Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    #16
    Pitää vissiin hinauttaa johkin liikkeelle, kun ei nuo koodien luvut muuten onnistu... Onneksi on tuo virtalukonpohjakin jo varalle hankittu, jos siitä nyt ahistais

    Muutenkin remppaa pukkaa, mutta ajattelin että ajamalla pajalle ois selvinny, mutta ei kuitenkaan... Onneksi olen 140km päässä autosta kun sitä hinurilla viedään... Ei tarvi kasvojaan menettää

    BTW: Jos moottorin sähköt omana kokonaisuutenaan, pitäisikö silloin startata jos annan konehuoneeseen apuvirtaa? Vai ahdistaako se paukkulanka silti?

    Ps. Kiitokset janne1974 avusta, vaikkei motti käynnistynytkään. Erittäin hyvää tiimihenkeä ja nopeaa toimintaa.
    Last edited by jakeluvesimies; 13-03-2011, 16:43. Reason: lisätieto

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      #17
      Vika selvitetty!!

      Hinautin autoni parkkihallista merkkiliikkeen diagnoosiin. Merkkiliikkeeseen siksi, että epäilin ongelman olevan sähköinen, ei mekaaninen. Epäilin nimittäin googletettuani, että ongelma olisi ajonestossa välillä DME & EWS. Vikakoodeja ei kuitenkaan löytynyt.

      Ainut asia mikä löytyi, oli ylimääräinen, jälkiasennettu ajonestolaite. itse olin tietämätön koko laitteen olemassaolosta. Tämä esti auton käynnistymisen, sallien kuitenkin startin pyörähtää pikkuisen. Perinteiset osat kuten cps, polttoainepumppu, virtalukon pohja tms. eivät näytelleet mitään osaa tässä ongelmassa.

      Nyt tämä ylimääräinen ajonesto on ohitettu ja auto käynnistyy normaalisti. Ilmeisesti myös uusi M-etupuskuri on tilattu tehtaalta, merkkiliikkeessä haljenneen tilalle

      Kiitokset kaikille korjausehdotuksia esittäneille!!

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1835
        • Kotona/Poissa

        #18
        Originally posted by jakeluvesimies View Post
        Vika selvitetty!!

        Hinautin autoni parkkihallista merkkiliikkeen diagnoosiin. Merkkiliikkeeseen siksi, että epäilin ongelman olevan sähköinen, ei mekaaninen. Epäilin nimittäin googletettuani, että ongelma olisi ajonestossa välillä DME & EWS. Vikakoodeja ei kuitenkaan löytynyt.

        Ainut asia mikä löytyi, oli ylimääräinen, jälkiasennettu ajonestolaite. itse olin tietämätön koko laitteen olemassaolosta. Tämä esti auton käynnistymisen, sallien kuitenkin startin pyörähtää pikkuisen. Perinteiset osat kuten cps, polttoainepumppu, virtalukon pohja tms. eivät näytelleet mitään osaa tässä ongelmassa.

        Nyt tämä ylimääräinen ajonesto on ohitettu ja auto käynnistyy normaalisti. Ilmeisesti myös uusi M-etupuskuri on tilattu tehtaalta, merkkiliikkeessä haljenneen tilalle

        Kiitokset kaikille korjausehdotuksia esittäneille!!
        Ei autosi satu olemaan peräisin Latviasta tms. itäeuroopasta? Siellä taitaa olla tapana varustaa auto ylimääräisellä ajonestolaitteella (jos en väärin muista)
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          #19
          Originally posted by jakeluvesimies View Post
          Vika selvitetty!!

          Ainut asia mikä löytyi, oli ylimääräinen, jälkiasennettu ajonestolaite. itse olin tietämätön koko laitteen olemassaolosta. Tämä esti auton käynnistymisen, sallien kuitenkin startin pyörähtää pikkuisen. Perinteiset osat kuten cps, polttoainepumppu, virtalukon pohja tms. eivät näytelleet mitään osaa tässä ongelmassa.
          Kiitokset kaikille korjausehdotuksia esittäneille!!
          Pahojahan nuo tuommoset "ku ei itekkää tiijjä" ni onneks et turhia purkanu ja tilaillu uusia osia... lumet sulaa vauhdilla

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            #20
            Tuontipeli joka tapauksessa, joten selittänee tuon ihmeellisyyden. Todellakin onni oli siinä, ettei mitää mekaanista vikaa, jota olisi pitänyt sitten arpoa kalliita osia vaihtamalla.

            Lumi sulaa, kumi sulaa....

            Comment

            • Haba-75
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 91

              #21
              e39 EI KÄYNNISTY!!

              Autona 8/98 540ia

              Ongelma:Töistä kotiin lähtiessä,kaukosäätimellä ovet auki,avaimet virtalukkoon ja startatessa kuuluu nak naks.Mittariston valot,puhallin sisätilan valot toimii.Toinen yritys,ei mitään eloa,kaikki pimeenä.Öljykannun kuva vilahtaa himmeästi.

              Moottoritilasta apuvirtaa ja uus yritys,kaikki valot,puhallin toimii mut startatessa kuuluu taas naks naks.Mittariston salavalikosta akun jännite 13,6v siis auton ollessa kaapeleissa. Odottelua 5min ja uus yritys NAKS NAKS taas.... MISSÄ VIKA??
              E61 530Dat

              Comment

              • merbau
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 130
                • Pälkäne

                #22
                Originally posted by Haba-75 View Post
                Autona 8/98 540ia

                Ongelma:Töistä kotiin lähtiessä,kaukosäätimellä ovet auki,avaimet virtalukkoon ja startatessa kuuluu nak naks.Mittariston valot,puhallin sisätilan valot toimii.Toinen yritys,ei mitään eloa,kaikki pimeenä.Öljykannun kuva vilahtaa himmeästi.

                Moottoritilasta apuvirtaa ja uus yritys,kaikki valot,puhallin toimii mut startatessa kuuluu taas naks naks.Mittariston salavalikosta akun jännite 13,6v siis auton ollessa kaapeleissa. Odottelua 5min ja uus yritys NAKS NAKS taas.... MISSÄ VIKA??
                Vähän kuulostaa samanlaiselta kuin oma 540iA -00, ennen kuin vaihdoin virtalukon pohjan. Ehkä hiukan eroa oli siinä, että välillä sentään starttasi, välillä ei tapahtunut avaimesta mitään, joskus starttasi ja heti perään sammui. Toisinaan loppui mm. avaimen kaukosäädön akun varaus jne.

                Halvahko osa ja suht helppo vaihtaa. Vaihdon jälkeen (viime kesä) ei moisia ongelmia ollenkaan.
                540iA -00 M-sport
                Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                Comment

                • jakeluvesimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2010
                  • 2726
                  • On the road @ Laplandia

                  #23
                  Originally posted by Haba-75 View Post
                  Autona 8/98 540ia

                  Ongelma:Töistä kotiin lähtiessä,kaukosäätimellä ovet auki,avaimet virtalukkoon ja startatessa kuuluu nak naks.Mittariston valot,puhallin sisätilan valot toimii.Toinen yritys,ei mitään eloa,kaikki pimeenä.Öljykannun kuva vilahtaa himmeästi.

                  Moottoritilasta apuvirtaa ja uus yritys,kaikki valot,puhallin toimii mut startatessa kuuluu taas naks naks.Mittariston salavalikosta akun jännite 13,6v siis auton ollessa kaapeleissa. Odottelua 5min ja uus yritys NAKS NAKS taas.... MISSÄ VIKA??

                  Aikoinaan seiska teki samaa, eli naksutti vain. Jaksoi toki ovet avata ym... Silloin vika korjaantui uudella akulla eikä vika enää palannut. Tuo elottomuus toisella yrityksellä tukisi väitettä tyhjästä / viallisesta akusta, sillä starttauksen yrityskin purkaa akkua lisää..?
                  Last edited by jakeluvesimies; 06-04-2011, 22:59. Reason: lisäys

                  Comment

                  • Haba-75
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2007
                    • 91

                    #24
                    Mut tässähän akun jännitteen perusteella ei pitäis akussa olla vikaa...?

                    Siis eka starttauksen jälkee kun koko kosla pimeni niin samalla meni tietty peräkontti myös siihen tilaan ettei lähtenyt auki.Apuvirralla kaikki toimii muttei starttaa...

                    Harmi ku auto jäi sellaiseen paikkaan ettei apuvirtaa pääse antamaan ku vasta illalla...:think
                    E61 530Dat

                    Comment

                    • Haba-75
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 91

                      #25
                      No niin ongelma ratkesi uudella 100ah akulla. Nyt taas käy ja kukkuu

                      Kiitos vastanneille!!
                      E61 530Dat

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        #26
                        Originally posted by Haba-75 View Post
                        Mut tässähän akun jännitteen perusteella ei pitäis akussa olla vikaa...?

                        Mittaustulostasi vääristi kuitenkin seuraava pieni tekijä:
                        "Mittariston salavalikosta akun jännite 13,6v siis auton ollessa kaapeleissa."


                        Hyvä kuitenkin, että uusi akku ratkaisi tilanteen

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #27
                          Originally posted by jakeluvesimies View Post
                          Mittaustulostasi vääristi kuitenkin seuraava pieni tekijä:
                          "Mittariston salavalikosta akun jännite 13,6v siis auton ollessa kaapeleissa."


                          Hyvä kuitenkin, että uusi akku ratkaisi tilanteen
                          Ja muistetaan että ei se auto volteilla käyntiin hörähdä, vaan AMPPEEREILLA!!
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • ///Jani
                            Newbiemmer
                            • Mar 2005
                            • 24
                            • Vantaa

                            #28
                            Jatketaan vielä samaan threadiin...

                            Pienenä murheena erittäin satunnaisesti esiintynyt vika, yrittää käynnistää autoa ja kuuluu vain naksaus eikä startti lähde pyörimään ja kun virrat kääntää heti perään pois kuuluu toinen naksaus... puhallin yms muu lähtee kyllä päälle ihan normaalisti. Sitten avaimesta vaan virrat pois, muutaman sekunnin odottelu, uudestaan käyntiin ja taas startti pyörii hienosti ja käynnistyy.. Solenoidissako voisi olla vika? Vika ei siis kovinkaan usein ole esiintynyt, mutta olisihan tuo hyvä saada pyörittämään sitä starttia ihan joka kerta, ettei moisen takia tarvitse joskus jäädä tien päälle...

                            Autona siis E39 523IA
                            E87 120d -05

                            Ex: E46 330i M-sport -01
                            Ex: E90 320d -05
                            Ex: E39 523iA -96
                            Ex: E30 320i -86

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎