Kyseessä 97vm. 525tds automaatti touring.
Elikkä auto rupes motarilla n. 90km/h vauhdissa nyppimään ja puutumaan jonka jälkeen sammu. Ajotietokone ilmotti check fuel inj. ja hetken starttailun jälkeen pamahti tulille ja kävi normaalisti jatkoin motaria kun huomasin taas 2500 kierroksen jälkeen että nypyttää ja puutuu, ei kuitenkaan päässyt sammumaan ja tuntui kotimatkalla rauhallisemmassa ajossa n. 60km/h vetävän normaalisti, tyhjäkäynti ym normaali. kokeilin vähän revittää enemmän yli 4000 kierroksen kun taas meno loppu ja auto sammu, nyt ei kuitenkaan ajotietokone ilmoittanut mitään ja hetken taas starttailin ja auto lähti käymään. jossain vaiheessa matkaa rupes mäkeen puutumaan eikä kaasupohjassakaan jaksanu vetää kunnolla kierrokset ei noussut yli 2500.
Autoon vaihdettu 11/10 hehkut ja nyt to-ja pe aamuna ekoilla kovemmilla -15 ja -20 pakkasilla lähti erittäin nätisti käymään, vaan ei eilen eikä tänään, sai startata pitkään ennenkun lähti vaikka saman verran pakkasta.
Oireet liittyy varmaankin naftasuodattimeen ja olisko kosteuttakin tankissa?
Auto on ollut vasta viikon minulla ja täysin uusi tuttavuus, ensimmäinen diiselikin vielä.
Huomenna olisi tarkotus vaihtaa naftasuodatin ja ilmansuodatin, olisko jotain muuta mitä tohon vaihtelis/tarkistelis oireitten perusteella? uskaltaako jäänestoa tankkiin lorauttaa?
Kiitos jo etukäteen
Elikkä auto rupes motarilla n. 90km/h vauhdissa nyppimään ja puutumaan jonka jälkeen sammu. Ajotietokone ilmotti check fuel inj. ja hetken starttailun jälkeen pamahti tulille ja kävi normaalisti jatkoin motaria kun huomasin taas 2500 kierroksen jälkeen että nypyttää ja puutuu, ei kuitenkaan päässyt sammumaan ja tuntui kotimatkalla rauhallisemmassa ajossa n. 60km/h vetävän normaalisti, tyhjäkäynti ym normaali. kokeilin vähän revittää enemmän yli 4000 kierroksen kun taas meno loppu ja auto sammu, nyt ei kuitenkaan ajotietokone ilmoittanut mitään ja hetken taas starttailin ja auto lähti käymään. jossain vaiheessa matkaa rupes mäkeen puutumaan eikä kaasupohjassakaan jaksanu vetää kunnolla kierrokset ei noussut yli 2500.
Autoon vaihdettu 11/10 hehkut ja nyt to-ja pe aamuna ekoilla kovemmilla -15 ja -20 pakkasilla lähti erittäin nätisti käymään, vaan ei eilen eikä tänään, sai startata pitkään ennenkun lähti vaikka saman verran pakkasta.
Oireet liittyy varmaankin naftasuodattimeen ja olisko kosteuttakin tankissa?
Auto on ollut vasta viikon minulla ja täysin uusi tuttavuus, ensimmäinen diiselikin vielä.
Huomenna olisi tarkotus vaihtaa naftasuodatin ja ilmansuodatin, olisko jotain muuta mitä tohon vaihtelis/tarkistelis oireitten perusteella? uskaltaako jäänestoa tankkiin lorauttaa?
Kiitos jo etukäteen
Comment