Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dumppia E39 525:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anssi H
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 2
    • suomi

    Dumppia E39 525:seen?

    Millanenkohan projekti olisi lyödä tämä setti E39 525d:hen vm2001?
    Onko joku joskus laittanut dumppia kyseiseen koneeseen?

    Die Turbo Tuning Seite mit allen wichtigen Informationen und exklusiven Tuning Teilen für den Turbomotor - Tuningteile wie Blow Off Ventile, Dampfräder, Wassereinspritzanlagen, Turbo Timer, Turbotimer, Lüfter, Ladedruck Erhöhung uvm.
    Last edited by Anssi H; 18-03-2011, 13:53.
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #2
    Nyt kuulostaa...jännältä.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • Polar
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2045
      • Espoo

      #3
      Ei kai siinä kun tilaat ton paketin ja asennat... Hyöty onkin vähintäänkin kyseenalainen.
      Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
      - Official member of Team Järki & Kohtuus -
      - You gotta pay to play -

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        minua lähinnä hävettää jos auto pitää ylimääräisiä ääniä.. no kukin tavallaan

        toisekseen, kun olen autoa ostamassa skippaan kaikki amispatentein varustetut yksilöt jos vaan huomaan ne ja oletan valtaosan toimivan näin niin eikös tuommosen asentaminen tiputa auton arvoa?
        mutta eikös viritys ole onnistunut kun tehot ei putoa yli kymmentä hevosvoimaa joten
        Last edited by Leka; 18-03-2011, 16:43.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          #5
          Miksi sinne pitäs toi laittaa?

          Comment

          • Jaska T
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 215
            • Pyhäsalmi

            #6
            Originally posted by zeneg View Post
            Miksi sinne pitäs toi laittaa?
            En nuista uudemmista savustimista tiedä mutta itse kaipaisin dumppia tuohon tds:sään, sen vertaa kovasti iskee turbolle takasin kun päästää kaasun ahdoilla.
            Last edited by Jaska T; 18-03-2011, 16:54.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by Jaska T View Post
              En nuista uudemmista savustimista tiedä mutta itse kaipaisin dumppia tuohon tds:sään, sen vertaa kovasti iskee turbolle takasin kun päästää kaasun ahdoilla.
              anteeksi tyhmä kysymys mutta mikä aiheuttaa dieselissä turbolle paineiskun kun päästää kaasun ahdoilla? :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Jaska T
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 215
                • Pyhäsalmi

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                anteeksi tyhmä kysymys mutta mikä aiheuttaa dieselissä turbolle paineiskun kun päästää kaasun ahdoilla? :think
                Isosta koolerista ja ahtoputkista tulee kohtuu kookas painesäiliö(2,5bar) ja kun pakokaasut(2,0bar) loppuu kaasupoljinta nostaessa(minulla tilavuudeltaan pieni pakosarja) lähtee ahtoilma purkautumaan väärään suuntaan.

                Jotenkin noin......

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by Jaska T View Post
                  Isosta koolerista ja ahtoputkista tulee kohtuu kookas painesäiliö(2,5bar) ja kun pakokaasut(2,0bar) loppuu kaasupoljinta nostaessa(minulla tilavuudeltaan pieni pakosarja) lähtee ahtoilma purkautumaan väärään suuntaan.

                  Jotenkin noin......
                  jaa ehkä mä ymmärrän kun katsoo noita sun sigun lukuja

                  "M51d25 210kw 560nm"
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • smpovers
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2372
                    • Tammela

                    #10
                    Originally posted by Jaska T View Post
                    Isosta koolerista ja ahtoputkista tulee kohtuu kookas painesäiliö(2,5bar) ja kun pakokaasut(2,0bar) loppuu kaasupoljinta nostaessa(minulla tilavuudeltaan pieni pakosarja) lähtee ahtoilma purkautumaan väärään suuntaan.

                    Jotenkin noin......
                    Ei kyllä sovi mun järkeen. Bensakoneissa dumppi on hyvä olla, mutta dieseleissä siitä tuskin on mitää muuta hyötyä kuin se ääni...
                    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                    BMW 330d touring e46 -05
                    Ford Cortina Mk2 1600 -70
                    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                    Comment

                    • Boiga
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 1773
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Taitaa noi pienetkin diesel koneidet hyrrät kestää jonkin verran paineiskua siiville, suurempi rasitus on korkeat ahtopaineet sekä pienen koon tuoma pakolämpöongelma Eli tuosta dumpista ei käytännössä ole haittaa muttei mitään hyötyäkään ja henkilökohtaisesti en dieselin dumpin äänestä edes perusta kuinkaan päin...

                      Ja oikeat turbot bensiini autoissakin kestää kyllä paineiskut, oikeilla turboilla tarkoitan sellaisia jotka kooltaankin ovat jo turbon näköisiä!
                      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                      Comment

                      • muuris
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Vakioautoon ei mitään järkeä. Manuaalivaihteisessa saattaa menopuoli huonontuakkin vaihtotilanteessa. Näissä +100hv/litr dieseleissäkään ei dumppia kovin usein tarvi, ainakaan perinteisillä ahtimilla.

                        Jaska T: miksi noin paljon ahtoa suotta, tuohon tehoon pitää 2bar riittää
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by Boiga View Post
                          Taitaa noi pienetkin diesel koneidet hyrrät kestää jonkin verran paineiskua siiville, suurempi rasitus on korkeat ahtopaineet sekä pienen koon tuoma pakolämpöongelma Eli tuosta dumpista ei käytännössä ole haittaa muttei mitään hyötyäkään ja henkilökohtaisesti en dieselin dumpin äänestä edes perusta kuinkaan päin...

                          Ja oikeat turbot bensiini autoissakin kestää kyllä paineiskut, oikeilla turboilla tarkoitan sellaisia jotka kooltaankin ovat jo turbon näköisiä!
                          Edelleenkin puhutaan dieselin kohdalla paineiskusta? Kaikki mitä turbo puhaltaa, menee dieselkoneen läpi kaasupolkimen asennosta huolimatta, mitään paineen nousua ei tapahdu iskusta puhumattakaan.

                          Uudemmissa olevat "kaasuläpätkin" on ilmanmäärän säätelyyn DPF poltoon, ja niitä tuskin läväytetään kiinni ahdoilla.

                          Sen sijaan dumppi voi aiheuttaa muuta häikkiä, kun MAF mittaa ilmanmäärää ja sitä "katoaa" nyt syklisesti välistä jonnekkin.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • Anssi H
                            Newbiemmer
                            • Feb 2010
                            • 2
                            • suomi

                            #14
                            Ei tuolla mitään hyötyä haeta ja ei siinä varmaan mitään järkeäkään ole.
                            En ole vaan törmännyt kyseiseen vekottimeen, jossa tuo olisi niin ihan mielenkiinnosta ajattelin laittaa.

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              #15
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎