Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 lämpö onkelma???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teris78
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 35

    e39 lämpö onkelma???

    onko tietoa miksi puhaltaa lämppäri kylmää vaikka lämmöt normit? ilmattu pariin kertaan ei apuja, termari,vesipumppu?? 3.5 v8 mottina
  • teris78
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 35

    #2
    onko tietoa miksi puhaltaa lämppäri kylmää vaikka lämmöt normit? ilmattu pariin kertaan ei apuja, termari,vesipumppu?? 3.5 v8 mottina lämmintä tulee kun kiekat 2500rpm

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14446
      • Oulu

      #3
      Kiertovesipumppu rikki todennäköisesti.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Tai vesiventtiilit jumissa.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • teris78
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 35

          #5
          toi 8 kannu uus mulle niin onko niihi jotai kikkoja et saa pelittää?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10043
            • KVLA

            #6
            Kiertovesipumppu ei toimi.Vika voi olla itse pumpussa tai sen sähkön saannissa.Olettaisin vesiventtiilien toimivan,ainakin jotenkin,jos kerran kierroksilla vesi kiertää kennossa.Kannattaa ensin tutkia tuleeko pumpulle sähköä,ennen kuin rupeaa sitä uusimaan.

            Comment

            • teris78
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 35

              #7
              pitääpä tutkailla juu, onko näissä mennyt vesipumppuja, jostai lueskelin että 200tkm menis, tiedä sitten legendaa, mutta mesi kiertää ainakin konehuoneen puolella

              Comment

              • ipii79
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 107
                • ylöjärvi

                #8
                Originally posted by teris78 View Post
                pitääpä tutkailla juu, onko näissä mennyt vesipumppuja, jostai lueskelin että 200tkm menis, tiedä sitten legendaa, mutta mesi kiertää ainakin konehuoneen puolella

                mulla oli 4.4 v8 ja meni 220000km kohdalla laakeri että aikalailla parissa satkussa se poikii. vihto ei loppupelissä ollu vaikee

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #9
                  Inpalla näkee onko vai ei...
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • Winffin
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 3
                    • Finland,Kauhava

                    #10
                    Bmw 520i E39 Keittää

                    Moro!

                    Sellainen vika tuli bemuun että nesteet tulee ulos syylärin ja sen paisuntapötin välistä, tai sieltä ainaki höyry tulee.
                    En tiedä onko kansi mennyt, ainakaan nesteissä ei ole öljyä, tyhjäkäynti ei heittele mitään nestettä ei ole kannesta valunut, eikä myöskään tulee paisuntapöttiin kuplia.
                    Sellaisen vian huomasin, että alaletku ei lämpene ja silti yläletku kyllä lämpeää.
                    Syyläri myös alaletkun puolelta ihan kylmä kun taas yläletkun puoleta lämmin.
                    Voisiko olla jokin kierto ongelma syylärissä joka aiheuuttaa tämän ilmiön ?
                    Kiitos.


                    OBS!!!

                    Ei toiminut New Thread toiminto joten postasin tähän vähän saman tyyppiseen treadiin.

                    Comment

                    • Yyz
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 151
                      • Pirkkala

                      #11
                      Paisuntasäiliön alatiiviste vuotaa tai säiliö halki, taitaa olla aika tyypillinen vika näissä syyläreissä.
                      Se alavesiletkun viileys ei ole vika, täytyyhän veden jäähtyä jäähdyttimessä, muutenhan kone keittäis koko ajan. Eli ylhäältä kuuma vesi sisään jäähdyttimeen ja alhaalta otetaan termostaatin ohjaamana jäähdytysvettä (kylmää) moottoriin.

                      Comment

                      • Winffin
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 3
                        • Finland,Kauhava

                        #12
                        Hmm

                        Kiitos vastauksesta!

                        MUTTA:

                        Juuri vaihdettu uusi paisuntasäiliö hiluineen. Alaletkussa ei tunnu olevan painetta ollenkaan...

                        Tv. Ville

                        Comment

                        • Winffin
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 3
                          • Finland,Kauhava

                          #13
                          Niin ja tuntuu kun puristaa yläletkua niin kauhea pihinää ja vettä roiskii paisunta säiliön ja syylärin välistä..

                          Comment

                          • carrillo
                            Newbiemmer
                            • Oct 2005
                            • 26

                            #14
                            Vedet jä lämmöt sekä lämppäri

                            Voi terse.
                            Tähän saakka kaikki mennyt hienosti E39;n (523)-97 kanssa, mutta nyt alkoi jummppa nesteiden kanssa. Kone tulille, lämmöt nousee hitaasti, kabiiniin puhaltaa jäätävän kylmää. Sitten lämmöt tappiin ja vedet pihalle. Purin termarin ja keitin sen = aukeaa. Purin vesipumpun ja se on ehjä. Eli missä vika.
                            Myös kulutusmittari kuoli kokonaan.
                            Hyvät neuvot olisi tarpeen että eukko pääsee töihin.
                            Kiitos

                            Comment

                            • Yyz
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 151
                              • Pirkkala

                              #15
                              Originally posted by Winffin View Post
                              Niin ja tuntuu kun puristaa yläletkua niin kauhea pihinää ja vettä roiskii paisunta säiliön ja syylärin välistä..
                              Tarkastaisin vielä ne uuden paisuntasäiliön ylä ja alapään o-renkaat onko lipsahtaneet mahdollisesti väärään paikkaan, tai onko ilmausruuvi poikki.

                              Myös ylävesiletkun kiinnitys murtuu herkästi jäähdyttimen kyljestä ja voihan letkuunkin tulla reikä. Muovipäädyn tiivisteet rupeaa joskus vuotamaan tai pääty halkeaa. Niin ja korkkikin voi hajota.

                              Itsellä ollut useammassa eri ikäisessä bemarissa aina joku noista vioista, joten kai niitä voi tyyppivioiksi sanoa.:think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎