E39 530da savuttaa sinistä käynnistyksen jälkeen lämpimänä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -BMW-
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 181
    • Klaukkala

    E39 530da savuttaa sinistä käynnistyksen jälkeen lämpimänä.

    Eli töistä tulin, kävin kaupassa ja jatkoin matkaa kotio. Lähdin kaupasta ja hetken päästä vilkaisin taustapeiliin, että ompas jostain autosta lähtenyt mukava savupilvi. No seuraavissa liikennevaloissa se savupilven aiheuttaja selvisi .

    Ajoin n. 500 metriä ja savutus lakkasi. Ajoin vielä 2km, annoin välillä kenkää, kaikki vaikuttaa normaalilta, hyvin ahtaa, ei savuta ym.

    Sammutin auton kotipihaan ja käynnistin n.2 min päästä. Kävi 15sek. ihan ok, kunnes taas alkoi puskea sinistä savua. Käytin n.5min paikallaan ja sinä aikana savutus vähän väheni, muttei loppunut, öljylle tuntui haisevan.

    Mistä johtuu vielä "suht" vähäinen sininen savutus käynnistyksen jälkeen lämpimänä? Auto käy siististi, kulkee normaalisti. Mielestäni jossain kohtaa kuului ajoittaista ulinaa (voisiko olla separaattori??)
    BMW 328 Ci -00
  • Bimmer_e34
    Newbiemmer
    • Dec 2004
    • 7

    #2
    separaattorinsuodin oli ainakin mun e46 330d:ssä tukossa teki ihan samat oireet. uus suodatin auttoi asiaan.

    Comment

    • -BMW-
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 181
      • Klaukkala

      #3
      Toivotaan että, menis tuon separaattorin vaihdolla. Uskaltaako muuten autolla paljon ajella? Järki sanoo että ei, mut melkein pakko olis kunnes saa uuden osan

      Onko tohon mitään tekohengitystä annettavissa?
      BMW 328 Ci -00

      Comment

      • Bimmer_e34
        Newbiemmer
        • Dec 2004
        • 7

        #4
        omastani putsasin sen suotimen dieselillä muutaman kerran ja puhalsin paineilmalla kuivaksi. kun ilma rupee menemään kunnolla läpi niin takas paikalleen ja uus osa tilaukseen.

        Comment

        • Bimmer_e34
          Newbiemmer
          • Dec 2004
          • 7

          #5
          mulle kävi melko huonosti ku en heti tajunnu mikä mättää. suutin ilmeisesti karstottu jumiin korjauskertoimet nousi kattoon ja suutin meni vaihtoon.

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #6
            Missäs tällänen suodin on?

            Jotenkin olin siinä uskossa et tuollainen ois vaan Vinkkelikoneissa...
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • Bimmer_e34
              Newbiemmer
              • Dec 2004
              • 7

              #7
              http://www.realoem.com/bmw/showparts...16&hg=11&fg=15 m57 koneessa se on tuo osa numero 15. nimellä oil separator! sellainen pieni suodattimen näköinen kapistus joka ilmeisesti erottelee öljyn ja ilman toisistaan.

              Comment

              • Sekottaja
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 73
                • kuopio

                #8
                Ja kun laittaa E60:sen uudemman mallisen separaattorin niin ei tarvii enää vaihdella jatkossa. Kuvasta tuo osa 15. http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&fg=15&hl=17
                530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Tuossa hieman työohjetta sovellettavaksi: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/hu...oljyerotin.htm
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • -BMW-
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 181
                    • Klaukkala

                    #10
                    Ainakin 50 testi kilometrin jälkeen näyttäisi, että separaattorin vaihdolla olisi mennyt ongelmat ohi. Oli tuo vanha suodatin kyllä niin mustan paskan peitossa että en yhtään ihmettele.

                    Kiitosta avusta ja työohjeista
                    BMW 328 Ci -00

                    Comment

                    • _Rontti
                      BTCF Member
                      • Sep 2008
                      • 1195
                      • Raahe

                      #11
                      mulla 530d:ssä sellasta että kylmänä käynnistäessä lähtee hyvin käyntiin, käy normaalisti. mutta n.100-300metriä ajelee nin puskee sinistä. lämpimänä ei puske kun satunnaisesti, juurikin ton 100-300metrin aikana kun rajusti polkasee. oisko huohotinfiltteri tukossa? pitää vaihtaa se nyt aluksi vortex malliseen. vai onko tosta nyt saatana turbo menossa? autolla ajettu 180tkm.

                      öljyä tuo vissiin on hävittänyt jonkuverran. voiko johtua tosta suodattimesta?
                      turbo vislaa hieman, mutta ei paljoa. ja aikaisemmin ei ole puskenu sinistä kylmänäkään. ongelmat alkoi talvella, sulatin ja puhistin huohotin letkun kyllä.
                      -Raahe connection-
                      E39 LeMans BlueM5
                      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                      E39 523i Montrealblau
                      E34 DiamantSchwartz 535i
                      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                      Comment

                      • ///THe
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 842
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by _Rontti View Post
                        mulla 530d:ssä sellasta että kylmänä käynnistäessä lähtee hyvin käyntiin, käy normaalisti. mutta n.100-300metriä ajelee nin puskee sinistä. lämpimänä ei puske kun satunnaisesti, juurikin ton 100-300metrin aikana kun rajusti polkasee. oisko huohotinfiltteri tukossa? pitää vaihtaa se nyt aluksi vortex malliseen. vai onko tosta nyt saatana turbo menossa? autolla ajettu 180tkm.

                        öljyä tuo vissiin on hävittänyt jonkuverran. voiko johtua tosta suodattimesta?
                        turbo vislaa hieman, mutta ei paljoa. ja aikaisemmin ei ole puskenu sinistä kylmänäkään. ongelmat alkoi talvella, sulatin ja puhistin huohotin letkun kyllä.
                        Kannattaako tuota nyt heti kylmänä rajusti polkee? Syytä ois odotella, että hiukka lämpeää. Jatkaa ahtimen elinikää kummasti. Käytä ahtimen tuloilman putki pois ja tarkasta siipien kunto/välykset. Kannattanee varautua ahtimen ostoon pikku hiljaa...

                        Itsellä turbo vihelteli kylmänä muutaman kuukauden ajan ja hetkittäin oli hieman puutuneen oloinen ajaessa. Sit yks kaunis päivä puolilämpöisenä lähdin ajaa ja mossahti ihan kerrasta. Pukkas öljyä niin perkeleesti läpi. Siivet ja laakeri aivan paskana.
                        X5 F15 ///Msport
                        CRX 2gen +25psi

                        Comment

                        • _Rontti
                          BTCF Member
                          • Sep 2008
                          • 1195
                          • Raahe

                          #13
                          Originally posted by ///THe View Post
                          Kannattaako tuota nyt heti kylmänä rajusti polkee? Syytä ois odotella, että hiukka lämpeää. Jatkaa ahtimen elinikää kummasti. Käytä ahtimen tuloilman putki pois ja tarkasta siipien kunto/välykset. Kannattanee varautua ahtimen ostoon pikku hiljaa...

                          Itsellä turbo vihelteli kylmänä muutaman kuukauden ajan ja hetkittäin oli hieman puutuneen oloinen ajaessa. Sit yks kaunis päivä puolilämpöisenä lähdin ajaa ja mossahti ihan kerrasta. Pukkas öljyä niin perkeleesti läpi. Siivet ja laakeri aivan paskana.
                          enpäs oo polkenu kylmänä tuota. Entiiä sitte millasella revittelyllä saksassa ollut. Joo vois katella noi välykset ensviikolla , menee koko pääsiäinen töissä. Pitää varalta toi filtteri vaihtaa vortex malliseen.
                          -Raahe connection-
                          E39 LeMans BlueM5
                          E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                          E39 523i Montrealblau
                          E34 DiamantSchwartz 535i
                          Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                          Comment

                          Working...
                          X