Voiskohan olla mahollista että vika löytyi, alipainesäiliöltä lähtevä letku joka menee moottorin toiselle puolelle oli moottorin suojakannen kohdalta siitä alta parista kohtaan pahan näkösesti nirhautunut, ei näennäisesti poikki mutta aika haperolta näytti. Voiko siis olla niin että sen takia kellon tanko ei liiku ja paineet katoaa matkalla johonkin? Vai harhailenko vain? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530da -03 turbon alipainekellon tanko jumittaa
Collapse
X
-
Originally posted by Marko.K View PostVoiskohan olla mahollista että vika löytyi, alipainesäiliöltä lähtevä letku joka menee moottorin toiselle puolelle oli moottorin suojakannen kohdalta siitä alta parista kohtaan pahan näkösesti nirhautunut, ei näennäisesti poikki mutta aika haperolta näytti. Voiko siis olla niin että sen takia kellon tanko ei liiku ja paineet katoaa matkalla johonkin? Vai harhailenko vain? :thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Vaihda se letku ja hehkutetaan sitten mikäli aihetta.
Sain kyllä ensimmäisestä viestistäsi kuvan että olet nämä jo vaihtanut..:thinkLast edited by Rahu; 06-05-2011, 07:17.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Hmmmh, omassa käyttökinnerissä hieman samansuuntaista ongelmaa. Eli kun runttaa kaasun pohjaan niin aika selvissä "stepeissä" tulee tehoa, eli välillä tuntuu varsin selvä nykäys jonka jälkeen meno taas paranee kunnes saavutetaan ~3000rpm josta eteenpäin meno on suht tasaista.
Kärry 07 / '01 330d touring manuaali jossa ~340tkm mittarissa. EGR poistettu käytöstä ja läpät napattu veks, venttiili toki paikoillaan. Imusarjalta alipainekellolle menevä letku vaihdettu, oli varsin hapero.
Täytyy myöntää että tuon vehkeen toiminta on vielä hieman hämärän peitossa, mutta onko noissa jo säätyväsiipinen ahdin?
Mahdollisia vikapaikkoja lienee tuo alipainekello / -solenoidi, hieman auki oleva EGR venttiili tai pahasti karstoittunut turbo .. ?ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostVaihda se letku ja hehkutetaan sitten mikäli aihetta.
Sain kyllä ensimmäisestä viestistäsi kuvan että olet nämä jo vaihtanut..:thinktäytyypä käyä tänää marmorilta kysymässä letkua vai saakos tota ihan jostain tarvike liikkeestä?
F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View Postjoo sori enpä aiemmin tajunnut että se on joku alipaineletku, luullu aina joksku muuks piuhaks ku on kangaspäällysteinen vaik oisha se pitäny järkiki sanoa ku sinne säiliön toiseen päähän kerta meneetäytyypä käyä tänää marmorilta kysymässä letkua vai saakos tota ihan jostain tarvike liikkeestä?
Kokeile nyt siitä letkun päästä koneen käydessä, pitäisi imaista sormeen selvästi kiinni.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostJaksaa kuitenkin kiertää punarajalle nykimättä?
Juu, on säätyvillä johdesiivillä ahdin. Ja noi kaikki on tosiaan mahdollisia vikapaikkoja. Egr-venttiilin vuotamisen voi eliminoida tulppaamalla umpeen laipalla/prikalla pakosarjasta venttiilille tuleva putki.
Punarajalle / 4500rpm kieppeille mennään juu aika nätisti. Tosin, suljetulla alueella kun kokeilin niin ei kyllä kulje kuin ~180km/h jonka jälkeen alkaa meno hyytymään reippaamminkin, mitäköhän tuollaisen kipon kuuluisi kulkea, luulisi nyt enemmän menevän kuitenkin .. ?ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostJees, täytyy heitellä prikka tuohon väliin jossain vaiheessa kun kerkiää.
Punarajalle / 4500rpm kieppeille mennään juu aika nätisti. Tosin, suljetulla alueella kun kokeilin niin ei kyllä kulje kuin ~180km/h jonka jälkeen alkaa meno hyytymään reippaamminkin, mitäköhän tuollaisen kipon kuuluisi kulkea, luulisi nyt enemmän menevän kuitenkin .. ?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View Postaika jännää, noissa nopeuksissa sen pitäs vasta lähtee vetämään, eikös ne sen 225km/h ota ainaki
Ahdin toki tässä viheltää jonkinverta, välystä ei kylläkään tuntunut kummemmin kun imuputken käytin irti joten kai se suht kunnossa on ja itse mahdollinen vika on "apulaitteissa"..ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Ei sitten auttanu senkään letkun vaihto, tanko on ja pysyy paikoillaan eikä liiku alas käynnistäessä vaikka pitäis. Alkaa menemään nimittäin jo rauhalliseltakin kaverilta hermotAlaspäin kun tuota tankoa väkisin kampeaa koneen käydessä niin sieltä alkaa kuulua suhinaa sieltä kellon paikkeilta, tiedä sitten mikä sillä merkitys :think No jokatapauksessa, jossain on vikaa ja se täytyy löytää. Mites se tangon liikuttelu inpalla? Engine, activate ja sieltäkö sitten F1 ja charge air pressure control?
Vieläkös on jotain letkuja mitkä vaikuttaa tuohon alipainekellon tangon liikkumiseen? Eli nyt on vaihettu ahtopainesolenoidi, siitä lähtevä letku alipainekellolle, siitä lähtevä letku alipainesäiliölle ja siitä lähtevä letku toiselle puolelle moottoria, eli sinne mistä lähtee 3kumista letkua vierekkäin ja tää neljäntenä. Voisiko jopa olla että säiliössä on vikaa? Halki? yms.
Elikkä osat 1. 9. 10. ja 11. on vaihdettu http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=11&fg=45Last edited by Marko.K; 14-05-2011, 03:47.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Joo ja tänään sitten ratkesi ongelma, ahtopainesolenoidilta kun lähtee piuhat niin siinä on välissä sellanen anturi, siitä anturilta lähtevistä piuhoista toinen oli poikki. Virheellisesti ilmoitin ekoissa viesteissä että oli imuilman lämpöanturin piuha mikä oli poikki, mutta tarkemmin katsottuani ei ollutkaan se. Apikoliittimellä yhdistin piuhan näin väliaikasesti. Nyt liikkuu alipainekellon tanko nätisti alas kun käynnistää ja vedot on aikas niinkun kohillaan
Elikkä tuosta ahtopainesolenoidilta nro.1 lähtee liittimeltä piuhat eteenpäin jollekkin toiselle anturille nii siitä toiselta anturilta lähtevä toinen piuha oli poikki http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=11&fg=45Last edited by Marko.K; 14-05-2011, 14:48.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Comment