Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da kierrokset seilaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnssiBMW
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 31
    • Oku

    e39 530da kierrokset seilaa

    Yritin etsiä selitystä mutta en mitään selkeää syytä tai vikaa löytänyt joten koitetaanpa onko ollut kohtalotovereita.

    Tasakaasulla ajaessa huomaa selkeimmin ja kun laskee kaasun kokonaan.
    Eli tätä kuuluisaa 200-300kierrosta heittelemistä.

    Antaa vain yhtä vikakoodia= 5651 rough idle speed controller

    Nollaa koodit ja ajaa testilenkin ja vikakoodi taas kummittelemassa.

    Suutin arvot oli niin että suuttimet 1 ja 6 jotain lähellä 0,5-1,5. Suuttimet 2,3,4 ja 5 taas lähempänä -1,5-0? Ei siis suurta eroa.

    Rail-paine tyhjäkäynnillä oli muistaakseni tasaisesti 300 nurkilla.

    Olisiko kokeneemmilla vinkkejä mistä lähteä hakemaan vikaa tai jopa vika tuolla koodilla suoraan tiedossa???

    Kiitos jo etukäteen.
  • AnssiBMW
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 31
    • Oku

    #2
    Sitten lisää ihmetystä. Ajaessa kun kierrokset lähtee ylöspäin eli hummatessa ni suuttimien arvot nollaantuu eli ohjelma näyttää normaalisti jotain arvoja välillä -1,5-2 mutta yhtäkkiä kaikki samanaikaisesti 00.0??

    Onko tuo normaalia?

    Tällä testilenkillä ei sitten antanutkaan tätä vikakoodia ja silti vaan kierrokset seilaa.

    Näkyvillä olevia liittimiä yritetty putsata.

    Ja siis tyhjäkäynti tuntuisi pyörivän tasaisesti.

    Apuja kaivataan.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Millä softalla tuo koodi on saatu? Kuulostaa hieman erikoiselta dieselin vikakoodiksi.

      Korjausarvot menevät nollille korkeammilla kierroksilla, koska siellä korjausta ei enää käytetä.

      Kokeile irrottaa rail-paineanturin liitin ja testaa, miten toimii.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • AnssiBMW
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 31
        • Oku

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Millä softalla tuo koodi on saatu? Kuulostaa hieman erikoiselta dieselin vikakoodiksi.

        Korjausarvot menevät nollille korkeammilla kierroksilla, koska siellä korjausta ei enää käytetä.

        Kokeile irrottaa rail-paineanturin liitin ja testaa, miten toimii.
        INPA 5.0.2

        Kokeilen sitä liittimen irrotusta. Ilmeisesti jos anturi vikaa niin pitäs seilauksen loppua kun liitin irrotetaan? Meneekö johonkin oletustilaan?

        Sellanen tuli vielä mieleen että kierrokset siis oli siinä 1500 huitteilla kun tätä "nollaantumista" tapahtuu. Millä kierrosalueella nuo korjausarvot jää pois?
        Last edited by AnssiBMW; 28-03-2011, 22:43. Reason: lisäystä

        Comment

        • AnssiBMW
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 31
          • Oku

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Kokeile irrottaa rail-paineanturin liitin ja testaa, miten toimii.
          Ei vaikutusta. Toimii muuten auto normaalin oloisesti heti 2000kierroksesta eteenpäin olipa pistoke paikallaan tai ei.

          Niin ja kaikista selvimmin tän heijaamisen huomaa kun laittaa vakionopeudensäätimen päälle. Tai kun ns.moottorijarruttaa.

          Ideoita? Mitä seuraavaksi?

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2000
            • Tampere/kainuu

            #6
            Momentinmuuntimen lukituskytkin.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • AnssiBMW
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 31
              • Oku

              #7
              Originally posted by zakspeed View Post
              Momentinmuuntimen lukituskytkin.
              Miten tämän voisin saada todennettua?

              Ei nyt kuitenkaan huvita ensimäisenä uutta momentinmuunninta lähteä vaihtamaan. Koska sitähän tuo vika mitä ilmeisimmin teetättää?

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2000
                • Tampere/kainuu

                #8
                Lukituskytkimen ohjaus pitäisi tavalla tai toisella manipuloida niin, ettei sitä käytetä. Silloin vika poistunee mikäli lukituskytkimeltä tuo ongelma tulee. Toki vika voi olla lukituskytkintä ohjaavassa magneettiventtiilissäkin.

                Mersuissa tuota ongelmaa on saatu vaihteiston huuhtelulla aisoihin.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Lukituskytkimen ohjaus pitäisi tavalla tai toisella manipuloida niin, ettei sitä käytetä. Silloin vika poistunee mikäli lukituskytkimeltä tuo ongelma tulee. Toki vika voi olla lukituskytkintä ohjaavassa magneettiventtiilissäkin.

                  Mersuissa tuota ongelmaa on saatu vaihteiston huuhtelulla aisoihin.
                  Lukituksen ohjauksen poiskytkeminen ei ihan helppo?, mutta inpalla voi seurata ajossa koska lukitus on päällä, helpottaa tutkintaa jo kummasti.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 2000
                    • Tampere/kainuu

                    #10
                    Originally posted by Esal View Post
                    Lukituksen ohjauksen poiskytkeminen ei ihan helppo?, mutta inpalla voi seurata ajossa koska lukitus on päällä, helpottaa tutkintaa jo kummasti.
                    Tai laskee toisesta takarenkaasta ilmaa reilusti vähemmälle niin ei toimi muuntimen lukitus
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • AnssiBMW
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 31
                      • Oku

                      #11
                      Originally posted by Esal View Post
                      Lukituksen ohjauksen poiskytkeminen ei ihan helppo?, mutta inpalla voi seurata ajossa koska lukitus on päällä, helpottaa tutkintaa jo kummasti.
                      En saanut selkoa mikä niistä seuraa tuota lukitusta?

                      Torgue ..... clutch jotakin jotakin?

                      Ainut vaihteiston puolella ihmetystä herättävä asia oli jostakin inpan valikosta kun menee F5:llä ja sit johonkin valikkoon missä luki erikoinen teksti --error when cornering--- ?? tässä ON/OFF valo joka läpyttää ajaessa kokoajan?

                      Kertooko tuo kenellekään mitään?

                      Comment

                      • R Power
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 163

                        #12
                        Originally posted by AnssiBMW View Post
                        En saanut selkoa mikä niistä seuraa tuota lukitusta?

                        Torgue ..... clutch jotakin jotakin?

                        Ainut vaihteiston puolella ihmetystä herättävä asia oli jostakin inpan valikosta kun menee F5:llä ja sit johonkin valikkoon missä luki erikoinen teksti --error when cornering--- ?? tässä ON/OFF valo joka läpyttää ajaessa kokoajan?

                        Kertooko tuo kenellekään mitään?
                        Ota "print screen" siitä valikosta niin hieman selkeyttää tilannetta.
                        Ahneella on aina enemmän!

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by AnssiBMW View Post
                          En saanut selkoa mikä niistä seuraa tuota lukitusta?

                          Torgue ..... clutch jotakin jotakin?

                          Ainut vaihteiston puolella ihmetystä herättävä asia oli jostakin inpan valikosta kun menee F5:llä ja sit johonkin valikkoon missä luki erikoinen teksti --error when cornering--- ?? tässä ON/OFF valo joka läpyttää ajaessa kokoajan?

                          Kertooko tuo kenellekään mitään?
                          Onkohan renkaat nyt oikean kokoiset, ja ettei etu/taka välillä ole suurta kulumiseroa? Täältä olen lueskellut että tuon tapaista lukituksen renkkausta yms. on tullut renkaistakin.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • AnssiBMW
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 31
                            • Oku

                            #14
                            Originally posted by Esal View Post
                            Onkohan renkaat nyt oikean kokoiset, ja ettei etu/taka välillä ole suurta kulumiseroa? Täältä olen lueskellut että tuon tapaista lukituksen renkkausta yms. on tullut renkaistakin.
                            Renkaat ja vanteet täysin saman kokoiset mutta renkaat on vanhat ja kuluneet. Voi siis olla kulumiseroa. Mutta aika herkkä on e39 jos haistaa noin herkästi ja rupeaa temppuilemaan.

                            cornering tarkoittaa kaarreajo ominaisuuksia tai viittaa siihen?

                            error when cornering = vikaa kaarreajo ominaisuuksissa?

                            Tuota ON/OFF valoa inpa siis vilkuttaa koko ajan vaikka suoraankin ajaa.

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by AnssiBMW View Post
                              Renkaat ja vanteet täysin saman kokoiset mutta renkaat on vanhat ja kuluneet. Voi siis olla kulumiseroa. Mutta aika herkkä on e39 jos haistaa noin herkästi ja rupeaa temppuilemaan.

                              cornering tarkoittaa kaarreajo ominaisuuksia tai viittaa siihen?

                              error when cornering = vikaa kaarreajo ominaisuuksissa?

                              Tuota ON/OFF valoa inpa siis vilkuttaa koko ajan vaikka suoraankin ajaa.
                              ABS anturienkin pitäisi sytyttää mittaristoon helposti varoitusvaloja, katso onko niistä kuitenkin jotain vikakoodia.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎