikoilleen keskulukko toimii, mutta sisävalot ei ja takailmaiskareiden tasonsäätöä rupes herjaamaan mittaristossa tosin tällöin virrankulutus oli nolla. mystistä..
        E46 328
        E90 320d


        EX:
        E39 528 touring
        E36 325
        E39 528 "m5"

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #19
          Voisiko se tasonsäätö säädellä omiaan parkissa ollessaan :think
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • pagi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 73
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Voisiko se tasonsäätö säädellä omiaan parkissa ollessaan :think

            tämäkin kävi mielessä. kunhan nyt seuraavan kerran joutaa taas paneutumaan niin eiköhän se selviä epäilen sisävaloja tai sitä alustaa myöskään varashälytintä en ole pois vielä sulkenut antaa vika koodia hälyttimen LEDistä? missä se edes sijaitsee, koskaan en ole nähnyt vilkkuvan. Auto siis 12/99 touring 528.
            E46 328
            E90 320d


            EX:
            E39 528 touring
            E36 325
            E39 528 "m5"

            Comment

            • JiiBee
              Newbiemmer
              • Nov 2010
              • 19
              • Kajaani

              #21
              Lisätääs sen verran, että samaan soppaan alkoi webasto puuhata omiaan. Edellämainituista syistä akunkenkä oli irrallaan useamman päivän, sit paikoilleen ja pari päivää satunnaista ajoa. Jätin auton parkkiin ja webasto hyppäsi itsestään päälle joksikin aikaa. Napista pois ja homma ok. Pari päivää meni niin weba käynnisteli taas itseään mutta eipäs enää halunnutkaan mennä napista pois päältä, tuloksena akku tyhjkä ja polttoainettakin oli kulunut... Sulake irti ja weba pois pelistä, jos erehtyy laittamaan sulakkeen paikoilleen niin sama käyntiin-pois rumba alkaa.

              Unohtunut myös mainita, että alusta alkaen ilmastoinnin kennon flekti ei ole toiminut. Jossain topikissa tästäkin oli juttua että voi viedä virtaa.

              Että tällaista...
              Kulkineet:
              VW Touran 2.0 TDI -04

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                #22
                Originally posted by JiiBee View Post
                Lisätääs sen verran, että samaan soppaan alkoi webasto puuhata omiaan. Edellämainituista syistä akunkenkä oli irrallaan useamman päivän, sit paikoilleen ja pari päivää satunnaista ajoa. Jätin auton parkkiin ja webasto hyppäsi itsestään päälle joksikin aikaa. Napista pois ja homma ok. Pari päivää meni niin weba käynnisteli taas itseään mutta eipäs enää halunnutkaan mennä napista pois päältä, tuloksena akku tyhjkä ja polttoainettakin oli kulunut... Sulake irti ja weba pois pelistä, jos erehtyy laittamaan sulakkeen paikoilleen niin sama käyntiin-pois rumba alkaa.

                Unohtunut myös mainita, että alusta alkaen ilmastoinnin kennon flekti ei ole toiminut. Jossain topikissa tästäkin oli juttua että voi viedä virtaa.

                Että tällaista...
                Weban ohjelmakortti hajalla.
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • JiiBee
                  Newbiemmer
                  • Nov 2010
                  • 19
                  • Kajaani

                  #23
                  Originally posted by exautisti View Post
                  Weban ohjelmakortti hajalla.
                  Tämä todennäköistä, veikkaan että weba oli aiemmin lukossa riittävän monen epäonnistuneen käynnistyksen myötä ja sitten akunkengän oltua pitempään irti nollautui ja alkoi "toimimaan".

                  Jotenkin näyttäisi näillä kosteilla keleillä olevan yhteyttä virrankulutukseen (tai ainakin sen määrään). Akku laturissa ma illasta ti aamuun, ti ajoa muutama kilsa töihin ja takas. Ke aamuna vaikeasti käyntiin, iltapäivällä ei sitten enää lähtenytkään. Sisävalot yms paloi kirkkaana, ratti ei laskenut ja startti vaan naksahteli vaivalloisesti. Kun avaimen käänsi nolla-asentoon, hanskalokeron tienoilta kuului aika voimakas sirinä/hurina jonkin aikaa. Melkolailla samanlainen ääni kuin sähkölaite löisi läpi. Kaiuttimesta tuskin kuului kun muualta suunnalta ei mitään kuulunut.
                  Boosterilla käyntiin, muutama kilsa ajoa ja kaikki pelasi. Kotona sammuksiin ja heti perään hienosti käyntiin eli laturi edelleen lataa. Muutaman tunnin päästä vaivalloisesti käyntiin mutta lähti kuitenkin. Napajännite jotain 10,4 volttia! Sittenpä pidettiinkin taas laturissa...
                  Kulkineet:
                  VW Touran 2.0 TDI -04

                  Comment

                  • JiiBee
                    Newbiemmer
                    • Nov 2010
                    • 19
                    • Kajaani

                    #24
                    Jatketaas edellistä postausta: Aamulla akkulaturi irti ja muutama kilsa ajoa. Välillä oli muutaman minsan virrat päällä (testattiin yhtä yleismallin koodinlukijaa mutta ei auttanut). Kotiin lähtiessä taas naksnaks, ratti ei laske eikä auto lähtenyt käyntiin. Valot yms toimi normaalisti. Tuo sirinä kuului taas ja paikallistin sen kaiuttimista kuuluvaksi, eli jotain käpyä siellä. Muutaman kerran naksuttelin ja auto lähtikin käyntiin! Heräsi epäilys startin oikkarista tms. Jännitemittaria ei ollut mukana, mutta epäilen ettei virran vähyydestä tällä kertaa ollut kyse.
                    Kulkineet:
                    VW Touran 2.0 TDI -04

                    Comment

                    • E.K.
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 494
                      • Helsinki

                      #25
                      Omaa Kokemusta... Viime syksynä ku muita vikoja korjailin,nii pari tuntia radio päällä ja akku tyhjä. (vähän yli vuoden ikäinen 100a varta).Viisastuneena seuraavilla kerroilla C-tek kiinni aina jos avaimet remontin aikana virtalukossa.Lopputalvesta Weban kortti korjauksesta ja sekin rupes toimiin.Viikon kesti se ilo ja sittemmin weba teki jännitekatkon, tai akku tyhjeni niin ettei startannu.Attelin sitten kerran laittaa yöksi lataukseen mut konepellin vaijeri päättikin jäädä eläkkeelle! No seuraava remontti, iso c-tek kiinni ja parin tunnin räpellys ni virta loppui täysin auton ollessa latauksessa. Edes vaidekepin punainen lamppu ei jaksanut palaa laturin ollessa kiinni.Heitin tallin nurkasta pari vuotta vanhemman 95a akun kiinni ja toimii muuten edelleen, myös webasto aamuisin. Siinä vartassa oli jotain häikkää ku rasitustesterillä välillä näytti hyvää ja välillä täysin paskaa. Latasin täyteen ja tallin nurkkaan.Kesä valohoitoa rappujen alla ja kuukausi sitten yhteen piha-autoon kiinni ja toimii loistavasti. Hmm.ehkä se on allerginen talvelle??

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #26
                        entäs siilin kunto?
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • JiiBee
                          Newbiemmer
                          • Nov 2010
                          • 19
                          • Kajaani

                          #27
                          Originally posted by exautisti View Post
                          entäs siilin kunto?
                          Siili on vaihdettu hiukan ennen virtalukonpohjaa. Teki vanhallakin erimerkkisellä akulla ihan samaa ja siksi vaihdettu kun akkua epäilin. Tosin akku, siili ja virtalukonpohja olivat kaikki kunnossa koska oireet eivät poistuneet.
                          Tuohon tän päivän episodiin lisäystä, että akun jännite oli 12,3 volttia eli virran vähyyttä tuskin oli. Alkoi kyllä ottamaan laturilla virtaa eli täysi ei ollut mutta pitäisi kyllä riittää.
                          Kulkineet:
                          VW Touran 2.0 TDI -04

                          Comment

                          • pagi
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 73
                            • Joensuu

                            #28
                            No niin!!! tänään taas tutkiskelin auto kun rupeaa pikkuhiljaa vituttamaan kerran viikossa apuvirralla käynnistely. Tosiaan tovin tutkiskelun jälkeen tuli nykäistyä lämmönsäätöpaneeli irti keskikonsolista ja kappas kummaa takana siellä on joku pienenpieni "ropelli" joka pyörii kokoajan ?!? -> sinininen iso liitin irti ja ropelli pysähtyy -> mittarin luokse ja näin kulutus 0.13mA eli käsittääkseni ohjearvonsisässä?

                            Tämän jälkeen tuli tarkastettua että irroittamalla sulakkeet 4 ja 11 ropelli pysähtyy ja virrankulutus on ok!!

                            Kokeileppas JiiBee samaa?? tai kato pyöriikö sulla se ropelli?

                            Tänään pitää kaverin luona käydä testaamassa paneelia että onko siinä paneelissa itsessään vika vai auton päässä. pysytään tutkalla
                            Last edited by pagi; 30-09-2011, 19:36.
                            E46 328
                            E90 320d


                            EX:
                            E39 528 touring
                            E36 325
                            E39 528 "m5"

                            Comment

                            • JiiBee
                              Newbiemmer
                              • Nov 2010
                              • 19
                              • Kajaani

                              #29
                              Originally posted by pagi View Post
                              No niin!!! tänään taas tutkiskelin auto kun rupeaa pikkuhiljaa vituttamaan kerran viikossa apuvirralla käynnistely. Tosiaan tovin tutkiskelun jälkeen tuli nykäistyä lämmönsäätöpaneeli irti keskikonsolista ja kappas kummaa takana siellä on joku pienenpieni "ropelli" joka pyörii kokoajan ?!? -> sinininen iso liitin irti ja ropelli pysähtyy -> mittarin luokse ja näin kulutus 0.13mA eli käsittääkseni ohjearvonsisässä?

                              Tämän jälkeen tuli tarkastettua että irroittamalla sulakkeet 4 ja 11 ropelli pysähtyy ja virrankulutus on ok!!

                              Kokeileppas JiiBee samaa?? tai kato pyöriikö sulla se ropelli?

                              Tänään pitää kaverin luona käydä testaamassa paneelia että onko siinä paneelissa itsessään vika vai auton päässä. pysytään tutkalla
                              Tämähän pitää kokeilla heti kun sopiva aikarakonen järjestyy! Ollaanpas aiheesta kuulolla...
                              Kulkineet:
                              VW Touran 2.0 TDI -04

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8258
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #30
                                Originally posted by pagi View Post
                                No niin!!! tänään taas tutkiskelin auto kun rupeaa pikkuhiljaa vituttamaan kerran viikossa apuvirralla käynnistely. Tosiaan tovin tutkiskelun jälkeen tuli nykäistyä lämmönsäätöpaneeli irti keskikonsolista ja kappas kummaa takana siellä on joku pienenpieni "ropelli" joka pyörii kokoajan ?!? -> sinininen iso liitin irti ja ropelli pysähtyy -> mittarin luokse ja näin kulutus 0.13mA eli käsittääkseni ohjearvonsisässä?

                                Tämän jälkeen tuli tarkastettua että irroittamalla sulakkeet 4 ja 11 ropelli pysähtyy ja virrankulutus on ok!!

                                Kokeileppas JiiBee samaa?? tai kato pyöriikö sulla se ropelli?

                                Tänään pitää kaverin luona käydä testaamassa paneelia että onko siinä paneelissa itsessään vika vai auton päässä. pysytään tutkalla
                                se ropelli lähtee pyörimään heti kun avaat oven ja sammuu vasta 16min lukitsemisen jälkeen ja niin sen kuuluukin

                                siellä on luultavammin semmoinen onglma että auto ei jostain syystä pääse lepotilaan :think:
                                Last edited by peto2; 30-09-2011, 21:24.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎