Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e39 523i käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimE39
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 174
    • Espoo

    BMW e39 523i käynnistys ongelma

    Omistan vm. 97 olevan 523i sedan manuaali bemarin joka ei nyt lähde käyntii mistä voisi johtua?
    Alussa tapahtu näin:
    Käynnistin moottorin ja käynnisty aivan normaalisti lähdin pakittamaan ja auto sammui en tiedä johtuko siitä että päästin kytkimen liian nopeasti vai sammuko itsestään.
    ja nyt auto aluksi pyörittää moottoria muutaman kerran ja sen jälkeen jää startti pyörimään ja kerran meinas lähteä käyntiin mutta putkesta kuulu vain muutama humahdus ja sammu vaikea tätä on selittää.
    Epäiltiin jo bensapumpun relettä kenelläkään tietoo/taitoo?
    bemari sijaitsisi Espoossa jos joku automekaanikko tai tietävä haluaisi kuulla ja katsoa paikan päällä.

    PS. jos jokin velho löytyy joka osaa laittaa auton kuntoon olen valmis antamaan korvauksen.
    Last edited by TimE39; 16-06-2011, 22:22.
    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14442
    • Oulu

    #2
    Mahdollisia vika paikkoja on niin paljon tuolla kuvauksella, että helpoin olisi aloittaa lukemalla vikakoodit.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • TimE39
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 174
      • Espoo

      #3
      Originally posted by zener View Post
      Mahdollisia vika paikkoja on niin paljon tuolla kuvauksella, että helpoin olisi aloittaa lukemalla vikakoodit.
      Milläs vekottimella ne pystyn lukemaan?
      vioiksi nyt ainakin aluks vain sanottu bensansyötön rele ja että tulpat olisi kastunut mutta tiedä sitten.
      Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
      ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
      ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14442
        • Oulu

        #4
        Lienee Espoosta löytyy kaveria, joka pysyy koodit lukemaan.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • TimE39
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 174
          • Espoo

          #5
          Nyt sitten hakusessa joku joka omistaa vikakoodin lukijan pääkaupunkiseudulta?
          Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
          ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
          ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #6
            Originally posted by TimE39 View Post
            Nyt sitten hakusessa joku joka omistaa vikakoodin lukijan pääkaupunkiseudulta?

            Sieltä löytyy kyllä

            Yksi vaihtoehto on venttiileiden liimautuminen. Hakua käyttämällä siitäkin lisää.
            Kuivaa tulpat ja pitkä starttaus mielellään apuvirran kanssa. Jos siis kyseessä liimautumis ilmiö. Itsellekin tuo kerran tullut vastaan E39 523i kanssa :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • TimE39
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 174
              • Espoo

              #7
              Originally posted by _nixu_ View Post
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=163545
              Sieltä löytyy kyllä

              Yksi vaihtoehto on venttiileiden liimautuminen. Hakua käyttämällä siitäkin lisää.
              Kuivaa tulpat ja pitkä starttaus mielellään apuvirran kanssa. Jos siis kyseessä liimautumis ilmiö. Itsellekin tuo kerran tullut vastaan E39 523i kanssa :think
              Kiitos paljon pitääpi kokeilla ja etsiä vielä joku vikakoodin lukia tuolta.
              Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
              ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
              ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

              Comment

              • TimE39
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 174
                • Espoo

                #8
                Voisiko kyseessä olla myös kampiakselin asennontunnistimen hajoaminen tai vaikkapa koko startin hajoaminen? jota ehkä pikkasen epäilen kun tuntuu startti pyörivän normaalisti eikä ole mitään temppuillu aijemmin :think
                Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14442
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by TimE39 View Post
                  Voisiko kyseessä olla myös kampiakselin asennontunnistimen hajoaminen
                  Kyllä tuokin on mahdollista. Silloin ei anna kipinää eikä polttoainetta.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • TimE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 174
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by zener View Post
                    Kyllä tuokin on mahdollista. Silloin ei anna kipinää eikä polttoainetta.
                    Varmaa kuitenki kannattaisi tarkistaa vikakoodit ennenkun rupee mitää varaosia ostelemaan. Toivottavasti on vain toi menny ettei tulis kovin kalliiksi.
                    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                    Comment

                    • shawela
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 366
                      • Oulu

                      #11
                      Itse olen törmännyt 4 kertaa samaan ongelmaan jos auto on käynnistetty ja sammutettu/sammunut heti käynnistyksen jälkeen. Ei muuta kuin starttaa tarpeeksikauan niin lähtee pikkuisten mustien pakokaasupilvien kanssa käyntiin. Autoa kun starttaa, niin kuulosrtaa niinkuin startti pyörisi tyhjää, mutta se kuuluu asiaan. Tämä ongelma ollu juurikin tuolla 520 ja 523

                      Comment

                      • TimE39
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2011
                        • 174
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by shawela View Post
                        Itse olen törmännyt 4 kertaa samaan ongelmaan jos auto on käynnistetty ja sammutettu/sammunut heti käynnistyksen jälkeen. Ei muuta kuin starttaa tarpeeksikauan niin lähtee pikkuisten mustien pakokaasupilvien kanssa käyntiin. Autoa kun starttaa, niin kuulosrtaa niinkuin startti pyörisi tyhjää, mutta se kuuluu asiaan. Tämä ongelma ollu juurikin tuolla 520 ja 523
                        asia selvä.... kyllä sitä tuli aika helevatusti runkattuakki mut ei millää kerran meinas lähtee tai oikeestaa lähtiki mut sammu heti ja putkesta kuulu muutama humahdus ihankuin olisi koko kone vain tukehtunut.
                        Mistä muuten moinen johtuu onko juuri tuosta anturista?

                        Kiitos tästä.
                        Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                        ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                        ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                        Comment

                        • shawela
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 366
                          • Oulu

                          #13
                          Itse sain starttailla n.10-15 min. Välillä kaasu pohjassa. Itelläki välillä humisi putkesta ja lopulta lähti melko vaikeasti käyntiin, mutta lähti kuitenkin. Kannatta kuitenkin katsoa löytyykö vikakoodeja jos ongelmana ei olekaan tuo edellä mainittu.

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            #14
                            Siis tuntuuko startatessa siltä niinkuin koneessa ei olisi puristusta lainkaan? Ja edeltikö tätä tapahtumaa auton starttaus kylmänä ja esim. parin metrin siirto ja sen jälkeen vuorokauden-parin seisonta? Eli venttiilit jumissa. Kone lähtee käyntiin mutta sammuu lähes heti kun hirttää venat kiinni. Bensa kosteuden kera ne jotenkin kai liimaa kiinni kun sitä seosta jää sinne imusarjaan lyhyen kylmästartin jälkeen. Mutta kyllä se siitä käyntiin lähtee kun tarpeeks kauan starttaa.

                            Comment

                            • TimE39
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2011
                              • 174
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Tome View Post
                              Siis tuntuuko startatessa siltä niinkuin koneessa ei olisi puristusta lainkaan? Ja edeltikö tätä tapahtumaa auton starttaus kylmänä ja esim. parin metrin siirto ja sen jälkeen vuorokauden-parin seisonta? Eli venttiilit jumissa. Kone lähtee käyntiin mutta sammuu lähes heti kun hirttää venat kiinni. Bensa kosteuden kera ne jotenkin kai liimaa kiinni kun sitä seosta jää sinne imusarjaan lyhyen kylmästartin jälkeen. Mutta kyllä se siitä käyntiin lähtee kun tarpeeks kauan starttaa.
                              Auto startattiin lämpimänä kaupassakäynnin ajaksi joka kesti 10min jonka jälkeen lähdin pakittamaan metrin verran pääsin ja auto sammu enkä ole varma oliko oma vika kytkimen kanssa sähläys vai ihan itsestään jonka jälkeen ei enään käynnistynytkään pyöräytti moottoria muutaman kerran ja sen jälkeen startti vain rullasi ja auto on jokapäiväisessä käytössä ja mittarissa tällähetkellä 209tkm :think
                              Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                              ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                              ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎