No niin!!! tänään taas tutkiskelin auto kun rupeaa pikkuhiljaa vituttamaan kerran viikossa apuvirralla käynnistely. Tosiaan tovin tutkiskelun jälkeen tuli nykäistyä lämmönsäätöpaneeli irti keskikonsolista ja kappas kummaa takana siellä on joku pienenpieni "ropelli" joka pyörii kokoajan ?!? -> sinininen iso liitin irti ja ropelli pysähtyy -> mittarin luokse ja näin kulutus 0.13mA eli käsittääkseni ohjearvonsisässä?
Tämän jälkeen tuli tarkastettua että irroittamalla sulakkeet 4 ja 11 ropelli pysähtyy ja virrankulutus on ok!!
Kokeileppas JiiBee samaa?? tai kato pyöriikö sulla se ropelli?
Tänään pitää kaverin luona käydä testaamassa paneelia että onko siinä paneelissa itsessään vika vai auton päässä. pysytään tutkalla
Nostellaanpa! Voiko se ropellin liittimen jättää kytkemättä? Mitä on sen ropellin tarkoitus? Jos ottais ikiajoiksi sen pois
Aivan turhaan te niitä ilmastointipaneelin propelleja revitte irti. Ne eivät ole vian aiheuttajia vaan jokin muu. Propellit pyörii niin kauan kunnes auto menee ns. lepotilaan. Jos jokin estää lepotilaan menon -> propelli pyörii, sen irroittaminen ei poista siis itse vikaa. sisäpuhaltimen etuvastus eli ns. siili on ensimmäinen kohde joka kannattaa tarkistaa/vaihtaa jos ongelmia lepotilaan menon kanssa.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Aivan turhaan te niitä ilmastointipaneelin propelleja revitte irti. Ne eivät ole vian aiheuttajia vaan jokin muu. Propellit pyörii niin kauan kunnes auto menee ns. lepotilaan. Jos jokin estää lepotilaan menon -> propelli pyörii, sen irroittaminen ei poista siis itse vikaa. sisäpuhaltimen etuvastus eli ns. siili on ensimmäinen kohde joka kannattaa tarkistaa/vaihtaa jos ongelmia lepotilaan menon kanssa.
Ei tietenkään. Sillä nyt vaan voidaan rajoitetaan ne tuhat muuta akun purkajaa. Propellin pyörimisellä päästäisiin aika lähelle itse vian aiheuttajaa.
ex: BMW E38 735iA -97 ex: MB W211 E200CDI -03 ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99 ex: BMW E39 528iA -96 ex: MB W126 300SE -89 ex: BMW E34 525iAT -95 ex: BMW E36 316iA -91
Aivan turhaan te niitä ilmastointipaneelin propelleja revitte irti. Ne eivät ole vian aiheuttajia vaan jokin muu. Propellit pyörii niin kauan kunnes auto menee ns. lepotilaan. Jos jokin estää lepotilaan menon -> propelli pyörii, sen irroittaminen ei poista siis itse vikaa. sisäpuhaltimen etuvastus eli ns. siili on ensimmäinen kohde joka kannattaa tarkistaa/vaihtaa jos ongelmia lepotilaan menon kanssa.
Uusi siili on paikoillaan. Taidan suosiolla laittaa Defan 10A akkulaturin :think
Mulla oli samanlaista vikaa omassa romussani. Vika löytyi takaluukunjohdoista joista 5 oli melkein poikki. Teippasin johdot ja taas toimii auto niinkuin pitää. Menee lepotilaan ja ei syö virtaa.
luin kaikki edellä olevat kommentit. Nyt tarvitaan taas viisaampien apua sähkövaivaan joka aina välillä kiusaa. Kaikki sähköt menee autosta, akussa niin vähän virtaa että mikään sähkölaite ei reagoi. viimeyönä ensimmäisen kerran huusi varashälytin. laitoin hetki sitten auton johdon nokkaan ja sama varashälytin alkoi heti huutamaan, mutta sain sen onneksi sammutettua. flekti toimii. varashälyttimestä ei tietoa sillä auto on ollut vasta minulla noin vuoden. missä on auton vakio tehtaalta tullut varashälytin siis häly osa? tuo ainakin huusi takapuskurin vierestä. eilen mittailin virrankulutusta. ajoin noin 30 min ja akku väytti lepotilassa 12.4v. 2h siitä lukema oli 11.5v eli joku vie sitä todella paljon. revin kaiken turhan autosta pois kunhan saan suuntaa mitä kannattaa kokeilla ja mitä ei. auto on bmw e39 1999 3.0d manuaali.
jatkellaans tätäkin nyt sitten. tulin äsken mittaamasta autoa. seuraavaa löysin sulakkeiden alta kun mittailin yleismittarilla kun auto oli ovetlukossa ollut 20 min.
sukake mA
4 106
6 14
9 yli 200
11 17
12 56
24 yli 200
29 14.5
47 140
56 yli 200
meikäläisen paska yleismittari ei näyttänyt yli tuon 200 mA =(
Ihmettelen vain sitä että sähköt häviää autosta melko satunnaisesti. pari kolme viikkoa voi olla vällillä auto seisomassa mutta voi olla että jo seuraavana päivänä akussa on vain 9v akkua jäljellä. akku on uusi 110ah.
onko tämä nyt sitten sen siilin tekosia? ajattelin sen ainakin varmaan vaihdella vai onko se turhaa ?
jatkellaans tätäkin nyt sitten. tulin äsken mittaamasta autoa. seuraavaa löysin sulakkeiden alta kun mittailin yleismittarilla kun auto oli ovetlukossa ollut 20 min.
sukake mA
4 106
6 14
9 yli 200
11 17
12 56
24 yli 200
29 14.5
47 140
56 yli 200
meikäläisen paska yleismittari ei näyttänyt yli tuon 200 mA =(
Ihmettelen vain sitä että sähköt häviää autosta melko satunnaisesti. pari kolme viikkoa voi olla vällillä auto seisomassa mutta voi olla että jo seuraavana päivänä akussa on vain 9v akkua jäljellä. akku on uusi 110ah.
onko tämä nyt sitten sen siilin tekosia? ajattelin sen ainakin varmaan vaihdella vai onko se turhaa ?
Omakohtaista kokemusta "siilin" rikkoontumisesta.
Söi kyllä akun yössä mutta myös ilmastointi/puhallin oikutteli. Varmaan viisaampiakin foorumilta löytyy kommentoimaan mutta oma mielipide on että mikäli ilmastointi/puhallin toimii täysin moitteetta niin siilin vaihto turha.
jatkellaans tätäkin nyt sitten. tulin äsken mittaamasta autoa. seuraavaa löysin sulakkeiden alta kun mittailin yleismittarilla kun auto oli ovetlukossa ollut 20 min.
sukake mA
4 106
6 14
9 yli 200
11 17
12 56
24 yli 200
29 14.5
47 140
56 yli 200
meikäläisen paska yleismittari ei näyttänyt yli tuon 200 mA =(
Ihmettelen vain sitä että sähköt häviää autosta melko satunnaisesti. pari kolme viikkoa voi olla vällillä auto seisomassa mutta voi olla että jo seuraavana päivänä akussa on vain 9v akkua jäljellä. akku on uusi 110ah.
onko tämä nyt sitten sen siilin tekosia? ajattelin sen ainakin varmaan vaihdella vai onko se turhaa ?
Tehtaan spekseillä purkuvirta levossa luokkaa kymmeniä mA koko autosta. Tuossa yllä olitkin jo kaivellut potentiaalisia virtasyöppöjä erillisistä sulakkeista. Nyt vain selvittelemään niistä vaivaa.
Huomasithan ottaessasi sulakkeita pois, että ko. piirin laitteet saattavat aktivoitua (=alkavat kuluttaa virtaa) kun laitat virtamittarin kiinni, ja tarvitsevat tovin aikaa lepoon mennäkseen.
540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
mjaa no en sellaista sitten kyllä tiennyt =( että niiden välissä pitää odotella. nyt sitten alkoi akun valo palamaan mittaristossa. Tarkistin ensin konehuoneeseen onko hihna poikki ja kun se oli ehjä mittasin sitten auton ollessa käynnissä lataako auto ollenkaan ja 14.10volttia näytti mittari :think whaaat? ...
Comment