Autossani 523i:ssa häviää välillä alavääntö ja tulee sitten itsestään takaisin. Vikakoodit luettiin ja valittaa nokka-akselin asentotunnistinta ja vanos mekaanisesti jumissa, niin vaikuttaako nuo toisiinsa että esim jos asentotunnistin rikki niin vanos ei saa tietoa nokan asennosta ja valittaa siitäkin vai miten tää toimii? Mitä kannattais tehdä ensin? Toinen ongelma on että öljy korkki ja venttiili koppa sisältäpäin haisee bensalle, onko kellään ollut samaa ongelmaa? vuotaako suutin tai voiko huohotin separaatti olla viallinen? Muuten auto toimii normaalisti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523i alavääntö kadoksissa
Collapse
X
-
Ainakin oireisiisi vaikuttaa nimenomaan viallinen nokka-akselin asentotunnistin.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Originally posted by Akilles View PostAutossani 523i:ssa häviää välillä alavääntö ja tulee sitten itsestään takaisin. Vikakoodit luettiin ja valittaa nokka-akselin asentotunnistinta ja vanos mekaanisesti jumissa, niin vaikuttaako nuo toisiinsa että esim jos asentotunnistin rikki niin vanos ei saa tietoa nokan asennosta ja valittaa siitäkin vai miten tää toimii? Mitä kannattais tehdä ensin? Toinen ongelma on että öljy korkki ja venttiili koppa sisältäpäin haisee bensalle, onko kellään ollut samaa ongelmaa? vuotaako suutin tai voiko huohotin separaatti olla viallinen? Muuten auto toimii normaalisti.
Ota Vanoksen liitin irti ja syötä siihen suoraan akulta 12 V, kun auto käy joutokäyntiä, niin käynnin kuuluu muuttua rata-automaiseksi (huomaa selvästi), silloin kun vika ei ole päällä.
Siis itse tarkastelisin oireiden perusteella Vanoksen takertelua ensimmäiseksi ja sitten vasta nokka-akselin asentotunnistinta.
j.h
Comment
-
-
523i -96 195tkm
Mulla on myös ongelma alaväännön kanssa. Liikennevaloista on lähdettävä isoäidin malliin isolla kaasulla ja luistavalla kytkimellä. Vikakoodinluku antaa myös tuon mekaanisen jumin vanoksessa.
Irrottelin nyt solenoidiventtiilin vanoksesta, eikä venttiilin keskellä oleva tappi liiku sormella eikä työkalullakaan kevyesti painettaessa. Voiko vikakoodissa lukeva vanos jumi olla nimenomaan tässä solenoidiventtiilissä?
Lisäksi solenoidiventtiilin kuoren alapinnassa on selvästi tiivisteen välistä tullut kuraa. Siitä kuva lopuksi, ja kuvassa venttiiliä on käännetty auki puoli kierrosta.
On ne nuo vanoksen tiivisteetkin jo hommattu, mutta en ole viitsinyt alkaa siihen hommaan, kun tuntuu että taitaa olla iso homma ja tarkkaa puuhaa muutenkin.540i -98
-------------
ex: e28 518i -87, e39 520i -97, e39 530dA -03, e21 315 -83, e39 523i -96, e34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by Renholt View PostOn ne nuo vanoksen tiivisteetkin jo hommattu, mutta en ole viitsinyt alkaa siihen hommaan, kun tuntuu että taitaa olla iso homma ja tarkkaa puuhaa muutenkin.
Comment
-
-
Originally posted by Renholt View Post523i -96 195tkm
Mulla on myös ongelma alaväännön kanssa. Liikennevaloista on lähdettävä isoäidin malliin isolla kaasulla ja luistavalla kytkimellä. Vikakoodinluku antaa myös tuon mekaanisen jumin vanoksessa.
Irrottelin nyt solenoidiventtiilin vanoksesta, eikä venttiilin keskellä oleva tappi liiku sormella eikä työkalullakaan kevyesti painettaessa. Voiko vikakoodissa lukeva vanos jumi olla nimenomaan tässä solenoidiventtiilissä?
Lisäksi solenoidiventtiilin kuoren alapinnassa on selvästi tiivisteen välistä tullut kuraa. Siitä kuva lopuksi, ja kuvassa venttiiliä on käännetty auki puoli kierrosta.
On ne nuo vanoksen tiivisteetkin jo hommattu, mutta en ole viitsinyt alkaa siihen hommaan, kun tuntuu että taitaa olla iso homma ja tarkkaa puuhaa muutenkin.
Minullakin se solenoidin tappi jumii ja kun sitä herkistää, niin toimii muutaman päivän.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment