Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonetin osat ja muuttunut camber (e39)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by wta View Post
    Et sä lukea osaa? Jos et niin pyydä ihmeessä sitä myyjää tavaamaan sulle mitä siinä paketissa lukee.
    Newbie:

    Kun ostin asetelman , soitin Motonettiin ja kysyin minkä merkkisiä asetelmia myyvät "mitä milloinkin tukkurilla on". Eikä onnistunut selvittää varastossa olevien merkkiä. En saanut sieltä Sachsia -> Autoasiin.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • wta
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 641
      • ------

      #17
      Originally posted by petrolhead View Post
      Newbie:

      Kun ostin asetelman , soitin Motonettiin ja kysyin minkä merkkisiä asetelmia myyvät "mitä milloinkin tukkurilla on". Eikä onnistunut selvittää varastossa olevien merkkiä. En saanut sieltä Sachsia -> Autoasiin.
      Riippunee ilmeisesti asiakaspalvelijan palvelualttiudesta. Itsellä on aina onnistunut soittaessa, että varaosamyyjä on käynyt katsomassa hyllystä mitä merkkiä siellä on. Sama homma suoraan tiskillä asioidessa. Kysyin, että mitäs merkkejä teillä siellä hyllyssä on, niin myyjä toi vaihtoehdot siihen tiskille ja siitä sai valkata mieleisensä.

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #18
        Motonetti on vaan alkanut myymään aika laajasti näköjään noita Topran- tukkurin tuotteita. Niiden paketeissa on ihan kenen sattuu valmistamia osia, (paketeissa oleva germany teksti on aika harjaanjohtava). Viimeksi ei ainakaan ollut tarjolla muiden osia.

        Itse en ainakaan osta enään yhtään Topran tuotemerkin alla myytävää osaa. Kaikki osat olleet aika laaduttomia mitä eteen on tullut. Joillekkin on kai sattunut sitten jopa orkkisosakin. Näistä Topranin osista löytyy googlaamalla aika paljon huonoja kokemuksia
        Last edited by Antsah; 01-02-2011, 22:15.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Jos nyt ymmärsin oikein, on auraukset säädetty silmämääräisesti niin että ratti on suorassa? Luultavasti ne on ihan päin helvettiä ja renkaat osoittaa mihin sattuu. Ei ihme jos on jännittävää ajaa tommosta...

          Camber muuttuu kun rengas kääntyy, joten jos renkaat ei ole samassa asennossa, on camberitkin erilaiset.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • mato
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 52
            • espoo

            #20
            Jeps, varasin torstai-aamuksi ajan suuntaukseen, joten sitten tiedetään tarkemmin miten nuo kulmat nyt ovat ja saako niitä säädettyä kohdalleen. Palaan asiaan mittaustulosten kera.

            Täytyy tänään käydä tarkistamassa tuo alatukivarren puslan kunto ja jos se vielä on ehjä niin löysätä kiinnitys ja antaa mahdollisen jännityksen purkautua jonka jälkeen kiristää uuteen asentoonsa.

            Comment

            • mato
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 52
              • espoo

              #21
              Kulmien säätö onnistui ja ajo muuttui taas vakaaksi

              Comment

              • MakeJ
                BTCF Member
                • Jun 2005
                • 323
                • Hml

                #22
                Toivottavasti ei tule kilometrejä vuodessa kovin paljoa. Motonetin osilla ei E39:n kanssa pitkälle päästä ennen kuin taas on väljää. Kantapäänkautta tuli itse tämä opittua. Motonetin alatukivarret (Osca?) meni noin 20tkm jälkeen kun orginaaleilla oli vedetty noin 250tkm. Raidetangon sisäpäät kesti 30tkm.

                Nyt etupäässä kaikki alustan osat orginaalia. Takapäähän tulee myös kaikki kerralla orginaalia kun sinne johonkin väljää tulee. Maksaahan ne orginaalit noin 2.5 kertaisesti, mutta tulee lopulta halvemmaksi.
                E60 535dA LCI -07 M-sport
                E39 530dAT -99 "M-sport"

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #23
                  OT mut pakko n*#"ia pilkkua
                  Originally posted by Cell View Post
                  Jos nyt ymmärsin oikein, on auraukset säädetty silmämääräisesti niin että ratti on suorassa? Luultavasti ne on ihan päin helvettiä ja renkaat osoittaa mihin sattuu.
                  Ihan_totta.
                  Ja , jos ne ihmeen kaupalla/hulluntuurilla sattuisikin menemään korin suhteen suoraan , ne on silti pielessä. Etuaurausta kun ei kuulu säätää auton keskilinjan suhteen suoraan , vaan suhteessa taka-akselin kulkukulmaan
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • conna
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 324

                    #24
                    Originally posted by mato View Post
                    Kulmien säätö onnistui ja ajo muuttui taas vakaaksi
                    laitatko vaikka lapun näytille mistä näkee paljonko oli pielessä ja mihin arvoihin säädettiin?
                    %

                    Comment

                    • Familienwagen
                      Newbiemmer
                      • Oct 2008
                      • 28

                      #25
                      Originally posted by MakeJ View Post
                      Toivottavasti ei tule kilometrejä vuodessa kovin paljoa. Motonetin osilla ei E39:n kanssa pitkälle päästä ennen kuin taas on väljää. Kantapäänkautta tuli itse tämä opittua. Motonetin alatukivarret (Osca?) meni noin 20tkm jälkeen kun orginaaleilla oli vedetty noin 250tkm.
                      Juurikin sama havainto. Motonetin alatukivarret alle kahdessa vuodessa (20tkm) sököt. Vaihtoon menee taas.
                      1998 E39 528iA Touring
                      2002 VW Golf Variant Tdi
                      Ex: E36 328iA

                      Comment

                      • Speedboys
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 545
                        • Kurikka

                        #26
                        Originally posted by Familienwagen View Post
                        Juurikin sama havainto. Motonetin alatukivarret alle kahdessa vuodessa (20tkm) sököt. Vaihtoon menee taas.
                        Juurikin näin.Vaihdettiin kaverin 530d reaktiotangot, ja molemmat väljiä.
                        Oikea puoli harakiri ja 2008 mallia vasen puoli BMW-tuote ja mallia 1999.
                        Oikea puoli oli kaiken kukkuraksi huomattavasti väljempi kuin vasen.:think
                        "hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"

                        BMW 530da
                        BMW 530i v8
                        BMW 330da
                        BMW 320d
                        BMW 316

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          #27
                          Noihin halpoihin (italialaisiin) palloniveliin saa huomattavasti käyttöikää pidennettyä kun viitsii käyttää suojakumia irti ja laittaa hyvää voitelurasvaa ja nitkuttelee vähän niveltä. Niissä kun on yleensä aivan herneen kokoinen määrä vaseliinia ja sekään ei ole nivelessä vaan suojakumissa.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by Antsah View Post
                            Noihin halpoihin (italialaisiin) palloniveliin saa huomattavasti käyttöikää pidennettyä kun viitsii käyttää suojakumia irti ja laittaa hyvää voitelurasvaa ja nitkuttelee vähän niveltä. Niissä kun on yleensä aivan herneen kokoinen määrä vaseliinia ja sekään ei ole nivelessä vaan suojakumissa.
                            Juuri ilman tätä "offensiivia" on italot parhaimmillaan loppu alle puolen vuoden.
                            Niissähän itse nivelessä ei ole rasvaa lainkaan, vaan kaikki rasva on ainoastaan suojakumissa.
                            Suomessa kun ko.nivelen asentaa talvikuukausina ilman herkistystä, on nivel jo vainaa ennen kuin ilmat lämpiää niin että rasva juoksee suojakumista itse niveleen.
                            Jos ko.herkistely tuntuu ylivoimaisen vaikealta, kannattaa ehdottomasti hakea nivelensä marmorilta. Niissä rasva on jo valmiiksi nivelessä+ne on jo tehtaalla herkistetty.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎