Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540i -99 päästöongelma (RATKAISTU)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorkkoo
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 89

    #16
    Kiitos tähänastisista vinkeistä, ilmottelen heti lisätietoja jahka ehdin taas töiltäni auton kimppuun
    Onko muuten kokemusta noista ilmamassamittarin puhdistussuihkeista vai kannattaako jättää suosiolla väliin? Vaikka ilmansuodatin kunnossa olisikin, ehtii kolmensadantuhannen kilometrin aikana luultavasti jotain pientä läpikin menemään
    Jos niillä ei mitään vahinkoa saa aikaan niin tuskin mitään menettää vaikka koettais sulkea likaisen anturinkin pois..

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      #17
      [QUOTE=Jorkkoo;2303571]Onko muuten kokemusta noista ilmamassamittarin puhdistussuihkeista vai kannattaako jättää suosiolla väliin?[QUOTE]

      Aivan turhaa
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3196
        • Saarijärvi

        #18
        [QUOTE=Dunky;2303927][QUOTE=Jorkkoo;2303571]Onko muuten kokemusta noista ilmamassamittarin puhdistussuihkeista vai kannattaako jättää suosiolla väliin?

        Aivan turhaa
        Toimii jos on tapahtunut joku öljyhaaveri vapaavirtausuodattimen kanssa tms. yritetty putsata laitetta crc:llä että filmi on oikeesti likanen.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Jorkkoo
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 89

          #19
          Nokka-akselien tunnistimet vihdoin vaihdettu: Kulkupuoli tuntuu parantuneen mutta päästöt eivät.. Auto on nyt siirtokilvillä täällä Vantaa/Helsinki -akselilla, jos vielä joku ystävällinen ehtisi laittamaan konetta piuhan päähän

          Comment

          • Jorkkoo
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 89

            #20
            No niin, nyt on vihdoin dataa autosta.

            ================================================== =========================
            error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe
            ================================================== =========================
            vehicle-identifikation-number: WBADN51060BR65154
            ================================================== =========================
            E R R O R M E M O R Y R E P O R T
            -------------------------------------
            Date: 04/09/11 17:13:14
            ECU: LCM_III
            JobStatus: OKAY
            Variant: LCM_III
            -------------------------------------------------------------
            RESULT: 1 errors in error memory !
            -------------------------------------------------------------
            40 thermal sensor for oillevel defect
            Error frequency : 1
            Error not present
            ================================================== ===========
            E R R O R M E M O R Y R E P O R T
            -------------------------------------
            Date: 04/09/11 17:13:17
            ECU: IHKA39_3
            JobStatus: OKAY
            Variant: IHKA39_3
            -------------------------------------------------------------
            RESULT: 1 errors in error memory !
            -------------------------------------------------------------
            21 Auxiliary water pump
            Error frequency : 24
            Short circuit to batt+
            ================================================== ===========
            E R R O R M E M O R Y R E P O R T
            -------------------------------------
            Date: 04/09/11 17:14:19
            ECU: ME72KWP0
            JobStatus: OKAY
            Variant: ME72KWP0
            -------------------------------------------------------------
            RESULT: 3 errors in error memory !
            -------------------------------------------------------------
            140 Output Thermostat Map cooling
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 32
            Engine speed 160.00 /min
            Engine temperature 75.00 Grd C
            Intake air temperature 25.50 Grd C
            Supply voltage 10.36 V
            Error currently available
            --
            --
            Signal-/Path discontinuity current,
            --
            --
            Signal-/Path discontinuity Initial,
            --
            --
            -------------------------------------------------------------
            33 Camshaft control
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 39
            Engine speed 680.00 /min
            Engine temperature 75.00 Grd C
            wnwi1_u -11.00 Grad KW
            tanwrhf_0_A 62.36 % TV
            Error currently available
            --
            --
            --
            Adaptation value impact not plausible current,
            --
            --
            --
            Adaptation value impact not plausible Initial,
            --
            --
            E-Flag debounce
            CARB debounce
            SCATT-active
            --
            -------------------------------------------------------------
            34 Camshaft control Bank 2
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 39
            Engine speed 680.00 /min
            Engine temperature 75.00 Grd C
            wnwi2_u -1.00 Grad KW
            tanwrhf_1_A 62.36 % TV
            Error currently available
            --
            --
            --
            Adaptation value impact not plausible current,
            --
            --
            --
            Adaptation value impact not plausible Initial,
            --
            --
            E-Flag debounce
            CARB debounce
            SCATT-active
            --

            ================================================== ========

            Näyttäisi olevan nokka-akselien ohjauksessa jotain vikaa, joka esiintyy myös silloin kun kone on sammuksissa? :think Osaisko joku selittää tarkemmin kun itselle tuo vikakoodi ei kerro juuri mitään?

            Lisäksi liitteenä kuva INPA:n Digital Values 2 -kohdasta (kone käynnissä): Mun mielestä näyttää ettei auto tietäisi katalysaattoreiden toiminnasta vai kuuluuko noiden pallukoiden (Status Cat) ollakin pois päätä?
            Attached Files

            Comment

            • Jorkkoo
              Bimmer Rookie
              • Mar 2008
              • 89

              #21
              Osaako kukaan auttaa :think

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Onko uudet nokka-anturit alkuperäiset?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Jorkkoo
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2008
                  • 89

                  #23
                  Kyllä ne alkuperäiset oli, BMW:n logoilla ja staattisiin suojapusseihin pakattuina. Tikkurilan Autokeskukselta tilattiin alustanumerolla joten luulisi olevan oikeanlaiset..? Johdot näissä uusissa oli harmaat alkuperäisten mustien sijaan, mutta sillä tuskin lienee merkitystä. Prkl, ei kai ne myineet mulle vääränlaisia antureita :think

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Eiköhän ne ihan oikeat ole.

                    Tosta vanos-ongelmasta on kuitenkin hyvä lähteä liikkeelle.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      #25
                      Oletko kotittanut ilman ilmamäärämittaria? Tempaise piuha irti auton ollessa käynnissä, onko huomattavaa eroa käynnissä?
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Jorkkoo
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 89

                        #26
                        Oon kyllä koettanut käyntiin piuha irrotettuna mutten ole ottanut sitä irti koneen käydessä.. Ainakin lähti käyntiin ihan normaalisti, enkä huomannut mitään tavallisesta poikkeavaa.. Pitää koettaa tuota kunhan pääsen työreissusta kotiin.

                        Comment

                        • Jorkkoo
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2008
                          • 89

                          #27
                          Päivitystä tilanteeseen..

                          Käytin autoa Seinäjoen Autokaarella vianetsinnässä kun tässä alkaa olla muuten konstit vähissä.. Päädyttiin siihen että koneesta tarkastetaan ajoitukset, sillä näyttää olevan aika lailla erilaiset arvot eri lohkoilla.. Summa summarum: sain edellisen omistajan kiinni, ja selvisi että koneeseen on hiljattain vaihdettu jakopään ketju ja laaharit, jonka jälkeen hän ei autoa ollut enää ehtinyt katsastaa. Ennemmin kuulemma mennyt päästöistä läpi ihan ok.. Voiskohan olla että vahingossa mennyt jako hampaan verran sivuun, se ainakin selittäisi paljon

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #28
                            Onhan se mahdollista että yhden hampaan heittää jollei sitä ajoitettu kummemmin vaan vaihdettu pelkkä ketju. Luulisi käynnistä kyllä huomaavan.
                            Tuo nyt on suht helppo tarkistaa, venakopat auki, alakerta ykk:hon ja nokkien päätylaipat pitäs osottaa kannen tasoon nähden ylöspäin, tosin imupuoli voi hieman heittää vanoksesta johtuen ja se on normaalia, mutta ainakin pakonokkia kun katsoo niin pystyy varmistamaan että pääketju on kohdallaan tai ei.
                            Tuosta eka kuva ja selitys: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/21
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Jorkkoo
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2008
                              • 89

                              #29
                              Kiitos hyvästä ohjeesta ja linkistä
                              Hitto kun ei ole itsellä aikaa alkaa moista operaatiota suorittaamaan.. Anyway, auto menee huoltoon maanantaina: Tuolloin tarkistetaan ajoitukset, ketjujen/rattaiden/laahareiden ym. kunto ja vaihdetaan samalla uusi syyläri. Laitan päivitystä heti kun tiedän lisää

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Originally posted by Supa View Post
                                Onhan se mahdollista että yhden hampaan heittää jollei sitä ajoitettu kummemmin vaan vaihdettu pelkkä ketju. Luulisi käynnistä kyllä huomaavan.
                                Tuo nyt on suht helppo tarkistaa, venakopat auki, alakerta ykk:hon ja nokkien päätylaipat pitäs osottaa kannen tasoon nähden ylöspäin, tosin imupuoli voi hieman heittää vanoksesta johtuen ja se on normaalia, mutta ainakin pakonokkia kun katsoo niin pystyy varmistamaan että pääketju on kohdallaan tai ei.
                                Tuosta eka kuva ja selitys: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/21
                                Hyvin harvassa pystyy silmällä näkemään, ns. uudemmassa ajoituksessa kun ei pakonokkakaan ole suorassa. Vanoksen adaptaatiosta kyllä näkee ja heittää vikakoodinkin jo yhden hampaan pielessä ollessaan. Kokeilin aikanaan
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎