Die Turbo Tuning Seite mit allen wichtigen Informationen und exklusiven Tuning Teilen für den Turbomotor - Tuningteile wie Blow Off Ventile, Dampfräder, Wassereinspritzanlagen, Turbo Timer, Turbotimer, Lüfter, Ladedruck Erhöhung uvm.
Ei kai siinä kun tilaat ton paketin ja asennat... Hyöty onkin vähintäänkin kyseenalainen.
Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne - Official member of Team Järki & Kohtuus -
- You gotta pay to play -
minua lähinnä hävettää jos auto pitää ylimääräisiä ääniä.. no kukin tavallaan
toisekseen, kun olen autoa ostamassa skippaan kaikki amispatentein varustetut yksilöt jos vaan huomaan ne ja oletan valtaosan toimivan näin niin eikös tuommosen asentaminen tiputa auton arvoa?
mutta eikös viritys ole onnistunut kun tehot ei putoa yli kymmentä hevosvoimaa joten
En nuista uudemmista savustimista tiedä mutta itse kaipaisin dumppia tuohon tds:sään, sen vertaa kovasti iskee turbolle takasin kun päästää kaasun ahdoilla.
En nuista uudemmista savustimista tiedä mutta itse kaipaisin dumppia tuohon tds:sään, sen vertaa kovasti iskee turbolle takasin kun päästää kaasun ahdoilla.
anteeksi tyhmä kysymys mutta mikä aiheuttaa dieselissä turbolle paineiskun kun päästää kaasun ahdoilla? :think
anteeksi tyhmä kysymys mutta mikä aiheuttaa dieselissä turbolle paineiskun kun päästää kaasun ahdoilla? :think
Isosta koolerista ja ahtoputkista tulee kohtuu kookas painesäiliö(2,5bar) ja kun pakokaasut(2,0bar) loppuu kaasupoljinta nostaessa(minulla tilavuudeltaan pieni pakosarja) lähtee ahtoilma purkautumaan väärään suuntaan.
Isosta koolerista ja ahtoputkista tulee kohtuu kookas painesäiliö(2,5bar) ja kun pakokaasut(2,0bar) loppuu kaasupoljinta nostaessa(minulla tilavuudeltaan pieni pakosarja) lähtee ahtoilma purkautumaan väärään suuntaan.
Jotenkin noin......
jaa ehkä mä ymmärrän kun katsoo noita sun sigun lukuja
Isosta koolerista ja ahtoputkista tulee kohtuu kookas painesäiliö(2,5bar) ja kun pakokaasut(2,0bar) loppuu kaasupoljinta nostaessa(minulla tilavuudeltaan pieni pakosarja) lähtee ahtoilma purkautumaan väärään suuntaan.
Jotenkin noin......
Ei kyllä sovi mun järkeen. Bensakoneissa dumppi on hyvä olla, mutta dieseleissä siitä tuskin on mitää muuta hyötyä kuin se ääni...
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Taitaa noi pienetkin diesel koneidet hyrrät kestää jonkin verran paineiskua siiville, suurempi rasitus on korkeat ahtopaineet sekä pienen koon tuoma pakolämpöongelma Eli tuosta dumpista ei käytännössä ole haittaa muttei mitään hyötyäkään ja henkilökohtaisesti en dieselin dumpin äänestä edes perusta kuinkaan päin...
Ja oikeat turbot bensiini autoissakin kestää kyllä paineiskut, oikeilla turboilla tarkoitan sellaisia jotka kooltaankin ovat jo turbon näköisiä!
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Vakioautoon ei mitään järkeä. Manuaalivaihteisessa saattaa menopuoli huonontuakkin vaihtotilanteessa. Näissä +100hv/litr dieseleissäkään ei dumppia kovin usein tarvi, ainakaan perinteisillä ahtimilla.
Jaska T: miksi noin paljon ahtoa suotta, tuohon tehoon pitää 2bar riittää
Taitaa noi pienetkin diesel koneidet hyrrät kestää jonkin verran paineiskua siiville, suurempi rasitus on korkeat ahtopaineet sekä pienen koon tuoma pakolämpöongelma Eli tuosta dumpista ei käytännössä ole haittaa muttei mitään hyötyäkään ja henkilökohtaisesti en dieselin dumpin äänestä edes perusta kuinkaan päin...
Ja oikeat turbot bensiini autoissakin kestää kyllä paineiskut, oikeilla turboilla tarkoitan sellaisia jotka kooltaankin ovat jo turbon näköisiä!
Edelleenkin puhutaan dieselin kohdalla paineiskusta? Kaikki mitä turbo puhaltaa, menee dieselkoneen läpi kaasupolkimen asennosta huolimatta, mitään paineen nousua ei tapahdu iskusta puhumattakaan.
Uudemmissa olevat "kaasuläpätkin" on ilmanmäärän säätelyyn DPF poltoon, ja niitä tuskin läväytetään kiinni ahdoilla.
Sen sijaan dumppi voi aiheuttaa muuta häikkiä, kun MAF mittaa ilmanmäärää ja sitä "katoaa" nyt syklisesti välistä jonnekkin.
Ei tuolla mitään hyötyä haeta ja ei siinä varmaan mitään järkeäkään ole.
En ole vaan törmännyt kyseiseen vekottimeen, jossa tuo olisi niin ihan mielenkiinnosta ajattelin laittaa.
Comment