Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da, kannattaako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    e39 530da, kannattaako?

    Tarvisi ruveta katselemaan dieseliä työmatkan takia ja ainoa "järkevä" vaihtoehto itselle on e39 530d. Itsellä vaan on kaikki autot ollut automaatteja, joten kovin helpolla en manuaalia ottaisi. Tuntuu myös että nämä manuaalit on enemmän kiven alla ja myöskin kalliimpia. Kuinka helpolla näistä on laatikot poksahdelleet? Onko näiden vuosimalleilla eroja, 1998-2003? Pitäisikö vaan tyytyä manuaaliin?
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Tarvisi ruveta katselemaan dieseliä työmatkan takia ja ainoa "järkevä" vaihtoehto itselle on e39 530d. Itsellä vaan on kaikki autot ollut automaatteja, joten kovin helpolla en manuaalia ottaisi. Tuntuu myös että nämä manuaalit on enemmän kiven alla ja myöskin kalliimpia. Kuinka helpolla näistä on laatikot poksahdelleet? Onko näiden vuosimalleilla eroja, 1998-2003? Pitäisikö vaan tyytyä manuaaliin?
    No kaverin 530dTA suomi-autoon on vaihdettu jossain 200 tkm kohdalla laatikko.
    Nyt on joku 240 tkm ajettu ja olis myynnissä, vm. 2002.

    Faceliftihän noihin tuli 2001 malliin jos oikein muistan.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Jacques
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 573
      • pk

      #3
      Täältä löytyy -99 manuaali reilu 200tkm ajettuna. Edellisen omistajan toimesta ollut softattuna pari vuotta 225hv/450nm tehoilla. Kytkin toimii edelleen todella hyvin.
      Palautin vakiosoftan koska kyseinen softa oli melkoista kuraa, ehti tuhota pari polttoainepumppua pohjasta.

      Laatikko ei ole omassa tapauksessani kauhean sulavatoiminen, vaikka Castrolin öljyt siihen heti vaihdatinkin.

      184hv moottorin huonona puolena tulee mieleen ensimmäisenä harvinaisempi suutintyyppi. En tiedä käykö bolt-on uudemmat suuttimet, vai vaativatko softaa toimiakseen.

      Keskikulutus viime talvena softattuna oli 6.5l/100km, ja nyt vakiona tänä talvena 7l/100km. Yli 100km matkoilla menee talvellakin 5.5l/100km tuntumaan. Kesäisin rauhallisella ajolla pääsee helposti alle kuuden lukemiin sekalaisessakin ajossa.
      Kulutuslukemia tuon esille siksi että niitä voi mahdollisesti verrata manuaalin/automaatin eroja.


      Itse metsästin nimenomaan manuaalia kestävyyden takia.
      G30 540i
      F32 435d

      Comment

      • HC91
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 998
        • 29100/310053

        #4
        haittaisiko tuo manuaaliaski nyt niin mahottomasti pitkää pätkää ajaessa? Tosin en minäkään siitä preemiota olisi halukas maksamaan ja 5-sarjalaisessa se ei välttämättä ole mikään myyntivaltti...

        Syyskuussa 2000 on alkanut facelift:ia rullaamaan tehtaalta ulos, viimeisiin 2003/4 on sitten ollut melekoisen makioita "edition exclusive" yms. varustepaketteja
        92' ///M5 3.8 individual
        09' 320d xDrive
        16' NIU N1 Sport
        19' NIU U+ Sport

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #5
          Itsellä oli tuollainen E39 530d manuaali 4.5 vuoden ajan. Lähti uudelle omistajalle, joka tarvi hyvän auton pitemmän siivun ajamiseen. Eihän tuo mikään sulava kampe ole ajella, mutta kun isolle tielle pääsee, niin mukavaa menoahan tuo tarjoaa.

          Suorituskyvyvn riittävyys on suhteellinen käsitys. Yksi V8-mies totesi vaan että se 530d tuntu ajossa pirteämmältä entä esim. 528ia.

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #6
            Joo tiedän kyllä milloin näihin tuli faceliftit jne. Tarkoitin tolla kysymyksellä, että onko tuohon koneeseen tullut muutoksia tuon viiden vuoden aikana vai onko kaikki samaa konehuoneessa 1998 vuoden ja 2003 vuoden 530d:ssä.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by pmv View Post
              Suorituskyvyvn riittävyys on suhteellinen käsitys. Yksi V8-mies totesi vaan että se 530d tuntu ajossa pirteämmältä entä esim. 528ia.
              Samaa mieltä suorituskyvyn suhteen,varsinkin softattuna ihan mukava matkapeli ja melkein comfort jakkaroita vielä siihen kyytipojaksi niin jopas kelpaa.
              Ja eikai tuota laatikoa kannata säikähtää,on se sen verran mukavampi tomaattina.
              Itsellä oli softattuna 225\510 ja kävin ajaan 540ia:ta ja en ainakaan ohituskiihtyvyydessä mitään päätä huimaavaa eroa huomannut,toki äänimaailma on aina bensan eduksi.
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 573
                • pk

                #8
                Ja tuon padan vääntö jo tyhjäkäynniltä lähtien on melkoista. Siinä mielessä dieseliksi mukava ajaa manuaalinakin. 30-100kmh kiihdytys suorituu hyvin kolmosvaihteella varsinkin talviliukkailla.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • casino
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 663
                  • Keski-Suomi

                  #9
                  Originally posted by Jacques View Post
                  Täältä löytyy -99 manuaali reilu 200tkm ajettuna. Edellisen omistajan toimesta ollut softattuna pari vuotta 225hv/450nm tehoilla. Kytkin toimii edelleen todella hyvin.
                  Palautin vakiosoftan koska kyseinen softa oli melkoista kuraa, ehti tuhota pari polttoainepumppua pohjasta.

                  Laatikko ei ole omassa tapauksessani kauhean sulavatoiminen, vaikka Castrolin öljyt siihen heti vaihdatinkin.

                  184hv moottorin huonona puolena tulee mieleen ensimmäisenä harvinaisempi suutintyyppi. En tiedä käykö bolt-on uudemmat suuttimet, vai vaativatko softaa toimiakseen.

                  Keskikulutus viime talvena softattuna oli 6.5l/100km, ja nyt vakiona tänä talvena 7l/100km. Yli 100km matkoilla menee talvellakin 5.5l/100km tuntumaan. Kesäisin rauhallisella ajolla pääsee helposti alle kuuden lukemiin sekalaisessakin ajossa.
                  Kulutuslukemia tuon esille siksi että niitä voi mahdollisesti verrata manuaalin/automaatin eroja.


                  Itse metsästin nimenomaan manuaalia kestävyyden takia.
                  KYLMÄNÄ nuo Castrolin öljyt tekevät laatikosta vähän hidaskäyttöisen. Kun lämpeää niin silloin pelaa ihan hyvin, jos haluaa kylmänäkin sulavaa toimintaa niin silloin kannattaa laittaa öljyt ihan marmoristiskiltä
                  Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                  Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                  http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                  e39 -530d touring 11/1999
                  ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                  Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                  Comment

                  • Jacques
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 573
                    • pk

                    #10
                    Originally posted by casino View Post
                    KYLMÄNÄ nuo Castrolin öljyt tekevät laatikosta vähän hidaskäyttöisen. Kun lämpeää niin silloin pelaa ihan hyvin, jos haluaa kylmänäkin sulavaa toimintaa niin silloin kannattaa laittaa öljyt ihan marmoristiskiltä
                    Ok, kiitos tiedosta! Onko kokemusta Redlinen litkuista bemareissa? Aikaisemmissa autoissa ovat toimineet hyvin.
                    Pistin tuota Castrolia samalla moottoriin ja peräänkin, kannattaisiko sinnekin lyödä marmoria vai onko muita suosituksia?

                    Todennäköisesti RVS tuikkaan jossain välissä, kilsoja kun rupeaa olemaan jo sopivasti. Tuttavapiirissä hyviä kokemuksia.
                    G30 540i
                    F32 435d

                    Comment

                    • HC91
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 998
                      • 29100/310053

                      #11
                      Originally posted by Night-Wind View Post
                      Joo tiedän kyllä milloin näihin tuli faceliftit jne. Tarkoitin tolla kysymyksellä, että onko tuohon koneeseen tullut muutoksia tuon viiden vuoden aikana vai onko kaikki samaa konehuoneessa 1998 vuoden ja 2003 vuoden 530d:ssä.
                      Ei kait siellä nyt ihan fataaleja muutoksia ole tehty, jossain vaiheessa 135kW pata korvautui 142kW versiolla (390->410Nm?) ja arvatenkin imusarjaa, turboa yms. kylkiäistä on eri varaosanumerolla jälkimmäiseen.

                      Pikkasen olen nyreissäni tehtaan sedille ettei 150kW kiuas + 6v. manuaali päätynyt koskaan E39:n keulalle
                      92' ///M5 3.8 individual
                      09' 320d xDrive
                      16' NIU N1 Sport
                      19' NIU U+ Sport

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎