Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da kierrokset seilaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R Power
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 163

    #16
    Turbiini ei silloin lukitu "oikein" mikäli laatikossa on liian vähän öljyä.
    Ahneella on aina enemmän!

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2000
      • Tampere/kainuu

      #17
      Se on tarkka. Kuten tuossa aiemmin kirjoitin niistä rengaspaine eroista niin nekin saa lukituksen toimimaan miten sattuu tai ei ollenkaan.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • AnssiBMW
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 31
        • Oku

        #18
        Originally posted by zakspeed View Post
        Se on tarkka. Kuten tuossa aiemmin kirjoitin niistä rengaspaine eroista niin nekin saa lukituksen toimimaan miten sattuu tai ei ollenkaan.
        Hep hep... ABS,ASC,yms boxin tutkiskelua inpalla

        Löytyy lisää koodia: 14(114?) Pressure sensor (offset)
        error frequency:1


        ASC not passiv
        ABS-control passiv
        yms
        yms

        Toinen koodi: 108 SN-control
        Error frequency:1


        ASC not passiv
        yms
        yms

        Nämä siis ABS,ASC... boxin vikakoodit. Tullut 4.2.2011

        Eli vaikka tulleet helmikuussa nuo koodit niin voivatko vaikuttaa tuohon vaihteiston toimintaan? Nyt nollasin ja pitää katsoa kun emäntä pääsee töistä että ovatko tulleet uudestaan.

        Tietääkö joku mitä koodit tarkoittaa?

        Niin ja heijannut auto on kuitenkin sieltä helmikuusta luulisin...
        Last edited by AnssiBMW; 02-04-2011, 17:16.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Toi SN-control tahtoo tulla kun jarruneste käy vähiin.

          Katoppa ajossa mitä pyörimisnopeudet renkaille näyttää, tai paremminkin onko niissä eroja.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • AnssiBMW
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 31
            • Oku

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Toi SN-control tahtoo tulla kun jarruneste käy vähiin.

            Katoppa ajossa mitä pyörimisnopeudet renkaille näyttää, tai paremminkin onko niissä eroja.
            OK. Kiitosta.

            Pitääpä tutustua taas inpaan. Löytyy varmaankin nuo pyörimisnopeudet sieltä ABS boxin valikoista.

            Niin ja auton kojetaulussa meidän aikana ei varoitusvaloja ole ollut. Auto ollut meillä helmikuusta.
            Last edited by AnssiBMW; 03-04-2011, 09:50.

            Comment

            • AnssiBMW
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 31
              • Oku

              #21
              Originally posted by AnssiBMW View Post
              OK. Kiitosta.

              Pitääpä tutustua taas inpaan. Löytyy varmaankin nuo pyörimisnopeudet sieltä ABS boxin valikoista.

              Niin ja auton kojetaulussa meidän aikana ei varoitusvaloja ole ollut. Auto ollut meillä helmikuusta.
              ECU=LWS5_1B

              Result: 4 errors in error memory
              ----------------------------------
              CAN-Bus off
              Error frequency:1
              Static error
              Errorcode:0C 21 B5
              ----------------------------------
              Wrong LWS-ID
              Error frequency:0
              Sporadic error
              Errorcode:0B 00 69
              ----------------------------------
              not an ASC2-message
              Error frequency:0
              Sporadic error
              Errorcode:09 00 59
              ----------------------------------
              Clamp 30 defective
              Error frequency:0
              Sporadic error
              Errorcode:01 00 03
              ----------------------------------

              Että tämmöstä tälläkertaa...:think

              Oisko noissa mitään tuohon heijaamiseen?

              Mitä nää käytännössä ees tarkottaa?

              Renkaatkin tuntui pyörivän lähes samaa vauhtia eturenkaat max:0,5 mailia hitaammin.
              En tuostakaan aivan sata varma ole kun niin paljon vaihtelua noissa lukemissa.

              Mitä on ne mittarit siinä alla?

              -Gier angle speed-
              [rad/s]
              -lateral acceleration-
              [m/s'']
              -Synthetic steering wheel angle-
              [degrees]

              Comment

              • AnssiBMW
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 31
                • Oku

                #22
                Originally posted by AnssiBMW View Post
                Yritin etsiä selitystä mutta en mitään selkeää syytä tai vikaa löytänyt joten koitetaanpa onko ollut kohtalotovereita.

                Tasakaasulla ajaessa huomaa selkeimmin ja kun laskee kaasun kokonaan.
                Eli tätä kuuluisaa 200-300kierrosta heittelemistä.

                Antaa vain yhtä vikakoodia= 5651 rough idle speed controller

                Nollaa koodit ja ajaa testilenkin ja vikakoodi taas kummittelemassa.

                Suutin arvot oli niin että suuttimet 1 ja 6 jotain lähellä 0,5-1,5. Suuttimet 2,3,4 ja 5 taas lähempänä -1,5-0? Ei siis suurta eroa.

                Rail-paine tyhjäkäynnillä oli muistaakseni tasaisesti 300 nurkilla.

                Olisiko kokeneemmilla vinkkejä mistä lähteä hakemaan vikaa tai jopa vika tuolla koodilla suoraan tiedossa???

                Kiitos jo etukäteen.
                Unohtui aikanaan päivittää tänne vian selviäminen. Kiitos eräälle maaninkalaiselle automaattilaatikko gurulle. e39:n GM ei ollutkaan turbiinivikainen eikä laatikkoa tarvinnut vaihtaa. Vika löytyi solenoidista joka ohjaa turbiinin lukkiutumista. Vikaa ei löytynyt inpalla eikä muillakaan ohjelmilla. Selvisin edullisella remontilla lukuunottamatta että vaihdoin turhaan turbiinin. Oli siitä vanhasta turbiinista lähtenyt jauhoa laatikon venttiilikoneistoon joka puhdistettiin ja tiivisteet vaihdettiin. (jauho tuli varmaankin siitä että lukko remppasi edestakaisin ja turbiini siis luisti vähän väliä. Niin ja jauho siis lähtenyt turbiinin levyistä eli ei ollut metallia seassa.)

                Että näin.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎