Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540iA vaihdelaatikon vikakoodi: speed sensor, turbine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sipe
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 151
    • Vantaa

    e39 540iA vaihdelaatikon vikakoodi: speed sensor, turbine

    Auto on e39 540i sedan 10/1999. Laatikko on ZF:n automaatti 5HP24 (BMW:n oma koodi on A5S440Z).

    Autoboss V30 testeri antoi seuraavan koodin:

    EGS Transmission Control: 1 F 33 Speed sensor, turbine

    Välillä laatikko käyttäytyy omituisesti: kone ottaa kyllä kierroksia, mutta veto ei välity pyörille asti (ikään kuin luistaa). Ongelma poistuu auton uudelleenkäynnistämisellä. Joskus vaatii useamman perättäisen "boottauksen" ennen kuin vika poistuu.

    Kysymys kuuluukin, että osaako joku paikantaa tuon viallisen anturin osanumeron? En löytänyt RealOEM:stä tällaista osaa ollenkaan - mahtaa olla eri nimellä siellä. Missäköhän kohtaa laatikkoa ko. anturi sijaitsee?
    www.overboard.fi
  • Sipe
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 151
    • Vantaa

    #2
    RealOEM:stä löytyy kyseisen laatikon räjäytyskuvasta osa nimeltä:

    Pulse generator, crankshaft, osanumero 13627839138

    Löysin netistä tietoa, että tuo turbiinin nopeusanturi olisi juurikin sillä "input" puolella (kardaani = "output"), joten sumean logiikan jälkeen voisi kuvitella, että tuo crankshaft pulse generator olisi tämän vikakoodin aiheuttaja? Vahvistaako joku tämän? :think
    www.overboard.fi

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9990
      • KVLA

      #3
      Originally posted by Sipe View Post
      RealOEM:stä löytyy kyseisen laatikon räjäytyskuvasta osa nimeltä:

      Pulse generator, crankshaft, osanumero 13627839138

      Löysin netistä tietoa, että tuo turbiinin nopeusanturi olisi juurikin sillä "input" puolella (kardaani = "output"), joten sumean logiikan jälkeen voisi kuvitella, että tuo crankshaft pulse generator olisi tämän vikakoodin aiheuttaja? Vahvistaako joku tämän? :think
      Eikö tuo ole kampiakselin asentotunnistin anturi.Ja mikäli se olisi viallinen,niin olettaisin kyllä moottorin oireilevan jotenkin.Esim. käyntiinlähtö ongelmina yms.Tarkoitan siis sitä,että tällöin viat ilmenisivät ennemmin moottorin puolella,kuin vaihdelaatikossa.Vai olenko hakoteillä?Viisaammat varmaan valaisee asiaa.Palaako vian ilmetessä mittaristossa mitään varoitusvaloja?

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by Sipe View Post
        RealOEM:stä löytyy kyseisen laatikon räjäytyskuvasta osa nimeltä:

        Pulse generator, crankshaft, osanumero 13627839138

        Löysin netistä tietoa, että tuo turbiinin nopeusanturi olisi juurikin sillä "input" puolella (kardaani = "output"), joten sumean logiikan jälkeen voisi kuvitella, että tuo crankshaft pulse generator olisi tämän vikakoodin aiheuttaja? Vahvistaako joku tämän? :think
        Tuo anturi on väärä, kyseinen anturi on juuri koneen kampiakselin asentoanturi, on vaan vaihteiston puolella kiinni.
        Turbiinin nopeusanturin jos meinaa vaihtaa pitää laatikosta kyllä vähintään venttiilikoneisto irroittaa.
        Tuolla ohjeet: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/05/08

        EDIT: Osa #6 ilmeisesti, näköjään sama anturi niin turbiinille kuin ulotulonopeudelle.
        Last edited by Supa; 26-04-2011, 20:44.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎