Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sulake n.11 --> Syö virrat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttiboy
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 258
    • Alajärvi

    #76
    Mulla oli ongelmana tuo myös, että navi/näyttö jäi päälle eikä vilkuttanut vilkkuja kun lukitsi ovet sekä sama homma oli tuon kellon kanssa. Epäilisin, että kosteutta on jossain paikassa, kun itselläni korjautui nytten. "Vika" oli päällä varmaan kolmisen viikkoa ja aina kun auto oli "märkänä".
    En tosiaan kyllä tiedä missä vika siis on, mutta kosteutta epäilisin




    Originally posted by tmee View Post
    Tää käyttää niin läheltä et laitetaap nyt tänne..
    Eli, akku tyhjenee jos auto seisoo pari päivää..ja aina jos ajaa kerralla alle 15min, jättää auto navin+näytön ainakin päälle, ja näin tehdessään, ei vilauta vilkkuja ovia lukittaessa.
    Ja aina kun auton sammuttaa, vaihtuu kieli saksaksi, ja kello ei liiku eteenpäin(eli seuraavaks käynnistäessä sama kellonaika kun viimeks sammuttaessa).

    Muita tiedettyjä (sähkö)vikoja, jos jollakin jokin yhteys tms(?) :
    -vilkkuviiksen bc-napista ei tee mitään
    -peileistä ei säädy kun kuskin puoli, sekin vain sivuttaissuunnassa
    -herjaa 'check tail lights' (satunnaisesti myös 'brake lights'), vaikka kaikki kunnossa
    -ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

    Jo 'tehtyä' :
    -uus akku
    -uus virtalukon pohja
    -otettu ilmastoinnin flektin liitin irti
    ja mikään ei vaikuttanut mitään..siiliä meinasin seuraavaksi..mitä vielä? mistä kannattais lähteä etenemään? kertokaa viisaammat!

    niin joo, jos 'lepotilaan' menemisen huomaa siitä että hanskalokeron valo sammuu(jostain luin näin olevan), auto menee lepotilaan. Vaikka olisi jäänyt näyttö ym päälle..tai sitte toi hanskalokeron valo ei vaan kerro sitä lepotilaan menemistä...?
    Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
    Ex: Porsche 911 "GT3RS"
    Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
    Ex: E71 X6 40d Titangrau
    EX: F07 530d Carbonschwarz
    Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
    Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
    Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
    Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
    Ex: E38 730d Biarritzblau
    Ex: E65 730d White
    Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
    Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
    Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
    Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

    Comment

    • Lapa735ia
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 303
      • Martinniemi

      #77
      Originally posted by tmee View Post
      Manuaali on joo. Kokeilin äsken ottaa ohjauspaneelin irti, ja kyllä se ropeli sieltä vaa ~16min oottelun jälkee oli pysähtynyt! :think ja samaan aikaan kuitenkin näyttö vieressä päällä.....

      e: Eli tuskin kannattaa sitä siiliä käydä vaihtelemaan?
      e2: tuli huomattua myös, että jos jää noi näyttö ym päälle, ajovalot menee pois päältä muutaman sekunnin viiveellä..eli jää palamaan ~3sek vielä kun virrat otettu pois..
      Kyllähän se sitten ilmeisesti lepotilaan menee, kuten pitääkin.
      En kyllä sitten tiedä miksi tuo näyttö voisi jäädä päälle. Siilillä nyt tuskin mitään tekemistä on tuon ongelman kanssa.
      E39 525 TDSA touring
      Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

      Comment

      • tmee
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 63
        • 05-09

        #78
        Originally posted by Lapa735ia View Post
        Kyllähän se sitten ilmeisesti lepotilaan menee, kuten pitääkin.
        En kyllä sitten tiedä miksi tuo näyttö voisi jäädä päälle. Siilillä nyt tuskin mitään tekemistä on tuon ongelman kanssa.
        Jees, no josko sitä lähtis kohta taas jotain yrittämään, vaikka repii vehe kerrallaa liittimistä irti ja kattoo vaikuttaako mitää.. ja tietty onhan inpa olemassa...ei sillä että osais mitään sillä tehdä, taino ehkä kämmäillä...

        Comment

        • tmee
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 63
          • 05-09

          #79
          Originally posted by tmee View Post
          Jees, no josko sitä lähtis kohta taas jotain yrittämään, vaikka repii vehe kerrallaa liittimistä irti ja kattoo vaikuttaako mitää.. ja tietty onhan inpa olemassa...ei sillä että osais mitään sillä tehdä, taino ehkä kämmäillä...
          Juupa, tallilla taas..josko ainakin osa ongelmista alkais selvitä!?! eli eli ...
          Pienimuotoisia mittailuja, virtaa meni lepotilassa(sellasella kertaa kun näytöt+navit ym oli sillä päällä että päättivät sammua) reilu 0,5A.
          Kun nyppäisin irti ensin toimimattoman sähköflektin liittimen keulilta, tipahti puoleen..ja kontista akun yläpuolelta sulake nro 57, saatiin lukemaksi 15mA !!
          Sulake57 ilmeisesti jokin puhelimen sulake.? Mutta miksi tolle flektille&puhelimelle(?) tulee jännite kun auto 'lepotilassa'?!

          Comment

          • E.K.
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 494
            • Helsinki

            #80
            Originally posted by tmee View Post
            Juupa, tallilla taas..josko ainakin osa ongelmista alkais selvitä!?! eli eli ...
            Pienimuotoisia mittailuja, virtaa meni lepotilassa(sellasella kertaa kun näytöt+navit ym oli sillä päällä että päättivät sammua) reilu 0,5A.
            Kun nyppäisin irti ensin toimimattoman sähköflektin liittimen keulilta, tipahti puoleen..ja kontista akun yläpuolelta sulake nro 57, saatiin lukemaksi 15mA !!
            Sulake57 ilmeisesti jokin puhelimen sulake.? Mutta miksi tolle flektille&puhelimelle(?) tulee jännite kun auto 'lepotilassa'?!
            Omassa myös sähköflekti pimeenä. Muistelisin kuitenki et jos väyläohjattu flekti ni sinne kuuluuki tulla jatkuva virta sekä maadoitus. väyläkäskyt sitte ohjaa toimintaa... asiasta ja toiminnasta löytyy keskustelua täältä jostain . Toki riippuen flektissä olevasta viasta riippuu kuluttaako virtaa vai ei. Korjatkaa viisaammat jos puhun pehmosia...

            Comment

            • tmee
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 63
              • 05-09

              #81
              Originally posted by E.K. View Post
              Omassa myös sähköflekti pimeenä. Muistelisin kuitenki et jos väyläohjattu flekti ni sinne kuuluuki tulla jatkuva virta sekä maadoitus. väyläkäskyt sitte ohjaa toimintaa... asiasta ja toiminnasta löytyy keskustelua täältä jostain . Toki riippuen flektissä olevasta viasta riippuu kuluttaako virtaa vai ei. Korjatkaa viisaammat jos puhun pehmosia...
              Jep, kiitos tästä, keveemmällä sitten flektin vaihtoon, talven menee hyvin liitin irti
              Mikähän tota puhelinta mahtaa vaivata.? kun kaikin puolin näyttäis toimivan ihan oikein..paitsi tuo virrankulutus. Hävis muuten ne näytön+navin päälle jäämis ongelmatkin samalla kun nyppäs puhelimen sulakkeen irti

              Comment

              • espi70
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 78

                #82
                Onko manuaali-ilmastoinnilla varustetuissa autoissa myös tuo "siili"? Huomannut tänä talvena että puhallinnopeuden säädössä on jotain vikaa, nollasta noin puoleen väliin toimii ihan ok mutta sen jälkeen puhallusta ei tule lisää vaikka kääntää täysille. Ja toinen oire joka viittaisi siiliin tämän threadin perusteella on se, että auto tuntuu purkavan akkua, parin päivän seisonnan jälkeen auto jaksaa hädin tuskin lähteä käyntiin. Ja potilas on 530d vm. 2/99.

                Comment

                • Kiwes
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 707
                  • JKL

                  #83
                  Originally posted by espi70 View Post
                  Onko manuaali-ilmastoinnilla varustetuissa autoissa myös tuo "siili"? Huomannut tänä talvena että puhallinnopeuden säädössä on jotain vikaa, nollasta noin puoleen väliin toimii ihan ok mutta sen jälkeen puhallusta ei tule lisää vaikka kääntää täysille. Ja toinen oire joka viittaisi siiliin tämän threadin perusteella on se, että auto tuntuu purkavan akkua, parin päivän seisonnan jälkeen auto jaksaa hädin tuskin lähteä käyntiin. Ja potilas on 530d vm. 2/99.
                  kyllä on ja löytyy apukuskin jaloista kyseinen härpäke ei oo paha vaihtaa..

                  Vaihettu kertaalleen sigun autoon ja kohta joutuu luultavasti vaihtaa toisen kerran
                  Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                  INPA, BMW Scanner 1.4.0

                  Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                  EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                  Comment

                  • espi70
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 78

                    #84
                    No niin, siili vaihdettu ja puhallin toimii taas niin kuin pitääkin. Pitää seurata josko tuo akun purkaminenkin olisi loppunut samalla.

                    Comment

                    • Tommi
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 289
                      • Kajaani

                      #85
                      Täälläkin vaihdettu siili, mutta ei vaikutusta virran syöntiin. Ei muutakun etsimään.
                      Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                      Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                      e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                      Comment

                      • yksinine
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 74
                        • Pori

                        #86
                        Omaan virransyönti ongelmaan löytyi ratkaisu.
                        Asennutin samoihin aikoihin Viperin hälyttimen autoon kun oireet alkoivat, pitkien tutkimusten jälkeen selvisi että hälläri oli ehjä mutta auto ei mennyt unitilaan lainkaan. Syy tähän oli takaluukun sisävalon kautta toteutettu hälyttimen asennus joka esti "unitilaan" siirtymisen.

                        Tarkalleen en osaa selostaa mutta takakontin sisävalon ja hälyttimen väliin asentamalla releen ongelman sai poistettua. Toinen vaihtoehto on napsaista hällärin johto poikki/irroittaa takaluukun sisävalosta. Tällöin auto saadaan taas menemään "unitilaan".
                        Last edited by yksinine; 03-03-2012, 01:01.

                        Comment

                        • tmee
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 63
                          • 05-09

                          #87
                          Originally posted by tmee View Post
                          ......ja aina jos ajaa kerralla alle 15min, jättää auto navin+näytön ainakin päälle, ja näin tehdessään, ei vilauta vilkkuja ovia lukittaessa.
                          Ja (aina) kun auton sammuttaa, vaihtuu kieli saksaksi, ja kello ei liiku eteenpäin(eli seuraavaks käynnistäessä sama kellonaika kun viimeks sammuttaessa).
                          Nostellaanpa vanhaa, eli taas on alkanut samat oireet, lyhyen ajon jälkeen jää näyttö+navi päälle(sulake 56 kontista irti niin sammuu), kello ei aina liiku virtojen pois ollessa, ja tuo isänmaallisuus, eli vaihtaa kielen saksaksi.

                          Mistä osais vikaa lähtä seuraavaksi etsimään? johdot&liittimet tsekkailtu ja näpläilty, kaikki näyttäis olevan ok.

                          Aiemmin tuossa kirjottelin että puhelimen sulakkeen irroitus olis vieny nää viat, mutta en usko sillä olleen näihin mitään vaikutusta..akun purkaminen tosin loppui...

                          Comment

                          • espi70
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2007
                            • 78

                            #88
                            Palataan taas tähän asiaan kun kelit viilenee. Keväällä tuli tosiaan vaihdettua siili kuten tuossa aiemmin kirjoittelin mutta nähtävästi tuo virran kulutus ei päättynyt. Jos auto seisoo pari päivää niin lähtee nippa nappa enää käyntiin. Joskus aiemmin saattoi olla vaikka viikon ja lähti hyvin käyntiin. Jossain jutussa epäiltiin pissapojan lämmitettäviä suuttimia, itsekin huomannut että välillä konepellissä on suuttimien ympärillä sulat paikat vaikka muu pelti on huurussa. Mitenkähän tuota pystyisi helpoimmin testaamaan, minkä sulakkeen takana nuo ovat ja mitä muuta sen sulakkeen takana on?

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #89
                              Originally posted by espi70 View Post
                              Jossain jutussa epäiltiin pissapojan lämmitettäviä suuttimia, itsekin huomannut että välillä konepellissä on suuttimien ympärillä sulat paikat vaikka muu pelti on huurussa. Mitenkähän tuota pystyisi helpoimmin testaamaan, minkä sulakkeen takana nuo ovat ja mitä muuta sen sulakkeen takana on?
                              Mikäs noita suuttimien lämmitystä ohjaa? Eikös vika silloin olis siellä, liekö korimoduuli noitten ohjaajana vai mikä? :think
                              Joku fetti siellä kärähtäny yhteen tms?
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • walopower
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 294
                                • Espoo

                                #90
                                Sulake 9 hanskalokerossa on suuttimille, mutta valitettavasti sen takana on myös ilmastointi. Liittimet on helppo irroittaa kyllä itse suuttimistakin.
                                Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎