Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 M5 engine failsafe prog-ilmoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    e39 M5 engine failsafe prog-ilmoitus

    Mitä siis teen nyt, kun tänä aamuna lähtiessäni ajamaan ei ollut mitään ongelmia, mutta kun kierrosnopeusmittarista sammui kaikki oranssit valot= kone oli lämmin niin samalla sekunnilla, kun viimeisen valon sammumishetkellä kone nykäisi, kuului bling ja check control ilmoitti: "engine failsafe prog"

    Töistä lähtiessäni sama homma, niinkauan kun valoja paloi kierroslukumittarissa ei virheilmoituksia tullut mutta viimeisen valon sammuessa sama ilmoitus..

    Luin tossa vikakoodit:
    -120 Heissfilmluftmassenmesser
    -120 Heissfilmluftmassenmesser
    -125 Lambdasonde vor kat
    -130 CAN signal Kombi Instrument

    Veikkaisin, että labda on voinut ottaa kipeää, kun on pohja muutaman kerran raapinut lumikinoksia... Aiheuttaisko pelkkä lambda ton koneen vikatilan???

    Ilmamassamittarit on varmaan menny hiljalleen paskaksi talven aikana, koska syksyllä vielä toimivat.. KUKAS noita poistikaan käytöstä ja samalla laittoi lastun???

    Mitä toi vikakoodi 130 meinaa?

    Lisäksi alkuviikosta paloi jonkin matkaa töihin mennessä ASC valo ja sieltä boksista löytyi seuraava koodi:
    -103 Brems licht schalter

    Mitä toi tarkoittaa? Voiko aiheuttaa hetkellisen ASC toimimattomuuden?

    Korimoduulista löytyi myös tälläinen (ZKE):
    -2 Daten Austausch vom Tur-Modul Fahrer-Tur nach GM gestört

    Mitä tarkoittaa?


    Kiitoksia etukäteen avusta/vinkeistä...

    Ps. Viikko sitten akku oli tyhjentynyt vlopun aikana, olisko se aiheuttanut jotain koodia?
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
  • bemupena
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 44
    • oulu

    #2
    itsellä sama vaiva vm99 740ia,ssa, kylmänä pelasi normaalisti ja lämpöisenä meni vikatilaan, syynä IMM.
    Exät:

    318i 91

    528i 96

    530D M-sport 02

    740ia 99

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4621
      • Lahti.

      #3
      IMM vaihtoon vaan. Minulta saat ainakin yksi käytetty 93tkm jos haluat, voi olla että toinenkin jostakin löytyy.

      -103 Brems licht schalter tarkoitttaa jarruvalo katkaisin, eli ei ole mitää tekemistä niiden kanssa. Toki ihme vika ilmoitus muutenkin.
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Wiking View Post
        Ilmamassamittarit on varmaan menny hiljalleen paskaksi talven aikana, koska syksyllä vielä toimivat.. KUKAS noita poistikaan käytöstä ja samalla laittoi lastun???
        Hep! Ja muutama muukin foorumilainen on tehnyt saman Privalla lisää jos kiinnostaa

        Ps. Viikko sitten akku oli tyhjentynyt vlopun aikana, olisko se aiheuttanut jotain koodia?
        Onko tuuletin toiminut ihan normaalisti? :think Eli onko tuuletin jäänyt "päälle" kun auton olet sammuttanut tms.?
        Tuulettimen etuvastus, eli siili, tyhjentää ainakin akun hyvin nopeasti. Ja on myös todella yleinen ongelma.
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          #5
          Originally posted by EPDM View Post
          -103 Brems licht schalter tarkoitttaa jarruvalo katkaisin, eli ei ole mitää tekemistä niiden kanssa. Toki ihme vika ilmoitus muutenkin.
          Älä paskaa jauha!
          E39:ssä tuo jarruvalokatkaisin liittyy juurikin abs:n ja dsc:n toimintaan..

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by duuk View Post
            Älä paskaa jauha!
            E39:ssä tuo jarruvalokatkaisin liittyy juurikin abs:n ja dsc:n toimintaan..
            Komppaan tätä ja liittyy moneen muuhunkin asiaan. Jos se on rikki niin voi jopa antaa kyseisen failsafe varoituksen.
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • Wiking
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 1647
              • Laihia

              #8
              Tänään hain uuden akun vanhan tilalle, koska jännite oli pari päivää latauksen jälkeen 12.16V joten akku ei oikeen enää kunnossa..

              -Tilalle tuli Sznajder expedition AGM 95Ah + CTEK XS3600-laturi

              Lisäksi joutessani puhdistelin Air Sensor Cleanerilla IMM:ät.

              Mistäs toi ilkeä katkaisija löytyy ?
              -Ei kummin ASC valo ole enään palanut sen yhen kerran jälkeen? Olisko ollut vaan hetkellinen häiriö?

              Joo, en kyllä ajatellut ostaa uusia IMM:iä rikkoontuviksi vaan Alpha-N on tulossa mielummin.. Ajattelin lastuttaa vasta kesällä, mutta jos toi vikailmoitus nyt johtuu IMM, niin pakko vissiin sitten lastuttaa jo talvella/pian.

              Mailman: Voitko laittaa mulle tietoa privaan: missä, koska, kuka ja kuinka ??
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

              Comment

              • Wiking
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 1647
                • Laihia

                #9
                Mitähän vittua tolle femmalle nyt tapahtui..
                Lähin kotoa ja olin ajanut n.10 km (kone oli lähtiessäkin jo lämmin) ja ekat 10 km toimi normaalisti motarilla 120km/h jne. Mutta sitten yhtäkkiä meno loppui..

                M5:stä tuli noin 50 heppaanen auto, joka ei kierrä yli 2000rpm !!!

                Mihis moodin toi nyt meni?

                Koitin nypätä IMM johdon irti ja kone sammui.. Käynnistyksen jälkeen kulku oli samanlaista eli ei vaikuttanut kulkupuoleen se että oliko johdot kiinni vai ei..

                Tähän asti toi vitun safe mode ei ole vaikuttanut ajamiseen muutakun, että muutama heppa puuttuu, jota ei talvella edes huomaa, mutta nyt tolla ei voi oikeesti ajaa!!

                EHDOTUKSIA??

                Edit..
                Ton tekstin mukaan (mikäli ymmärsin oikein) tämä kytkin voi siis aiheuttaa jopa ton yllä kuvatun tilan?

                "Disorders
                Upon failure of the switch can cause error messages of various control devices ( MSG , ABS and come to a Motorabregelung). In the latter case, the motor is no gas in more. This protection helps to reduce the pass for a short time that it just completely off the accelerator and immediately activated."
                Last edited by Wiking; 15-01-2011, 20:06.
                Nyt
                BMW 330e g21 M-Sport
                Ennen
                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4621
                  • Lahti.

                  #10
                  Originally posted by duuk View Post
                  Älä paskaa jauha!
                  E39:ssä tuo jarruvalokatkaisin liittyy juurikin abs:n ja dsc:n toimintaan..
                  Ihan rauhallisesti vaan poju.

                  En lukenut sitä ASC asia, vaan mietin sitä IMM.
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10501
                    • Saaressa

                    #11
                    Originally posted by Wiking View Post

                    Lisäksi alkuviikosta paloi jonkin matkaa töihin mennessä ASC valo ja sieltä boksista löytyi seuraava koodi:
                    -103 Brems licht schalter

                    Mitä toi tarkoittaa? Voiko aiheuttaa hetkellisen ASC toimimattomuuden?
                    Originally posted by EPDM View Post

                    -103 Brems licht schalter tarkoitttaa jarruvalo katkaisin, eli ei ole mitää tekemistä niiden kanssa. Toki ihme vika ilmoitus muutenkin.
                    Originally posted by EPDM View Post
                    Ihan rauhallisesti vaan poju.

                    En lukenut sitä ASC asia, vaan mietin sitä IMM.
                    Ei sulla varmaan ole kuule varaa täällä muita pojutella.. En vaan ymmärrä miksi sitten vastasit kysymykseen vaikka et asiaa sen kummemmin "miettinyt". Luulen ettet vain kehtaa myöntää että vikaan meni ja that's it. Se on katos näiden foorumien suola että väärät tiedot korjataan oikeaksi koska luultavimmin joku tietää oikean vastauksen. Että ota ihan rauhassa siellä..

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • NikitaT
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 426
                      • Espoo

                      #12
                      Originally posted by Wiking View Post
                      Mitähän vittua tolle femmalle nyt tapahtui..
                      Lähin kotoa ja olin ajanut n.10 km (kone oli lähtiessäkin jo lämmin) ja ekat 10 km toimi normaalisti motarilla 120km/h jne. Mutta sitten yhtäkkiä meno loppui..

                      M5:stä tuli noin 50 heppaanen auto, joka ei kierrä yli 2000rpm !!!

                      Mihis moodin toi nyt meni?

                      Koitin nypätä IMM johdon irti ja kone sammui.. Käynnistyksen jälkeen kulku oli samanlaista eli ei vaikuttanut kulkupuoleen se että oliko johdot kiinni vai ei..

                      Tähän asti toi vitun safe mode ei ole vaikuttanut ajamiseen muutakun, että muutama heppa puuttuu, jota ei talvella edes huomaa, mutta nyt tolla ei voi oikeesti ajaa!!

                      EHDOTUKSIA??

                      Edit..
                      Ton tekstin mukaan (mikäli ymmärsin oikein) tämä kytkin voi siis aiheuttaa jopa ton yllä kuvatun tilan?

                      "Disorders
                      Upon failure of the switch can cause error messages of various control devices ( MSG , ABS and come to a Motorabregelung). In the latter case, the motor is no gas in more. This protection helps to reduce the pass for a short time that it just completely off the accelerator and immediately activated."
                      Eikös moottorin pitäisi kuitenkin jäädä käyntiin jos nyppäsee tuosta IMM.stä johdot irti. Menee ns. vikasietotilaan.

                      Comment

                      • vantaam5
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 37
                        • Finland

                        #13
                        Explanation of the emergency program on the S62 aka failsafe...


                        Emergency Programs
                        There are a total of four emergency operation programs stored in the MS S52 control module.
                        The MS S52 control module will activate one of these programs depending on which
                        fault is present or what the failed component is. With any fault that is relevant to the EDR
                        system, the engine’s output torque will be reduced to provide limited driveability of the vehicle.
                        EMERGENCY PROGRAM #1. - Engine operation with PWG input. The engine’s output
                        torque is limited to 480 Nm. This program will set with faults in one PWG sensor input or
                        one throttle valve feedback input.
                        EMERGENCY PROGRAM #2. - Engine operation through the idle valve actuator. The
                        engine’s output torque is limited to 300 Nm and the vehicle’s speed to 70 MPH. With program
                        #2, the throttle valves are shut down and only the idle valve is used for engine operation.
                        This program will set with a fault in one air mass sensor input and one PWG sensor
                        input.
                        EMERGENCY PROGRAM #3. - Engine operation with jammed throttle valves. The engine’s
                        output torque is limited to 300 Nm and the speed is limited to 35 MPH. This is carried out
                        through ignition and injection intervention if the MS S52 senses that the throttle valves are
                        jammed or stuck and cannot be closed by applying power through the EDR actuator.
                        EMERGENCY PROGRAM #4. - Engine operation with a control module internal fault. The
                        engine’s output torque is limited to 250 NM and the speed is limited to 35 MPH. Depending
                        on the degree of the fault, the control module with the dual processors will enable limited
                        engine operation


                        BTW,the person mailman mentioned to get in touch with is me

                        Explanation why the failsafe message appears when the car is warm is the ECu ignores during warm up the O2 sensor values...

                        My first guess is the wires of the O2 sensors were damaged,so please check those.
                        If they are damaged,you will also fine one or more blown fuses in the fuse box that is next to the ECU....

                        The communication error of the instrument cluster is nothing to worry about,the brake light switch issue has impact on the function of the ABS and DSC.
                        2003 M5 "The Matte Black Money Pit"
                        ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped-Willans 4-point harness-lighter flywheel-Sachs performance clutch-Drexler differential-electric fan-545i SSK-Bilstein PSS9-CF bonnet with vents-20mm wider fenders-AP BBK kit 6piston calipers front-CF strut bar front-differential oil cooler-gulf engine oil cooler-Hamann HM2 10x19" wheels front and rear-modified heads-Schrick cams-modified throttle bodies-EVOLVE headers
                        some other minor mods..
                        2002 M5 "The Breaker"


                        Comment

                        • Wiking
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 1647
                          • Laihia

                          #14
                          Kävin irroittamassa sen jarrupolkimen kytkimen.. No se pitää ainakin ostaa uusi=ei lähtenyt ehjänä irti

                          Siinä sitten luin pari kertaa vikakoodit ja löytyi seuraavaa (käynnistelin autoa ja sammuttelin ja nollasin välillä koodit.. IMM johdot oli kytketty takaisin kiinni):

                          -119 Signal Drosselklappenpotentiometer
                          -120 Signal Heissfilmluftmassenmesser
                          -126 CAN Signal ASC
                          -100 Ansteuerung Zundspule Zylinder 1
                          -106 Ansteuerung Einspritzventil 3

                          Että mitäs vittua, onko toi auto räjähtäny nyt yhtäkkiä kokonaan?

                          Nyt kun jarrupolkimen kytkin on irti niin auto käy entistä huonommin ja sammuu kun antaa kaasua

                          VantaaM5:
                          So mailman was referring you.. What can you tell me about the alphaN chip?
                          Do you do the installation? Where? Costs?
                          Anything I should know before installing the chip?
                          Nyt
                          BMW 330e g21 M-Sport
                          Ennen
                          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                          Comment

                          • vantaam5
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2009
                            • 37
                            • Finland

                            #15
                            I do the ALPHA-N stuff,send you a pm regarding that tomorrow.

                            Check my nick on the M5board and you know who I am...

                            Your new failsafe with the 2000rpm limit is the result of a fucked Throttle position sensor and MAF.

                            I can borrow you two working throttle position sensors and a working MAF sensor that you have a running car.Can post them monday to you.

                            First we solve the issues the car has,then do the remap.
                            Everything else is a waste of time.

                            Injector 3 and ignition coil 1 might be a corelation error due to the failsafe mode.

                            Cheers,

                            Raikku
                            Last edited by vantaam5; 15-01-2011, 22:53.
                            2003 M5 "The Matte Black Money Pit"
                            ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped-Willans 4-point harness-lighter flywheel-Sachs performance clutch-Drexler differential-electric fan-545i SSK-Bilstein PSS9-CF bonnet with vents-20mm wider fenders-AP BBK kit 6piston calipers front-CF strut bar front-differential oil cooler-gulf engine oil cooler-Hamann HM2 10x19" wheels front and rear-modified heads-Schrick cams-modified throttle bodies-EVOLVE headers
                            some other minor mods..
                            2002 M5 "The Breaker"


                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎