Announcement

Collapse
No announcement yet.

523:sta ostamassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hapaa_
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 89
    • Vaasa

    523:sta ostamassa?

    Joo elikkä oon vähän noita 523sia kattellu, hintaluokassa alle 6000€..
    On siis tossa hintaluokassa niitä sinkkuvanoksia vm.96-98.
    Mitenkäs näissä toi kestävyyden laita kun näkyy olevan yli 300tkm ajettuja? Onko syytä välittää kilsoista jos on huollettu hyvin jne?
    Kuinka yleisiä näissä on kansiviat ja muut kalliit rempat? :think
    Ja vielä siitä kulutuksesta olis kiva tietää, että minkä verran vie suunnilleen seka-ajossa, keskinopeus olis ehkä n.40km/h. Taajamaa 60%/maantietä loput..
    Ja jos ylipäätään tulee mieleen mitä kannattaa katella ton verran ajatuissa niin kertokaa
    Kiitos jo etukäteen
    525d e61
    320i e90
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    #2
    Originally posted by hapaa_ View Post
    Joo elikkä oon vähän noita 523sia kattellu, hintaluokassa alle 6000€..
    On siis tossa hintaluokassa niitä sinkkuvanoksia vm.96-98.
    Mitenkäs näissä toi kestävyyden laita kun näkyy olevan yli 300tkm ajettuja? Onko syytä välittää kilsoista jos on huollettu hyvin jne?
    Kuinka yleisiä näissä on kansiviat ja muut kalliit rempat? :think
    Ja vielä siitä kulutuksesta olis kiva tietää, että minkä verran vie suunnilleen seka-ajossa, keskinopeus olis ehkä n.40km/h. Taajamaa 60%/maantietä loput..
    Ja jos ylipäätään tulee mieleen mitä kannattaa katella ton verran ajatuissa niin kertokaa
    Kiitos jo etukäteen
    Kestää ihan helposti sen +400tkm jos edes joskus huoltoja nähnyt. Alusta on se heikoin lenkki. Ainahan se vähäkilsaisempi on "parempi", tässä haen siis takaa tätä että se joskus myydään pois päinki. Varmaan tommosella ajolla menee johonkin 9 pintaan kulutus, itsellä 528 ja aikalailla tuollaista ajo niin 9-10.5l kulutus ollu ajotietokoneen mukaan. Kuuntele ajaessa sitä alustaa että koliseeko tai tärrääkö ratti jarrutuksissa esim. Ylipäätään kaikki samat jutut pätee näissäkin kuin muissakin autoissa. Ite ku ostin ton niin heti vesipumput, alustan nivelet sun muut "tyyppiviat" heti kuntoon vaikka kaikessa ei vikaa ollutkaan.

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7511
      • Kotona

      #3
      Tuon ikä- /hintaluokan e39:ssa ratkaisee eniten kyseisen yksilön kunto. Jos esim 1500-2000e lisäpanostuksella saa ~100tkm vähemmän ajetun hyvin pidetyn yksilön niin kannattaa ehdottomasti ostovaiheessa panostaa sellaiseen. Muutama tonni menee helposti remppoihin (alusta, renkaat yms). Ja vaikkei jälleenmyyntiarvoa ajattelisikaan niin onhan siinä eroa onko auton mittarissa esim. 250tkm vai 400tkm.

      Nyrkkisääntönä: halvin on harvoin paras ja köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa.
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      -

      Comment

      • hapaa_
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 89
        • Vaasa

        #4
        Kiitos vastauksista. Huomenna menen näillä näkymin kattomaan yhtä 523sta...
        Mitä nyt kannattaa sit ottaa huomioon, tietenkin perusasiat, huoltohistoria jne.
        Kannattaa ilmeisesti katsoa, että kaikki varoitusvalot palaa mittaristossa kun laittaa virrat päälle ja että ne sitten kanssa sammuu kun auto käynnistyy
        Voiko mitenkään koeajotilanteessa/ostohetkellä selvittää onko kansivikaa, jos niin miten? Ja jos pystyy muita kalliimpia vikoja saada selville helposti niin kertokaa ylipäätään että mitkä asiat kannattaa näissä e39 käydä läpi.. Kun ei ole varaa ostaa huonoa
        525d e61
        320i e90

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #5
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • hapaa_
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 89
            • Vaasa

            #6
            Kiitos. Kyllähän tuolta kaikenlaista löytyi, mutta ei varsinaisesti mitään koeajotilanteessa huomioitavaa, paitsi tärinät ym. :think
            525d e61
            320i e90

            Comment

            • slickwill
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 39
              • vantaa

              #7
              itellä ainaki ilmeni kansivika ku anto vähä enemmä kenkää, ni vähä sen jälkee alko lämmöt nousta.. oli onneks vaan jääny yks pultti löysälle ni ei ollu kansi kiero eikä halki.. jäähdytysnesteen määrä kannattaa kattoa, ja ainakin jos automaatti ilmastoinnilla ni kokeilla et tuleeko lämmintä molemmille puolille..
              Kehonsiirtovälineitä: Dodge Ram 2500, '06 busa ja vääräuskoisten iloksi Taunus turboprokkis
              Vikakoodinlukua Vantaan suunnalla, myös pienet korjaukset onnistuu.

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Originally posted by slickwill View Post
                ilmeni kansivika... yks pultti löysälle... ei ollu kansi kiero eikä halki..
                Eli jostain syystä kansi on joskus käytetty irti jonkun kiireisen amatöörin toimesta, tai kone on keittänyt ja lohkosta on yksi kierre antautunut. Tai mahdollisesti kumpikin vaihtoehto osuu oikeaan.

                Originally posted by slickwill View Post
                ja ainakin jos automaatti ilmastoinnilla ni kokeilla et tuleeko lämmintä molemmille puolille..
                Lämmintä on hyvä tulla myös manuaali-ilmastoinnilla.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • slickwill
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 39
                  • vantaa

                  #9
                  Vaikutti ainaki et jääny vaa löysälle, esim vika momentti jääny väliin, kyseisen pultin kierteistä ei selkoo ku muutama aiempi korkkas putsates ni vedin sit samaan kiukkuun kaikki uusiks
                  Kehonsiirtovälineitä: Dodge Ram 2500, '06 busa ja vääräuskoisten iloksi Taunus turboprokkis
                  Vikakoodinlukua Vantaan suunnalla, myös pienet korjaukset onnistuu.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎