Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Tutina!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    e39 Tutina!

    Autona 530da e39 vm-99!

    Koitin googlen kauttakin hakea mutta tuli hiukan vanhahkoa tietoa!
    Näitä ongelmia siis on tuntunut olevan n. 75% tuonti autoissa! Auto on siis uitettu ruotsista! Ja ongelma on seuraavanlainen; Auton perä vapisee hullunlailla vain TIETYISSÄ nopeuksissa 100 ja 110 ja 120! Ei ole eroa vedättääkö vai meneekö alamäkeen ilman kaasua! Eikä "jää vapisemaan" montun jälkeen, vaan tulee täysin satunnaisesti. Lisätäkseni, teki talvella samaa vakio alustalla, mutta nyt kun jäykempi niin ravistaa vielä voimakkaammin! Tutina ei siis ole mikään pieni, vaan paikat tärisee penkeistä aurinkolippoihin asti!
    Entinen omistaja on yrittänyt kyllä vikaa paikallistaa, vaihtanut joitain puslia mutta mitään eroa ei ole! Ja vielä mainitakseni, helmikuussa pasahti oikealta puolelta vetoakseli sisemmän murroksen kohdalta pienessä vedätyksestä!

    Kiitos neuvoista jo etukäteen!
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2061
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by djs^ View Post
    Autona 530da e39 vm-99!

    Koitin googlen kauttakin hakea mutta tuli hiukan vanhahkoa tietoa!
    Näitä ongelmia siis on tuntunut olevan n. 75% tuonti autoissa! Auto on siis uitettu ruotsista! Ja ongelma on seuraavanlainen; Auton perä vapisee hullunlailla vain TIETYISSÄ nopeuksissa 100 ja 110 ja 120! Ei ole eroa vedättääkö vai meneekö alamäkeen ilman kaasua! Eikä "jää vapisemaan" montun jälkeen, vaan tulee täysin satunnaisesti. Lisätäkseni, teki talvella samaa vakio alustalla, mutta nyt kun jäykempi niin ravistaa vielä voimakkaammin! Tutina ei siis ole mikään pieni, vaan paikat tärisee penkeistä aurinkolippoihin asti!
    Entinen omistaja on yrittänyt kyllä vikaa paikallistaa, vaihtanut joitain puslia mutta mitään eroa ei ole! Ja vielä mainitakseni, helmikuussa pasahti oikealta puolelta vetoakseli sisemmän murroksen kohdalta pienessä vedätyksestä!

    Kiitos neuvoista jo etukäteen!
    Mulla oli kanssa vanhassa 530d:ssä sama juttu, en onnistunut löytää syytä, todennäköisesti joku pusla. Mutta nykyisessä 523i:ssä ihan sama homma, vaihteleva tärinä joku tuntuu takana. En jaksa edes yrittää korjata, tuntuu ihan tyyppivialta E39:ssä.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #3
      Originally posted by Jax_KiBez View Post
      Mulla oli kanssa vanhassa 530d:ssä sama juttu, en onnistunut löytää syytä, todennäköisesti joku pusla. Mutta nykyisessä 523i:ssä ihan sama homma, vaihteleva tärinä joku tuntuu takana. En jaksa edes yrittää korjata, tuntuu ihan tyyppivialta E39:ssä.
      Ensin käväs mielessä se tukilaakeri, mut senhän pitäis jäädä vapisuttamaan justiin jostain töyssystä?? Meinaa hampaat pudota suusta, on meinaan sen verran häirittevää!
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • Jax_KiBez
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 2061
        • Pirkanmaa

        #4
        Mulla tärinä tuntuu lähinnä niin, että kun auto seisoo yön parkissa ja aamulla 2km ajon jälkeen moottoritien rampista alas niin matkustajan penkki heiluu kuin hullu, ja rauhoittuu 2-5km ajon jälkeen, mutta saattaa palata ihan koska vain.

        On koitettu eri vanne/rengas-yhdistelmiä ja kyllähän jotkut puslat vanhassa hieman kuivilta näytti mutta väljää en löytänyt kun raudalla vääntelin. Tätä nykyistä en edes vielä tutkinut, ei niin paljoa häiritse.
        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

        _____________________________________
        Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
        Tästä mun kaluston showroomiin
        Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #5
          searchin käyttö on suotavaa:

          Comment

          • merbau
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 130
            • Pälkäne

            #6
            Ja googlen kauttahan näihin pääsee kanssa näppärästi (jos foorumin hakutoiminto hankaa vastakarvaan), kannattaa testata Googlella esim. näin:

            e39 tutina site:fi

            tai jos haluaa hakea vain tästä domainista:

            e39 tutina site:btcf.fi

            Jolla saa googlen hyvät hakuominaisuudet käyttöön (esim. sanojen erilaiset taivutusmuodot eivät rajaa hakua jne.).
            540iA -00 M-sport
            Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              #7
              Originally posted by djs^ View Post
              Autona 530da e39 vm-99!

              Ja vielä mainitakseni, helmikuussa pasahti oikealta puolelta vetoakseli sisemmän murroksen kohdalta pienessä vedätyksestä!

              Kiitos neuvoista jo etukäteen!
              No tuossa on jo aika hyvä viite, että siellä on vasemmalla puolella sama vika. Joillakin tuo vapina on tullut juurkin kuivasta/jumittavasta vetonivelestä. Muitakin mahdollisia aiheuttajia toki on, mutta itse kyllä katsoisin nyt sen toisenkin puolen vetoakselin läpi.

              Comment

              • TKGL
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 260
                • Tampere

                #8
                Originally posted by djs^ View Post
                Autona 530da e39 vm-99!

                Koitin googlen kauttakin hakea mutta tuli hiukan vanhahkoa tietoa!
                Näitä ongelmia siis on tuntunut olevan n. 75% tuonti autoissa! Auto on siis uitettu ruotsista!
                Onneksi suomiautot on valmistettu eri tehtaalla ja paremmista osista

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  #9
                  Originally posted by TKGL View Post
                  Onneksi suomiautot on valmistettu eri tehtaalla ja paremmista osista
                  suomen ja saksan teissähän ei ole mitään eroja? varsinkaan nopeusrajoituksissa!! Onneks suomessakin on tuo autobaana helsingistä lusiin asti!
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • djs^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1177
                    • Mikkeli

                    #10
                    Originally posted by Antsah View Post
                    No tuossa on jo aika hyvä viite, että siellä on vasemmalla puolella sama vika. Joillakin tuo vapina on tullut juurkin kuivasta/jumittavasta vetonivelestä. Muitakin mahdollisia aiheuttajia toki on, mutta itse kyllä katsoisin nyt sen toisenkin puolen vetoakselin läpi.
                    tarkistettu ja ei ainakaa mitää akuuttia vikaa tuntunut löytävän/olevan! Voiskohan vika löytyy ristikkonivelistä?
                    EX :
                    -E36 316
                    -E36 325
                    -E39 523
                    -E39 530dA M-Sportx2
                    -E60 525dA M-Sport x2
                    -E60 545i Matte white
                    -E53 x5
                    -E91 3xx

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #11
                      Originally posted by djs^ View Post
                      tarkistettu ja ei ainakaa mitää akuuttia vikaa tuntunut löytävän/olevan! Voiskohan vika löytyy ristikkonivelistä?
                      Vaihdata, tasapainoituta ja raportoi. Saadaan pitkään tutinalistaan edes yksi onnistunut korjaus tai sitten ei.
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎