Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d -02 Railipaineet ei nouse tarpeeksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simppaa
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 49
    • Hyvinkää

    e39 530d -02 Railipaineet ei nouse tarpeeksi

    EDIT:Vika korjattu uudella suuttimella

    Foorumia luettu ja tutkittu, ongelma tämä:
    Railipaineet ei nouse tarpeeksi ylös (tarkkaa vikakoodia en saa tähän hätään. Ei onnistunut yhdistys autoon uudestaan.. Ehkä liian tyhjä akku)

    Auto toimi mukavasti noin kuukauden, ei tarvinnut startata kuin n. 0,5-1sek ja aina käymään. Eli ei mitään ongelmia kulun,savutuksen tai tyhjäkäynnin kanssa ennen tätä, ongelma tuli yhden yön aikana ja nyt pyörittää vimmatusti, mutta ei käynnisty.

    Ajattelin ensin, että olisi polttoaineen suodattimen vaihdon aika ja vaihdoin sen. Ei auttanut kuin hetkeksi. Olin jo luovuttamassa kunnes lähti käymään(startattiin todella monta kertaa apuvirran kanssa).
    Jätin auton yöksi laturiin ja aamulla lähti kun starttasi n.5sekuntia. Kotiinlähdön aikaan sai pyörittää jo hieman pidempään, mutta starttasi kuitenkin, ajoin koneen lämpimäksi ja käynti kaupassa ja ei lähtenyt enään .

    Nyt auto on tallissa ja pitäisi keksiä mitä lähdetään vaihtamaan.. Siirtopumppu antaa 3.8barin paineen ja käy sen maagisen minuutin
    Mahdolliset vikakohteet:(?)
    -Railianturi (liitintä räplätty, ei vaikutusta)
    -Korkeapainepumpun o-renkaat
    -Hehkut(pre-heattaa tietokoneen mukaan normaalisti, mutta totuus?)
    -Nokka-tai kampiakselin asentotunnistin? (Ei anna tosin vikakoodia, eikä lähde kylmänäkään)
    -Suuttimet (Voiko mennä "rikki" ilman esioireita?)

    Huomenna saan toivon mukaan vikakoodin ulos, mutta pitäis saada korjattua tässä puolentoista viikon aikana, kun selkäleikkaus kolkuttaa ovella :think..
    Last edited by Simppaa; 09-04-2011, 18:09. Reason: Ratkaisu löytyi!
    e39 -02 530Dat M-Sport 220hp
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Mittaa suuttimilta ohivuodot, eikö sen näe niistä jos jokin suutin vuotaa reilusti niin ohivuoto on pienempi?
    Jos kaikki on ok niin sitten epäilemään itse korkeapainepumppua tai paineensäädintä MIKÄLI siis siirtopaineet on ok myös moottorinohjauksen mielestä, seuraa livedataa kun starttailet.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #3
      Suutimien ohivuodon voi varsin helposti itsekin mitata. Suuttimien päältä ohivuotolinjat irti ja tilalle letkut + keräryskipot tai suoraan sopivan kokoinen putki pystyyn. Virrat päällä (siirtopumppu aktiivisena) saattaa pientä ohivuotoa tulla varsinkin jos suutin vuotaa. Jos auton saa käynnistettyä (esim. starttipilotin avustuksella) se ero ohivuodoissa näkyy varsin nopeasti.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Simppaa
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 49
        • Hyvinkää

        #4
        HIP HIP HURRAA!! pukkaa virhettä "IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED". Täytyy varmaan koittaa asentaa inpa uudestaan.. Piti senkin sit alkaa vittuilemaan! Voihan toi ite töpsykkä olla kärähtänyt, kun mielestäni kesken kaiken meni "tileen". Itse töpsykkä
        Jos huomenna sais dataa ulos...
        e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

        Comment

        • Simppaa
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 49
          • Hyvinkää

          #5
          Vika todennäköisesti paikannettu. 6:nen sylinterin suutin taitaa vuotaa, startatessa 1-5 pyttyjen suuttimien paluupuolelle tulee vain tippa dieseliä, kun taas kutosesta tulee selvästi enemmän, oikeestaan valuu solkenaan.. Mitäs tommonen suutin maksaa suunnilleen?
          e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

          Comment

          • R Power
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 163

            #6
            Originally posted by Simppaa View Post
            Vika todennäköisesti paikannettu. 6:nen sylinterin suutin taitaa vuotaa, startatessa 1-5 pyttyjen suuttimien paluupuolelle tulee vain tippa dieseliä, kun taas kutosesta tulee selvästi enemmän, oikeestaan valuu solkenaan.. Mitäs tommonen suutin maksaa suunnilleen?
            Tehdaskunnostettu ~200 € ja uusi ~400 €. Saksasta jos kehtaa tilata niin uuden saa kotia toimitettuna karvan alta 300 €.
            Ahneella on aina enemmän!

            Comment

            • Simppaa
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 49
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by R Power View Post
              Tehdaskunnostettu ~200 € ja uusi ~400 €. Saksasta jos kehtaa tilata niin uuden saa kotia toimitettuna karvan alta 300 €.
              Mistä noita tehdaskunnostettuja vois alkaa kyselee? Viimestään tiistaina pitäis saada auto läjään
              e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by Simppaa View Post
                Mistä noita tehdaskunnostettuja vois alkaa kyselee? Viimestään tiistaina pitäis saada auto läjään
                Esim tuolta:
                Toimipisteemme toimivat maailman johtavien autovalmistajien valtuuttamina merkkihuoltoina.


                Tai jostain muusta Bosch Diesel Service paikasta vaikkapa :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Simppaa
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 49
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Vika korjattu uudella suuttimella, kiitos KL-varaosalle, sieltä sai hyllystä! Tosin unohdin ostaa uudet imusarjan tiivisteet ja taitaa vuotaa pikkasen ahtoja pihalle. Ei oikeen meinaa kiihtyä alle 2 tonnin kierroksilla, ihan ku vapari.. Vai hajosko joku muu tällä kertaa?
                  Suutin lähti irti vauvan pinsettiotteella, nauroin varmaan pari minuuttia

                  Niin ja ei tuu vikakoodeja ku tukitusta egrrästä
                  e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

                  Comment

                  • Simppaa
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2011
                    • 49
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Vai pitäiskö kokeillaa resettaa suuttimien arvot? Onko noissa mitää kalibrointi koodeja mitä pitäis kertoa autolle?
                    e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎