Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D suutinvika(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    E39 530D suutinvika(ko)?

    Morjesta. Eka diiseli niin ei ole tuota tietoutta niin paljoa vielä ehtinyt kertyä jotenka.

    Oireina olisi:
    -Laiska käynnistyminen näillä keleillä(+20) = autoa saa startata n.10 sek ja lähtee silti huonosti pyörimään.

    -Ripeämmän kaasunkäytön seurauksena kone alkaa hytkymään niin maan perkeleesti(käy vajailla?). Korjaantuu kyllä kun sammuttaa ja sahaa uudestaan käyntiin.

    -bmw scannerin vikakoodeissa näkyypi:

    3505 [13573] Glow-plug system
    0480 [01152] Electric fan
    1260 [04704] Pre-Supply pressure monitor
    09F6 [02550] Monitoring, rail pressure, at start
    1613 [05651] Smooth running controller

    Livedataa suuttimista en ole vielä päässyt tsekkaan.

    Passaako autolla ajaa?

    Kiitoksia jo etukäteen

    -Tare-
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by BreeZi View Post
    Morjesta. Eka diiseli niin ei ole tuota tietoutta niin paljoa vielä ehtinyt kertyä jotenka.

    Oireina olisi:
    -Laiska käynnistyminen näillä keleillä(+20) = autoa saa startata n.10 sek ja lähtee silti huonosti pyörimään.

    -Ripeämmän kaasunkäytön seurauksena kone alkaa hytkymään niin maan perkeleesti(käy vajailla?). Korjaantuu kyllä kun sammuttaa ja sahaa uudestaan käyntiin.

    -bmw scannerin vikakoodeissa näkyypi:

    3505 [13573] Glow-plug system
    0480 [01152] Electric fan
    1260 [04704] Pre-Supply pressure monitor
    09F6 [02550] Monitoring, rail pressure, at start
    1613 [05651] Smooth running controller

    Livedataa suuttimista en ole vielä päässyt tsekkaan.

    Passaako autolla ajaa?

    Kiitoksia jo etukäteen

    -Tare-
    vaikken mä mittän dieseleistä tiiä nii melkeen veikkaisin elämänsä loppupuolella olevaa siirtopumppua vian perimmäiseksi syylliseksi :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #3
      Kannattaa juu eka kattoa nuo suuttimien korjausarvot niin pääsee hommassa eteenpäin. Varmaanki Jyväskylästä löytyy kenties joku ystävällinen foorumilainen joka voisi esim. INPA:lla kattoa arvot jos ei satu itseltä löytymään.
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #4
        Noniin nyt on saatu livedata autosta. Tuollasia vikakoodeja putkahti INPA:lla

        4704 Pre-supply pressure monitoring

        Pre-supply pressure näytti pyörivän siinä 3.5 paikkeilla. Paljonkos tuon pitäisi olla?

        2550 Rail pressure control at start

        Rail painetta näytti startissa abaut 120 baria, mutta käydessä näytti päälle 300 eli sen puolesta kaikki ok?

        Suuttimien korjausarvot olivat kaikki ok.
        Last edited by BreeZi; 05-07-2011, 11:06. Reason: Lisäystä
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #5
          Väsynyt startti? Ei olis näissä mikään harvinainen juttu. Eka M57 koiri monella tapaa, vasta kun kaikki viat oli korjattu, kämähti se startti. Sen jälkeen huomas, että iso osa käynnistsongelmista juonsi laiskaan pyörittämiseen. Jälkimmäisestä vaihdoin startin suosiolla kun pyörittäminen oli nahkeaa. Käyntiin se lähti, mutta ero uuteen on ihan selvä.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Pumppu saattaa hyytyä satunnaisesti tai vedossa missä tarvitaan enemmän kakkua. Tietysti railipaineetki tippuu jollei siirtopumppu toimita tarpeeks polttoainetta. Eli ekana se vaihtoon kun on kuitenkin aika tyypillinen vikakohde.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by pmv View Post
              Väsynyt startti? Ei olis näissä mikään harvinainen juttu. Eka M57 koiri monella tapaa, vasta kun kaikki viat oli korjattu, kämähti se startti. Sen jälkeen huomas, että iso osa käynnistsongelmista juonsi laiskaan pyörittämiseen. Jälkimmäisestä vaihdoin startin suosiolla kun pyörittäminen oli nahkeaa. Käyntiin se lähti, mutta ero uuteen on ihan selvä.

              Pystyykös tuota starttia testaamaan millään tavalla? Ei viitsisi ruveta vaihdattamaan kovin montaa palikkaa, jotka olisivat jo ennestäänkin ehjiä.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

                #8
                Originally posted by BreeZi View Post
                Pystyykös tuota starttia testaamaan millään tavalla? Ei viitsisi ruveta vaihdattamaan kovin montaa palikkaa, jotka olisivat jo ennestäänkin ehjiä.
                En kyllä osaa sanoa, että miten/missä voisi kuntoa testata. Mutta jos
                pääse vertaamaan johonkin muuhun 530d:hen, jossa on hyvä starttimoottori, niin kyllä eron kuulee jo korvalla. Käsittääkseni 200tkm on sellainen sopiva vaihtoväli noilla.

                Comment

                • BCS-Beemer
                  Newbiemmer
                  • Aug 2010
                  • 16
                  • Vantaa

                  #9
                  Startin vaihtaminen ei mun käsityksen mukaan pitäisi vaikuttaa auton epätasaiseen käyntiin kaasuttelun jälkeen.:think
                  Oiskohan vika kuitenkin suuttimissa tai korkeapainepumpussa.

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8973
                    • Kellokoski

                    #10
                    Originally posted by BCS-Beemer View Post
                    Startin vaihtaminen ei mun käsityksen mukaan pitäisi vaikuttaa auton epätasaiseen käyntiin kaasuttelun jälkeen.:think
                    Oiskohan vika kuitenkin suuttimissa tai korkeapainepumpussa.
                    Tai jos vaihdetaan ensin se helpoin, halvin ja vikakoodin antava siirtopumppu ennen startin, suuttimien ja korkeapainepumpun vaihtoa
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • BCS-Beemer
                      Newbiemmer
                      • Aug 2010
                      • 16
                      • Vantaa

                      #11
                      Siirtopainehan oli mitattu 3,5 bar.
                      Sen aika lailla pitäis riittää.
                      Tosin miks ei siinäkin vikaa vois olla.

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8973
                        • Kellokoski

                        #12
                        Originally posted by Supa View Post
                        Pumppu saattaa hyytyä satunnaisesti tai vedossa missä tarvitaan enemmän kakkua. Tietysti railipaineetki tippuu jollei siirtopumppu toimita tarpeeks polttoainetta. Eli ekana se vaihtoon kun on kuitenkin aika tyypillinen vikakohde.
                        Originally posted by BCS-Beemer View Post
                        Siirtopainehan oli mitattu 3,5 bar.
                        Sen aika lailla pitäis riittää.
                        Tosin miks ei siinäkin vikaa vois olla.
                        Niin, voisi niitä aikaisempia viestejä toki lukea :think

                        En nyt muista mitä 530d:ssä on railipaineet startatessa että onko tuo 120bar ihan ok? 320d oli pyynti 350bar ja vuotavalla suuttimella päästiin hädin tuskin yli sadan.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Lisää updatee.

                          Näin kuumana kelinä tuntuu että sahauttaa vielä enemmän. Samoin myös ei ole enää tehnyt vähään aikaan vajaille pudotusta vaikka on antanut happea. Any ideas?
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • BCS-Beemer
                            Newbiemmer
                            • Aug 2010
                            • 16
                            • Vantaa

                            #14
                            Suuttimet irti ja testipenkkiin

                            Comment

                            • Sakemanneri
                              Newbiemmer
                              • Feb 2007
                              • 19

                              #15
                              Ohivuotomittausta

                              suuttimille suosittelen lämpimästi.
                              Sillä helppo ja halpa aloittaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎