Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 vaihteistonöljyt ja tehot hukassa pissapojasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Siankarlo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 133
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Ei, IKIÖLJYJÄ ei ole olemassakaan....mutta ei myöskään IKILAATIKOITA.
    Ne LL-öljyt kyllä kestävät suunnitellun laatuisina koko laatikon pakkojen eliniän muutenkin (ei uusien laatuisina, vaan riittävän laatuisina).
    Eli laatikon pakkojen kytkinpinnat loppuvat paljon ennen kuin laatikon sisällä olevan öljyn laadun heikkeneminen johtaisi sen nopeampaan ja laatikon ennenaikaiseen kulumiseen.
    Plasebo+psygologinen vaikutus vaihdolla on toki kiistämättömän suuri, joten nämä todelliset "automiehet" toki voivat ne öljyt 4-vuoden välein vaihtaakkin ja samalla toki moottoriöljyt 5000tkm:n välein.
    Tästä on jo toinen ketju jossain. Itse vaihdoin Powermaticilla öljyt pari kuukautta sitten ja kyllä ei ollut plasebo joka oli öljyt tervannut. Joku siinä öljynvaihdossa myös pehmensi vaihtoja, oliko uusi öljy vai mikä, sitä en tiedä. Mutta kyllä kai laatikon valmistajan suosituksia kannattaa noudattaa, jos meinaa autoaan pitää "tarpeettoman" hyvässä kunnossa "liian" pitkään, kuten suurin osa suomalaisista E39 omistajista varmaankin tässä vaiheessa jo ihan selkeästi aikoo? Siis näidenhän pitäisi olla valmistajan mielestä paalissa jo viimeistä vuosimallia myöden
    2012 F11 530DAt Xdrive
    Ex 2002 E39 530DAt

    Comment

    • Tuhnu
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 22
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by bemariautoilija View Post
      Soittelin tuonne Powermaticiin, hinta 380€, sain todella ammatillisen kuvan paikasta. Hinta tuntuu aika suolaiselta, mutta laatu maksaa:think??
      Ite kyselin täältä päin vastaavaa hommaa niin hinta oli päälle 500e.
      et ei tuo 380e kuullosta kovinkaan suolaselta.

      Comment

      • bemariautoilija
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 24
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by _nixu_ View Post
        Tehtaan mukaan siellä on ns. ikiöljyt eli ei tarvitse vaihtaa.
        Paljonko autolla on ajettu? Itse en vaihtaisi mutta jokainen tyylillään :think

        Tuolla on paljon juttua aiheesta:
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=77005
        Autolla on ajettu 48000km, eli ei paljon mitään. Ajattelin asiaa, kun on ikää jo kuitenkin 9v. Mitään vikaa ei laatikossa ole! Taidan siis ajella Satkun ja sitten vaihtaa öljyt. Tosin auto taitaa vaihtua aika paljon aikaisemmin?

        Kiitos hyvistä kommenteista!

        Bemariautoilija

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Originally posted by Siankarlo View Post
          Mutta kyllä kai laatikon valmistajan suosituksia kannattaa noudattaa
          Niin kannattaa. Valmistaja ei suosittele öljynvaihtoa.

          Originally posted by Tuhnu View Post
          Ite kyselin täältä päin vastaavaa hommaa niin hinta oli päälle 500e.
          et ei tuo 380e kuullosta kovinkaan suolaselta.
          Aika hapokasta parin tunnin hommasta, öljyt ja suodatin maksaa 130€ vaikka käyttäisi 20l huuhteluun (mitä tuskin tekevät).

          Originally posted by bemariautoilija View Post
          Autolla on ajettu 48000km, eli ei paljon mitään. Ajattelin asiaa, kun on ikää jo kuitenkin 9v. Mitään vikaa ei laatikossa ole! Taidan siis ajella Satkun ja sitten vaihtaa öljyt.
          Jos meinaat auton pitää ja joskus ne vaihtaa, kannattaa se tehdä heti. Turha kerätä kakkaa laatikkoon enempää, jos kuitenkin on tarkoitus ne vaihtaa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎