Tarvisi ruveta katselemaan dieseliä työmatkan takia ja ainoa "järkevä" vaihtoehto itselle on e39 530d. Itsellä vaan on kaikki autot ollut automaatteja, joten kovin helpolla en manuaalia ottaisi. Tuntuu myös että nämä manuaalit on enemmän kiven alla ja myöskin kalliimpia. Kuinka helpolla näistä on laatikot poksahdelleet? Onko näiden vuosimalleilla eroja, 1998-2003? Pitäisikö vaan tyytyä manuaaliin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530da, kannattaako?
Collapse
X
-
Originally posted by Night-Wind View PostTarvisi ruveta katselemaan dieseliä työmatkan takia ja ainoa "järkevä" vaihtoehto itselle on e39 530d. Itsellä vaan on kaikki autot ollut automaatteja, joten kovin helpolla en manuaalia ottaisi. Tuntuu myös että nämä manuaalit on enemmän kiven alla ja myöskin kalliimpia. Kuinka helpolla näistä on laatikot poksahdelleet? Onko näiden vuosimalleilla eroja, 1998-2003? Pitäisikö vaan tyytyä manuaaliin?
Nyt on joku 240 tkm ajettu ja olis myynnissä, vm. 2002.
Faceliftihän noihin tuli 2001 malliin jos oikein muistan.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Täältä löytyy -99 manuaali reilu 200tkm ajettuna. Edellisen omistajan toimesta ollut softattuna pari vuotta 225hv/450nm tehoilla. Kytkin toimii edelleen todella hyvin.
Palautin vakiosoftan koska kyseinen softa oli melkoista kuraa, ehti tuhota pari polttoainepumppua pohjasta.
Laatikko ei ole omassa tapauksessani kauhean sulavatoiminen, vaikka Castrolin öljyt siihen heti vaihdatinkin.
184hv moottorin huonona puolena tulee mieleen ensimmäisenä harvinaisempi suutintyyppi. En tiedä käykö bolt-on uudemmat suuttimet, vai vaativatko softaa toimiakseen.
Keskikulutus viime talvena softattuna oli 6.5l/100km, ja nyt vakiona tänä talvena 7l/100km. Yli 100km matkoilla menee talvellakin 5.5l/100km tuntumaan. Kesäisin rauhallisella ajolla pääsee helposti alle kuuden lukemiin sekalaisessakin ajossa.
Kulutuslukemia tuon esille siksi että niitä voi mahdollisesti verrata manuaalin/automaatin eroja.
Itse metsästin nimenomaan manuaalia kestävyyden takia.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
haittaisiko tuo manuaaliaski nyt niin mahottomasti pitkää pätkää ajaessa? Tosin en minäkään siitä preemiota olisi halukas maksamaan ja 5-sarjalaisessa se ei välttämättä ole mikään myyntivaltti...
Syyskuussa 2000 on alkanut facelift:ia rullaamaan tehtaalta ulos, viimeisiin 2003/4 on sitten ollut melekoisen makioita "edition exclusive" yms. varustepaketteja
Comment
-
-
Itsellä oli tuollainen E39 530d manuaali 4.5 vuoden ajan. Lähti uudelle omistajalle, joka tarvi hyvän auton pitemmän siivun ajamiseen. Eihän tuo mikään sulava kampe ole ajella, mutta kun isolle tielle pääsee, niin mukavaa menoahan tuo tarjoaa.
Suorituskyvyvn riittävyys on suhteellinen käsitys. Yksi V8-mies totesi vaan että se 530d tuntu ajossa pirteämmältä entä esim. 528ia.
Comment
-
-
Joo tiedän kyllä milloin näihin tuli faceliftit jne. Tarkoitin tolla kysymyksellä, että onko tuohon koneeseen tullut muutoksia tuon viiden vuoden aikana vai onko kaikki samaa konehuoneessa 1998 vuoden ja 2003 vuoden 530d:ssä.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostSuorituskyvyvn riittävyys on suhteellinen käsitys. Yksi V8-mies totesi vaan että se 530d tuntu ajossa pirteämmältä entä esim. 528ia.
Ja eikai tuota laatikoa kannata säikähtää,on se sen verran mukavampi tomaattina.
Itsellä oli softattuna 225\510 ja kävin ajaan 540ia:ta ja en ainakaan ohituskiihtyvyydessä mitään päätä huimaavaa eroa huomannut,toki äänimaailma on aina bensan eduksi.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostTäältä löytyy -99 manuaali reilu 200tkm ajettuna. Edellisen omistajan toimesta ollut softattuna pari vuotta 225hv/450nm tehoilla. Kytkin toimii edelleen todella hyvin.
Palautin vakiosoftan koska kyseinen softa oli melkoista kuraa, ehti tuhota pari polttoainepumppua pohjasta.
Laatikko ei ole omassa tapauksessani kauhean sulavatoiminen, vaikka Castrolin öljyt siihen heti vaihdatinkin.
184hv moottorin huonona puolena tulee mieleen ensimmäisenä harvinaisempi suutintyyppi. En tiedä käykö bolt-on uudemmat suuttimet, vai vaativatko softaa toimiakseen.
Keskikulutus viime talvena softattuna oli 6.5l/100km, ja nyt vakiona tänä talvena 7l/100km. Yli 100km matkoilla menee talvellakin 5.5l/100km tuntumaan. Kesäisin rauhallisella ajolla pääsee helposti alle kuuden lukemiin sekalaisessakin ajossa.
Kulutuslukemia tuon esille siksi että niitä voi mahdollisesti verrata manuaalin/automaatin eroja.
Itse metsästin nimenomaan manuaalia kestävyyden takia.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by casino View PostKYLMÄNÄ nuo Castrolin öljyt tekevät laatikosta vähän hidaskäyttöisen. Kun lämpeää niin silloin pelaa ihan hyvin, jos haluaa kylmänäkin sulavaa toimintaa niin silloin kannattaa laittaa öljyt ihan marmoristiskiltä
Pistin tuota Castrolia samalla moottoriin ja peräänkin, kannattaisiko sinnekin lyödä marmoria vai onko muita suosituksia?
Todennäköisesti RVS tuikkaan jossain välissä, kilsoja kun rupeaa olemaan jo sopivasti. Tuttavapiirissä hyviä kokemuksia.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostJoo tiedän kyllä milloin näihin tuli faceliftit jne. Tarkoitin tolla kysymyksellä, että onko tuohon koneeseen tullut muutoksia tuon viiden vuoden aikana vai onko kaikki samaa konehuoneessa 1998 vuoden ja 2003 vuoden 530d:ssä.
Pikkasen olen nyreissäni tehtaan sedille ettei 150kW kiuas + 6v. manuaali päätynyt koskaan E39:n keulalle
Comment
-
Comment