Ei, IKIÖLJYJÄ ei ole olemassakaan....mutta ei myöskään IKILAATIKOITA.
Ne LL-öljyt kyllä kestävät suunnitellun laatuisina koko laatikon pakkojen eliniän muutenkin (ei uusien laatuisina, vaan riittävän laatuisina).
Eli laatikon pakkojen kytkinpinnat loppuvat paljon ennen kuin laatikon sisällä olevan öljyn laadun heikkeneminen johtaisi sen nopeampaan ja laatikon ennenaikaiseen kulumiseen.
Plasebo+psygologinen vaikutus vaihdolla on toki kiistämättömän suuri, joten nämä todelliset "automiehet" toki voivat ne öljyt 4-vuoden välein vaihtaakkin ja samalla toki moottoriöljyt 5000tkm:n välein.
Tästä on jo toinen ketju jossain. Itse vaihdoin Powermaticilla öljyt pari kuukautta sitten ja kyllä ei ollut plasebo joka oli öljyt tervannut. Joku siinä öljynvaihdossa myös pehmensi vaihtoja, oliko uusi öljy vai mikä, sitä en tiedä. Mutta kyllä kai laatikon valmistajan suosituksia kannattaa noudattaa, jos meinaa autoaan pitää "tarpeettoman" hyvässä kunnossa "liian" pitkään, kuten suurin osa suomalaisista E39 omistajista varmaankin tässä vaiheessa jo ihan selkeästi aikoo? Siis näidenhän pitäisi olla valmistajan mielestä paalissa jo viimeistä vuosimallia myöden
Autolla on ajettu 48000km, eli ei paljon mitään. Ajattelin asiaa, kun on ikää jo kuitenkin 9v. Mitään vikaa ei laatikossa ole! Taidan siis ajella Satkun ja sitten vaihtaa öljyt. Tosin auto taitaa vaihtua aika paljon aikaisemmin?
Autolla on ajettu 48000km, eli ei paljon mitään. Ajattelin asiaa, kun on ikää jo kuitenkin 9v. Mitään vikaa ei laatikossa ole! Taidan siis ajella Satkun ja sitten vaihtaa öljyt.
Jos meinaat auton pitää ja joskus ne vaihtaa, kannattaa se tehdä heti. Turha kerätä kakkaa laatikkoon enempää, jos kuitenkin on tarkoitus ne vaihtaa.
Comment