E39 Jousien vaihto(etu ja taka)??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • june_84

    E39 Jousien vaihto(etu ja taka)??

    Puristimet ei mahu sekaan ja hermot menee...mikä avuksi?? Tarjoitus olis nostaa vähän ku on liian kentässä vaimon ajettavaksi ja ei menny enään katastuksesta läpi ku yks kuoleutunu...

    Last edited by Guest; 12-02-2011, 12:52.
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki

    #2
    Originally posted by june_84 View Post
    Puristimet ei mahu sekaan ja hermot menee...mikä avuksi?? Tarjoitus olis nostaa vähän ku on liian kentässä vaimon ajettavaksi ja ei menny enään katastuksesta läpi ku yks kuoleutunu...
    Miten ei mahdu sekaan ?
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • june_84

      #3
      Originally posted by Peltsii View Post
      Miten ei mahdu sekaan ?

      Siellä ei ole niin paljon tilaa. Jos kuvasta näet niin auto on kentässä 9,5cm maavaralla ei pääse edes nosturille...

      Comment

      • june_84

        #4
        Originally posted by Peltsii View Post
        Miten ei mahdu sekaan ?
        Jousiin ei saa kiinni puristimia.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by june_84 View Post
          Jousiin ei saa kiinni puristimia.
          Onko siis iskarit/jouset kuitenkin jo irti autosta?
          E39 528iA

          Comment

          • Sami.
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 2527
            • Lahti

            #6
            Ööö.. pakko varmistaa, eli onko autossa säädettävä alusta?
            eDIRTY
            kliks

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              #7
              Originally posted by TJJ View Post
              Onko siis iskarit/jouset kuitenkin jo irti autosta?
              Joo siis joka tapauksessa tolpat irti autosta ensin, jonka jälkeen ei kyllä ongelmia ole..?

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #8
                Kyllä ainakin itellä mahtu etujouset puristaan kasaan ja vaihtamaan vaikka tolpat paikoillaan olivatkin alapäästä. Hieman piti vaan puristimien asentoa hakea... ja tommoset puristimet siis löytyy:

                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • NikitaT
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 426
                  • Espoo

                  #9
                  Ite vaihdoin joskus etujouset kanssa niin, että etuiskarit oli alapäästä kiinni. Onnistuu myös ilman puristimia jos on madallusjouset kyseessä.

                  Comment

                  • june_84

                    #10
                    Originally posted by NikitaT View Post
                    Ite vaihdoin joskus etujouset kanssa niin, että etuiskarit oli alapäästä kiinni. Onnistuu myös ilman puristimia jos on madallusjouset kyseessä.
                    Entinen omistaja oli tainnu tehä rälläkkä madalluksen Jouset oli siis kiinni vielä autossa. Ja samanlaiset puristimet on hallillakin eikä niitä saatu paikalleen.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by june_84 View Post
                      Entinen omistaja oli tainnu tehä rälläkkä madalluksen Jouset oli siis kiinni vielä autossa. Ja samanlaiset puristimet on hallillakin eikä niitä saatu paikalleen.
                      Ota iskarit ensin irti autosta, tuolla on ohjeet:

                      E39 528iA

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1355
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Vaihdoin työkaverille E39:siin madallusjouset, on kyllä vittumainen urakka. Tais iteltä mennä tauot poistettuna laskuista 7-8 tuntia Jos olis ollu kunnollinen kompura olis tuon tehnyt nopeempaakin. Toi sisustan purku oli yllättävän helppo ja sisälokasuojatkin lähti muutamassa minuutissa Kattelin tuota "huoltohintoja" keskusteluja niin 200-300€ pyytävät liikkeissäkin tuosta työstä joka on työmäärään nähden ihan kohtuullinen
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Kyllä ainakin itellä mahtu etujouset puristaan kasaan ja vaihtamaan vaikka tolpat paikoillaan olivatkin alapäästä. Hieman piti vaan puristimien asentoa hakea... ja tommoset puristimet siis löytyy:

                          Itselläni samanlaiset, etujouset nyt meni jotenkuten vähän joutui virittelemään, etenkin kun uudet jouset oli lyhyemmät ja muistaakseni vähän () <- tuon malliset.
                          Mutta takajousia noilla ei kyllä E39:ssä mahdu puristamaan. Tälläisilla sain puristettua takajousia sen verran kasaan että sain iskarin alapään paikalleen. Jouduin ihan muusta syystä päästämään iskarin alapäästä irti ja jousta oli pakko puristaa vähän että sen sai takaisin paikalleen.
                          Last edited by AnttiR; 03-03-2011, 01:40.
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • lihakimpale
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2017
                            • 261
                            • Oulu

                            #14
                            E39 530i:n M-Sport etujousia ei ilmeisesti millä tahansa puristimilla uskalla lähteä puristelemaan. Minkälaisilla olette nuita puristelleet?

                            Uskaltaiskohan esim. https://www.motonet.fi/fi/tuote/8040...timet-65-370mm

                            Eibachin Pro-Kit:iä olisi itellä tarkotus puristella, mutta ilmeisesti aika vastaavat, kun perus M-Sportitkin.

                            Comment

                            • Scitso
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 2818
                              • Kuusankoski

                              #15
                              Itse olen käyttänyt tätä e39.n kanssa bilteman puristin. Etunen lähtee nätisti kun eka irrottaa yläpään ja laskee tolpan siihen pyörän kaaren sisään.
                              E34 525i Touring -96 "Iris"
                              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                              E61 530d Touring -04

                              ex. E39 520ia Touring -98
                              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                              ex. E28 520i -82

                              Comment

                              Working...
                              X