Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tukkoinen ja kiihtyy epätasaisesti!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Psymon-88@hotmail.com
    Newbiemmer
    • Nov 2010
    • 18
    • Rovaniemi

    e39 tukkoinen ja kiihtyy epätasaisesti!!!

    elikkäs mulla on e39 523i vm.96 joka on ostosta asti ollut tukkoinen ja kiihtyy epätasaisesti ja bensaki tuntuu maistuvan. olen vaihtanut ilmansuodattimen, ruiskulle menevän imuputken ja tulpat ja eikä vaikutusta asiaan. sitten kun esim. 90km/h vauhista alkaa pienellä lisä kaasulla kiihyttään niin tuntuu että ei lähe mihinkään. kun jatkaa hiljalleen kaasun lisääämistä niin ei lähe vieläkään oikein mihinkään kunnes vaihtaa pienempää ja kyllähän se sillon lähtee... normaali kaasulla tuntuu olevan tuhnumpi kuin e36 320. kummatkin autot on automaatteja.

    auttakaa... jää liikenteessä jalkoihin
    Bmw E39 523i vm:1996
    Ex: Bmw E36 320 vm:1993
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    #2
    Vikakoodit?

    Arvaus: Ilmamassamittari

    Comment

    • Psymon-88@hotmail.com
      Newbiemmer
      • Nov 2010
      • 18
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by rizzo View Post
      Vikakoodit?

      Arvaus: Ilmamassamittari
      Vikakoodit on luettu. ei ollu vikaa.
      Niin mieki epäilen joko ilmamassa mittaria tai sitten lambda anturia.
      lähinnä kysyin sen takia jos jollain on ollu samankaltaisia ongelmia ja löytäny siihen kuuluvan vian.
      Bmw E39 523i vm:1996
      Ex: Bmw E36 320 vm:1993

      Comment

      • TeemuT
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 329
        • Muhos

        #4
        Oma E36 328 tökkäsi jouluna päästö mittaukseen ja syyksi paljastui lambdan lämmitys(antoi sille vikakoodin).
        ajossa sitä ei huomannut mitenkään ,veto oli ihan samanlaista kuin ennenkin eikä kulutuskaan isommin muuttunut.
        -TT-
        F30 320d

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          #5
          Originally posted by [email protected] View Post
          Vikakoodit on luettu. ei ollu vikaa.
          Niin mieki epäilen joko ilmamassa mittaria tai sitten lambda anturia.
          lähinnä kysyin sen takia jos jollain on ollu samankaltaisia ongelmia ja löytäny siihen kuuluvan vian.
          Joo mullakaan ei antanut MAFfista koodia, mutta livedatassa sitten näkyi että siinä on häikkää - kannattaa siis se vielä tsekata

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Oletko kattia koputellut, sisuskalut irti ja katti tukkeessa?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Psymon-88@hotmail.com
              Newbiemmer
              • Nov 2010
              • 18
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Oletko kattia koputellut, sisuskalut irti ja katti tukkeessa?
              En ole kokeilu mutta pitääpä kokeilla mie käytän ens viikolla auton päästömittauksessa katsastuksen vuoksi. kirjottelen sitten että miten kävi.
              Bmw E39 523i vm:1996
              Ex: Bmw E36 320 vm:1993

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Vm täsmäisi kyllä tuohon katin tukkeutumiseen. MAFfin voit testata ottamalla piuhan siitä irti.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • greyhound
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 43
                  • Koski tl/Turku

                  #9
                  Mulla e39 523:ssa samantyyppisiä oireita ja katti oli sulanu tukkoon. Ihmettelin vaan oireita liian kauan ja kansipahvi ehti pullahtaa ja alkoi keitteleen.
                  ex:
                  e30 318 i
                  e39 523 iA
                  e34 525 tdsA
                  e36 318 iS coupe

                  R1100S
                  R1100RS

                  Comment

                  • Timelord
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 504
                    • Loimaa

                    #10
                    Ääni katille täältäkin. Jos kiihdyttäessä helisee/ resonoi katin seutuvilta tietyllä kierrosluvulla niin ongelma todnäk paikallistettu.
                    Itellä katin vaihdon jälkeen epämääräinen kumivieterimäinen tukkoisuus/ resonointi poistui ja autoa voi taas kehua ehkäpä jopa pirteäksi, ei kuitenkaan miksikään raketiksi. =)
                    W201 2,5D
                    W123 280ce
                    E21 316
                    ex-E60 530ia
                    ex-E53 4,4i
                    ex-E39 523i
                    ex-E34 520ia
                    ex-E21 318i

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Näissä vanhemmissa on myös pakko antaa ääni murentuneelle katille....ja heti sen jälkeen nytkin imuvuodolle+varauksella MAF, tai näiden kaikkien yhteisvaikutukselle.
                      Nimittäin imuvuoto näissä 9/98 vanhemmissa saa pakolämmöt nousemaan niin että katin elementti sulaa kuoresta irti ja tämän jälkeen se pikkuhiljaa murenee putkistoon tukkien sen. Enemmän ominaisuus kuin vika.

                      Comment

                      • antteri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 222
                        • Tampere

                        #12
                        Löytyikö vika? :think

                        Comment

                        • Tomiry
                          Newbiemmer
                          • Jan 2011
                          • 21
                          • Siilinjärvi

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Oletko kattia koputellut, sisuskalut irti ja katti tukkeessa?
                          mulla oli itellä 97 vuoden 523ia jossa oli katin sisukset tullu putkeen ja jääny jumiin , eikä tapahtunu mitää vaikka kuinka polki kaasua. ei tullu kyllä hirveesti savuakaa putkesta

                          tarvikekatti kiinni ja toimi loistavasti eikä ollu katsastuksessakaa mitää ongelmia päästöissä.

                          Comment

                          • antteri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 222
                            • Tampere

                            #14
                            Jos putki / katti olisi tukossa niin silloin varmaan pelaisi huonosti nimenomaan suurilla kierroksilla? Vai voiko olla, että vääntäisi alhaalta huonosti, mutta suuremmilla kierroksilla toimisi suht. ok?

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              #15
                              Mitenkäs tuon tukkoisuuden pystyy testaamaan, taas vanha narina, ei viitsisi ostella miljoonia osia vain kokeilun vuoksi.
                              Mietin että oisko katissa jotai hämminkiä joka aiheuttaisi ikävät äänet kaasutellessa.. Eli kun polkee pienillä vaihteilla kaasua auto kuulostaa siltä kuin olisi joku onneton mopo ja peltinen ja tukkonen kone alla.
                              Ei mitään miehisyyttä äänissä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎