Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 xenon ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Psymon-88@hotmail.com
    Newbiemmer
    • Nov 2010
    • 18
    • Rovaniemi

    #16
    Originally posted by tmth View Post
    Mulla taas oli omassa tuollainen Cobran xenon sarja, mutta aina kun laittoi valot päälle, niin mittaristo pimeni ja valot välkkyivät hetken ennenkuin jäivät palamaan.

    Laitoin sitten tälläiset palikat väliin, niin kaikki ongelmat hävisivät.
    Xenon ongelma jatkuu. kokeilin nuita johtoja joissa on se konkka. pistin autosta virrat päälle ja lyhyissä valoissa olevat xenonit eivät syttyneet. sitten kun otin autosta virrat pois niin konkat ruikkas nesteet pihalle ?? mistä moinen johtuu? mittasin myös lyhyille tulevan jännitteen joka oli 10.7v eli ihan riittävä. kokeilin myös xenoneja suoraan akulta ja pelas ku unelma eli onko ainoa vaihtoehto tuo releytys?
    Bmw E39 523i vm:1996
    Ex: Bmw E36 320 vm:1993

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      #17
      Ei kyllä 10.7v ole riittävä, 14v pitäis tulla jo tyhjäkäynnillä. Niin ja eikun releyttämään vaan.

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4621
        • Lahti.

        #18
        Originally posted by jukkae View Post
        Ei kyllä 10.7v ole riittävä, 14v pitäis tulla jo tyhjäkäynnillä. Niin ja eikun releyttämään vaan.
        Riittäisi laadukaille muuntajille, mutta ehdottomasti relejohtosarja sinne vaan...
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • Psymon-88@hotmail.com
          Newbiemmer
          • Nov 2010
          • 18
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by jukkae View Post
          Ei kyllä 10.7v ole riittävä, 14v pitäis tulla jo tyhjäkäynnillä. Niin ja eikun releyttämään vaan.
          meinasin että ballastille on riittävä ku ballasti tarvii vähintään 8v.
          pitää huomenna mitata lataus jännite ja kattoa sitten että kuinka suuri jännite häviö tulee akun ja valojen välille. se vaan askarruttaa että miksi ne konkat ruikkas :think
          Bmw E39 523i vm:1996
          Ex: Bmw E36 320 vm:1993

          Comment

          • Psymon-88@hotmail.com
            Newbiemmer
            • Nov 2010
            • 18
            • Rovaniemi

            #20
            Originally posted by EPDM View Post
            Riittäisi laadukaille muuntajille, mutta ehdottomasti relejohtosarja sinne vaan...
            Elikkäs tänään aloin releyttään nuita xenoneja ihan innoissaan kun aattelin pienessä mielessä että e39:kin on keulassa se +latausnapa kuten e36:ssa on. eipä ollukkaan innostus tyssäsi siihen ku sato vielä luntaki taivaan täydeltä.
            epätoivosesti mittasin vielä akun lataus jännitteen joka oli 14v ja auton käydessä mittasin valoille tulevan jännitteen joka oli 13.3v edellinen 10.7 mittaus oli mitattu sammuksissa.
            nyt ne kysymykset
            1. eikö keulassa ole suoraan akulta tulevaa tyhjää syöttöä kuten e36:ssa?
            2. miksei xenonit syty 13.3v jännitteestä mutta syttyy suoraan akun + ja - navoista jossa on auton ollessa sammuksissa vain 12.2v???
            Bmw E39 523i vm:1996
            Ex: Bmw E36 320 vm:1993

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #21
              Koska valomoduli niitä sytyttää.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Psymon-88@hotmail.com
                Newbiemmer
                • Nov 2010
                • 18
                • Rovaniemi

                #22
                vika löyty.

                joo elikkäs vika löyty eikä ollu kummonen vika eikä saa nauraa.......
                auton KAIKKIEN valojen napasuus oli väärin päin. plussa väri oli miinus ja toisin päin.
                eli kytkin valo johtojen miinuksen ballastien plussaan ja niin edelleen.. kiitoksia kaikille tuesta näinä vaikeina aikoina ja kiitos vinkeistä... pidetään mielessä niin voi jotaki muuta auttaa
                Bmw E39 523i vm:1996
                Ex: Bmw E36 320 vm:1993

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4621
                  • Lahti.

                  #23
                  Voi harmi ettei saa.....mielellään olisin...tai sitten itkenyt..
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎