Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 540i paisuntasäiliön korkki suhisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmergirl82
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 4
    • -

    BMW E39 540i paisuntasäiliön korkki suhisee

    Autoon on vaihdettu uusi vesipumppu, termostaatti, jäähdytin, ylävesiletku, paisuntasäiliö sekä paisuntasäiliön korkki. Kaikki pelaa hienosti, mutta ihmetyttää kun paisuntasäiliön korkki suhisee, kun täysilämpöisenä auton sammuttaa. Ääni vaimenee tovin kuluttua pienemmäksi. Olisikohan tuo uusi paisuntasäiliön korkki viallinen vai mikä olisi vikana? (järjestelmässä ei pitäisi olla ilmaa)
    Last edited by bimmergirl82; 22-04-2011, 14:55.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Mikä luku paisuntasäiliön korkissa on päällä?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • bmwmtuning
      Newbiemmer
      • May 2008
      • 22
      • Parkano

      #3
      lukeeko korkissa 200 ? pitäisi olla 2,0 bar korkki vakiona.
      Last edited by bmwmtuning; 24-04-2011, 23:53.
      BMW miehen tiellä pitää...

      Comment

      • bimmergirl82
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 4
        • -

        #4
        200 näytti lukevan onkohan tuossa nyt sitten jotain vikaa ?

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8257
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by bimmergirl82 View Post
          200 näytti lukevan onkohan tuossa nyt sitten jotain vikaa ?
          kokeile vielä että kuinka kova ylävesiletku on ajon jälkeen.. ei saisi olla löysä eikä kivikova vaan semmonen napakka.. <- ota tostakin selvä
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • bimmergirl82
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 4
            • -

            #6
            täytyypä huomenissa ( siis tänään ) kokeilla kuinka napakalla tuulella se on
            Last edited by bimmergirl82; 25-04-2011, 00:37.

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              kokeile vielä että kuinka kova ylävesiletku on ajon jälkeen.. ei saisi olla löysä eikä kivikova vaan semmonen napakka.. <- ota tostakin selvä
              ...kyllä uskon, että nainen tietää milloin "letku" on löysä tai kivikova, tai jotain siltä väliltä
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • enins
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2009
                • 513
                • Rauma

                #8
                Kyllä se korkki pihisee myös moottorin käydessä, sillä ei auton vesipumppu juurikaan painetta kehitä. Jäähdytysjärjestelmän paine riippuu täysin moottorin lämmöstä.

                Jos korkki ja moottori on kunnossa, niin jäähdytysveden lämpötila alkaa olemaan jossain 140 asteen C vaiheilla ennen korkin aukeamista. Oletko seurannut lämpötiloja?

                Jos korkki on kunnossa, eikä lämmöt ole noin ylhäällä, syntyy painetta järjestelmään muualta. Hetimiten tulee mieleeni kaksi vaihtoehtoa;
                1. jäähdytysnesteenä on jotain sinne sopimatonta (alkoholipohjaista tavaraa, höyrystyy ennen aikojaan)
                2. palokaasut pääsevät jäähdytysjärjestelmään nostaen paineen (kansi-, tai kannentiivistevika). Selviää testaamalla jäähdytysveden palokaasupitoisuuden.
                Autokalusto: 320d f30

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by enins View Post

                  jäähdytysveden lämpötila alkaa olemaan jossain 140 asteen C vaiheilla ennen korkin aukeamista.
                  :think

                  Comment

                  • bimmergirl82
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 4
                    • -

                    #10
                    letku oli napakka ja pihinä hävisi kun hieman kiristi korkkia lisää lämmöt maks. 108 astetta eli nyt toimii

                    Comment

                    • susa-92
                      BTCF Member
                      • Feb 2020
                      • 1
                      • Liikkala

                      #11
                      Mulla on E39 -96 M52B20, johon vaihdettu vaikka ja mitä .

                      -termostaatti x 2
                      -vesipumppu x 2
                      -syyläri
                      -paisarin korkki x 3 (juuri hain neljännen korkin, koska korkin välistä vuotaa jälleen 🙄 onko nuo vaan paskoja kaikki korkit?)

                      Ilmattu vaikka kuinka monta kertaa, mutta silti ne nesteet häviää aina jostain "uudesta" paikasta, kun yhden vian korjaa. Miten tuon pakokaasujen mittauksen jäähdytys nesteestä pystyy mittaamaan, jos siinä onkin kannen tiiviste tai kansi sökö

                      Comment

                      • ekkoo1
                        BTCF Member
                        • Jun 2019
                        • 1368
                        • Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by susa-92 View Post
                        Mulla on E39 -96 M52B20, johon vaihdettu vaikka ja mitä .

                        -termostaatti x 2
                        -vesipumppu x 2
                        -syyläri
                        -paisarin korkki x 3 (juuri hain neljännen korkin, koska korkin välistä vuotaa jälleen 🙄 onko nuo vaan paskoja kaikki korkit?)

                        Ilmattu vaikka kuinka monta kertaa, mutta silti ne nesteet häviää aina jostain "uudesta" paikasta, kun yhden vian korjaa. Miten tuon pakokaasujen mittauksen jäähdytys nesteestä pystyy mittaamaan, jos siinä onkin kannen tiiviste tai kansi sökö
                        Tuohon löytyy kittejä, esim. Biltemankin muistaakseni toimi ainakin jollain tasolla entiseen kansipahvivammaiseen Subaruun.
                        E39 540i -96 Ajamisen iloa
                        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11079
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by susa-92 View Post
                          Mulla on E39 -96 M52B20, johon vaihdettu vaikka ja mitä .

                          -termostaatti x 2
                          -vesipumppu x 2
                          -syyläri
                          -paisarin korkki x 3 (juuri hain neljännen korkin, koska korkin välistä vuotaa jälleen �� onko nuo vaan paskoja kaikki korkit?)

                          Ilmattu vaikka kuinka monta kertaa, mutta silti ne nesteet häviää aina jostain "uudesta" paikasta, kun yhden vian korjaa. Miten tuon pakokaasujen mittauksen jäähdytys nesteestä pystyy mittaamaan, jos siinä onkin kannen tiiviste tai kansi sökö
                          Minkä merkkinen syyläri? Tullut monia tarvikkeita vastaan, missä joko paisari vuotaa uutenakin tai sitten korkin kiinnitys/kierre on ihan väärän kokonen ja korkit ei istu siihen ja vuotaa sitten korkista. Behr tai nissens on ollut pääasiassa ok, mutta behr syyläreistäkin on tullut välillä jotain ihan kuralaatuisia made in china versioita euroopassa tehtyjen sijasta.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎